Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 08:18
Situatieschets
Ik wil graag wat USB-C opladers + kabels aanschaffen voor Samsuing en Apple apparatuur die allemaal USB-C aansluitingen hebben. Nu heb een aantal USB opladers die zooo traag opladen, sterker nog: Als ik een iPad / tablet ook nog gebruik, dan gebruikt ie meer dan dat ie oplaat. Dus in praktijk gaat ie altijd uit.

Wat heb ik onderzocht
Er zijn enorm veel prijsverschillen tussen opladers / kabels. Bij sommige staat dat het snelladen ondersteunt, sommige geven aan dat compatible is met Samsung, sommigen ook Apple. Sommigen beiden. De webwinkels hebben ook prachtige FAQ's staan, bijv Coolblue.

Maar kijk bijv. deze twee
Geen snellader (12 watt)
Wél snellader (15 watt)

Mijn vragen
Ik ben beetje allergisch voor allerlei marketing termen, dus vandaar deze vragen:
  1. Wat maakt de een nou een snelllader, en de ander niet? Er zit maar 3 watt verschil tussen. is dat écht de power delivery chip die is ingebouwd? Dus zodra dat niet op de verpakking staat, is het géén snellader?
  2. En maakt de USB-C kabel uit? Ik heb gisteren toevallig bij Mediamarkt samsung usb-c kabels gekocht waar geen wattage oid op staat. Dus geen idee of die geschikt zijn voor snelladen
  3. Maakt het echt uit als je een snellader of kabel hebt waarvan men zegt dat ie specifiek voor Samsung is, wil gebruiken voor Apple USB-C telefoons/tablets? Moet je echt zorgen dat er op staat "geschikt voor Apple?
  4. "

Beste antwoord (via SuperCrisz op 24-05-2024 08:41)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Ja, zowel kabel als protocol in de oplader kunnen uitmaken.
Zolang je power delivery 3 hebt, en een 25 watt oplader zit je met Apple en Samsung prima.
Meer dan 25 watt kan ook, maar maakt weinig uit op het geheel. Zelf heb ik ook een 65 watt oplader, die kan meerdere apparaten of een laptop opladen.
uitvoering: Samsung 65W Power Adapter Trio

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Ja, zowel kabel als protocol in de oplader kunnen uitmaken.
Zolang je power delivery 3 hebt, en een 25 watt oplader zit je met Apple en Samsung prima.
Meer dan 25 watt kan ook, maar maakt weinig uit op het geheel. Zelf heb ik ook een 65 watt oplader, die kan meerdere apparaten of een laptop opladen.
uitvoering: Samsung 65W Power Adapter Trio