Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:51
ik ga binnenkort weer terug naar KPN na een jaartje Odido. Ik zat bij KPN op AON, bij Odido op GPON, en ga nu waarschijnlijk weer terug naar AON (max snelheid is 1Gbps op mijn adres).
Omdat het eigenlijk wel goed bevalt dat de GPON in de meterkast hangt (FTU hangt in de woonkamer) omdat daar alles aan de UPS hangt, wil ik dat straks graag weer.
Ik draai (al jaren) een eigen router (ERX) helaas zonder SFP.
Is er een los kastje (net als bij GPON) beschikbaar zodat ik deze in de meterkast kan hangen, of moet ik dan een nieuwe ERX SFP kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ooit ergens gelezen dat je niet teruggaat van GPON naar AON.
Maar ik weet niet meer waar. Dus check dat eerst.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
Check. Inderdaad belangrijk om te weten. Volgens een topic op het KPN forum is het afhankelijk van of je bent overgezet op XGS-PON, zo niet dan ga je terug naar AON. Maar 100% zeker weet ik het pas als de monteur is geweest.
https://forum.kpn.com/int...asvezel-aon-of-pon-591169

[ Voor 19% gewijzigd door nihilissimis op 22-05-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:38
Als 1Gbit de max is bij KPN ga je sowieso terug naar AON. In principe kan de NT die KPN levert ook 'los' met een patchkabel aangesloten worden zoals het gpon kastje van Odido (let wel op juiste formaat/kleur connector).
Maar de NTs zijn gemaakt om op de FTU te monteren dus die zal je zelf dan op een of andere manier netjes in de meterkast moeten wegwerken. De monteur zal in eerste instantie op de FTU willen aansluiten volgens voorschriften, vervolgens kun zelf die NT (op eigen risico) loshalen en verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Juup schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:34:
Ik heb ooit ergens gelezen dat je niet teruggaat van GPON naar AON.
Maar ik weet niet meer waar. Dus check dat eerst.
Dat klopt bij dezelfde belichter. Maar als bijvoorbeeld Odido GPON apparatuur in de PoP heeft hangen en KPN alleen AON apparatuur ga je weer terug naar AON als je van Odido naar KPN gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
Ik heb van een mede-Tweaker een glasconverter op de kop weten te tikken. Met bijpassende SFP dus we gaan het zien.
Pagina: 1