Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18
Ik heb een oude AMD Ryzen 2700X en de bijbehorende AMD koeler. Helaas is de koeler overleden en krijg ik de CPU op geen mogelijkheid los van de koeler. Het lijkt wel cement of lijm geworden.

Volgende stappen genomen maar nog zonder succes:

- isopropyl alcohol
- verwarmen met een fohn
- blad van een stanley mes

Heeft iemand een suggestie of in het verleden met deze situatie te maken gehad ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2NXmgzuP4X30EEGmebuG2AqNiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHPQrEKiRaqB7K6fLcVf6K0p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lo2ESTDoY7dI9PoqAh5wfsWH_Zk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2rLCJDaDwdknnld85U1KzQU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Terugzetten in de computer, tijdje laten warmen (moet geen probleem zijn lijkt me met een kapotte koeler :) ) en daarna eraf draaien/twisten

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 22:50
Langer met de fohn of terug op mobo, zodra hij goed warm is wordt de pasta wel zachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:00
Met de fohn de koeler warm maken. Andersom werkt hij ook :)

Tot niet-meer-aanraken-warm, dan floept hij er wel af denk ik.

niet trekken, probeer draaien en schuiven. Goed aangebrachte pasta blijft een zuignap.

[ Voor 27% gewijzigd door jeroen3 op 22-05-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

@jordgubbbe Ik weet niet of je probleem intussen opgelost is, maar ik zou het volgende doen. Leg twee latjes aan weerszijde van de cpu. Daarmee heb je meer grip op het ding, en kun je proberen hem met een draaiende beweging los te krijgen.
Eventueel kun je het geheel een tijdje in een heteluchtoven opwarmen tot een graad of 60-70.
De Dekamarkt heeft kekke witte werkhandschoentjes met een 'rubber' coating zodat je niet je vingers brandt.

[ Voor 13% gewijzigd door Uitvreter op 06-06-2024 10:17 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:02

Esumontere

Floep, banaan.

Hoe overlijdt een koeler? Kan me voorstellen dat de fan kapot gaat, maar die kan je vervangen. De koeler functioneert dan nog prima...

Verder sluit ik me aan bij het bovenstaande advies; even opwarmen (hetzij in de PC, hetzij met een föhn) en er draaiend/schuivend af halen. Voorzichtig met de pinnen, als die verbuigen/breken is het einde verhaal!
Pagina: 1