Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31
Wij hebben een paar camera's (GoPro, Insta360 (ingebouwd geheugen), Sony ZV-1, mobieltjes (ook ingebouwd)) die af en toe vol lopen met opnames.
Heel lang geleden had ik iemand gezien met een harde schijf die hij zonder tussenkomst van een computer kon gebruiken om data van apparatuur te halen.

Alleen kan ik dat nu niet vinden.
Heeft iemand hier een systeem om diverse apparaten leeg te kunnen trekken naar een aparte opslag zonder dat een computer nodig is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat hete een image tank

Zoiets. https://www.bol.com/nl/nl...ge-tank/9000000003801914/ al is dit nogal een verouderd model

[ Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 22-05-2024 14:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Ik heb de handleiding van de WD My Passport Wireless Pro gelezen en zie er niet direct staan dat je hem helemaal stand alone kan gebruiken. Altijd met mobieltje of computer.
Of lees ik het gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
Tegenwoordig kan je ook externe ssd schijven via usb c op je smartphone aansluiten, zou je hier iets aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
FoxLenny schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:55:
Tegenwoordig kan je ook externe ssd schijven via usb c op je smartphone aansluiten, zou je hier iets aan hebben?
Voor een telefoon is dat geen probleem, die kan via de OTG aansluiting naar een USB-opslag schrijven (push).
Maar camera's kunnen meestal alleen leeggehaald worden vanaf een ander systeem (pull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
WD is gestopt met die 2 soorten schijven :/
De NewQ kan niet vanaf USB kopiëren.

Ik heb de EZ Hotspot extender waar ik ook op aan kan sluiten.
Alleen even kijken hoe ik dan bestanden vanaf de camera's kan halen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Door de prijzen van SD kaartjes is dit niet meer zo interessant vandaar dat de markt ervoor wel heel erg klein is geworden. Laptops zijn daarentegen klein en compact geworden. Kortom mensen nemen liever een laptop mee dan geklooi met imagetanks.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
Frogmen schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:28:
Door de prijzen van SD kaartjes is dit niet meer zo interessant vandaar dat de markt ervoor wel heel erg klein is geworden. Laptops zijn daarentegen klein en compact geworden. Kortom mensen nemen liever een laptop mee dan geklooi met imagetanks.
Daar ben ik ook bang voor ja.
Helaas hebben steeds meer telefoons geen mogelijkheid meer voor geheugenkaartjes (slechte zaak imho) en hebben sommige camera's (Insta360 Go3) dat ook niet. Dus zal je een laptopje oid mee moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:44
Uit ervaring met een foto camera + smartphone kan ik zeggen dat otg + usb kaartlezer naar cloud werkt, maar erg onhandig is.
Android is niet ingesteld op zo'n grote batch operaties.
Als je ook mobile gamed is mischien iets als de Odin 2 een route? Dan werk je met Windows.
Pagina: 1