Probleem plaatsen schuttingpaal op erfgrens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Ik heb een vraag over het plaatsen van een schutting.
Ik ga binnenkort zelf mijn schutting zetten. Ik zit alleen met 1 probleem. Mijn buren hebben een aanbouw geplaatst. En vanzelfsprekend op de erfgrens. De begin paal zal dan op de erfgrens moeten komen.
En die moet stevig zijn.

Probleem:
  • Er zit een fundering dus kan de paal niet diep genoeg in de grond krijgen.
  • Ik zou niet weten hoe je de paal op de muur bevestigen moet. Normaal schroef je hem op de muur door het midden van de paal. Maar dat kan niet omdat ik het stuk vlakke muur mis van de gevel.
Zie ook situatieschets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJHcNJlnEvpyFVcFwHSw2190yec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bj1z8bkOGYbn4QQf5Dp2jr12.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:49
Je kan toch een beugel de hoek op plaatsen?

Desnoods (als de fundering breed genoeg is) op de fundering monteren met een RVS hoek/schoen. Als de fundering is ingeplakt met epdm / liquid rubber daarna de boel even opnieuw aansmeren rond de bevestiging hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Paal vlak met de aanbouw zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:04
Wat voor schutting is het? Gewoon een met betonnen onderbanden en dan (douglas) houten panelen? Dan kan je het paneel toch gewoon tegen de muur vast schroeven? Dus zonder paal ertussen?

[ Voor 7% gewijzigd door NACrat op 22-05-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Paal vlak met de aanbouw zetten?
Dan staat de paal toch over de erfgrens heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Paterman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Dan staat de paal toch over de erfgrens heen.
Ja. Is het een gezamenlijke schutting? Zo niet, dan is dat juist handig?

Anders kun je met hoekijzers werken zoals al is gesuggereerd. Die komen dan aan de kant van de buren als ik de tekening goed inschat.

In mijn situatie ben ik de buurman met de aanbouw en staat de schutting in het verlengde van de muur. De schutting staat dus op mijn grond (en is ook van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Wat voor schutting is het? Gewoon een met betonnen onderbanden en dan (douglas) houten panelen? Dan kan je het paneel toch gewoon tegen de muur vast schroeven? Dus zonder paal ertussen?
Het is een planken schutting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZT1pOZDDujPuXahOQyrCLXMlQkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b501SLqcIJoAAOeNU3oC9Z8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:22

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Paterman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:17:
Ik ga binnenkort zelf mijn schutting zetten. Ik zit alleen met 1 probleem. Mijn buren hebben een aanbouw geplaatst. En vanzelfsprekend op de erfgrens. De begin paal zal dan op de erfgrens moeten komen.
Als het jouw schutting is, moet je hem volledig ook op jouw grond gaan plaatsen, dus niet op de erfgrens maar er tegenaan.

Of je gaat hem samen plaatsen met je buren, maar dan kun je ook in overleg met je buren gaan hoe je de eerste paal gaat bevestigen aan de uitbouw.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1