Toon posts:

30 gig. in 'oude' p75. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een oude pentium 75 een MP3 jukebox maken. Dan moet er natuurlijk een lekker grote HDD in.

Voordat ik zo'n HDD aanschaf moet ik wel zeker weten dat mijn computertje zo'n grote HDD aankan. Weten jij of dat kan?

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:46
ligt aan het os, waarschijnlijk zullen linux/bsd varianten het wel begrijpen, maar windows gebruikt de bios gegevens (8Gb komt er dan uit) en dat is niet handig...

* bras heb zelf een 15 gb die wordt herkend als 8 (in de bios) maar gewoon werkt onder freebsd

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Ik wil van een oude pentium 75 een MP3 jukebox maken. Dan moet er natuurlijk een lekker grote HDD in.

Voordat ik zo'n HDD aanschaf moet ik wel zeker weten dat mijn computertje zo'n grote HDD aankan. Weten jij of dat kan?
D'r hangt hier 60 GB in een P100. Het enige probleem was dat ik clipping aan moest zetten, de BIOS crashte tijdens de HD detectie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 11:18 schreef igmar het volgende:

[..]

D'r hangt hier 60 GB in een P100. Het enige probleem was dat ik clipping aan moest zetten, de BIOS crashte tijdens de HD detectie.
Waar zet ik clipping aan dan? In de BIOS?
En wat heeft dat tot gevolg? Werkt de HDD dan wel gewoon onder Win95?

Verwijderd

het kan wel.
niet volgens de bios die gaat tot 8.4gb, maar je kunt een een diskmanager gebruiken.

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:29
Ik heb ook een keer een 20Gb in een P166 gezet. Vond BIOS ook niet leuk. Maar de meeste fabrikanten hebben daar toch wel een update'je voor? Werkte bij mij prima :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon een diskmanager gebruiken.. ong. elke HD fabrikant levert wel zo'n progje (meestal te downloaden).

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Of een IDE controller kaartje kopen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 14:22 schreef rick_h het volgende:
gewoon een diskmanager gebruiken.. ong. elke HD fabrikant levert wel zo'n progje (meestal te downloaden).
http://www.seagate.com/support/kb/disc/bioslmt.html is misschien een goeie om eens te kijken :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

check www.ontrack.com eens. Die lui bieden een oplossing voor HD's groter dan de bios aankan, geloof ik.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

koop je toch ff een ata100/raid kaartje ??

heb je ook nog een vette snelheid in zon ouwe bak :)

ohh shit :) moet je wel wat pci sloten hebben *D

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

Xanax959

relax...

Als je een "merk" moederbordje hebt wil een bios update nog wel es helpen. Op mijn pentium 166 op een soyo moederbord heb ik een 20 gig schijf aangesloten, werd gewoon herkend via autodetect, schijf werkt prima.:)
Dankzij een bios update uit 1997, de laatste.

Atari portfolio Dos 2.11

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 16:47

B2

wa' seggie?

Pagina: 1