Ik heb een zyxel modem van Odidio (EX5601-T1) en een eigen AP van zyxel (NWA50AX). Ik heb het AP dezelfde SSID/wachtwoord als het modem gegeven en ze allebei op hetzelfde handmatig gekozen kanaal gezet. Ook heb ik de 'smart mesh' optie aangezet in beide apparaten. Er is ook nog een 'smart steering' optie in het AP, maar ik weet niet zo goed wat die doet.
Maar het werkt eigenlijk voor geen meter. Ik heb bijv. een P1 meter die naast het modem staat in de meterkast, die is verbonden met het AP dat boven staat. In het thuiskantoor verbinden de laptops steeds met het modem dat beneden staat. Alles kiest zo'n beetje het zwakste signaal. Wat is hier aan te doen? Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?
...
Hardware: EX5601-T1 en NWA50AC
AP heeft een CAT6 bedrade uplink (via TP-link switch)
Maar het werkt eigenlijk voor geen meter. Ik heb bijv. een P1 meter die naast het modem staat in de meterkast, die is verbonden met het AP dat boven staat. In het thuiskantoor verbinden de laptops steeds met het modem dat beneden staat. Alles kiest zo'n beetje het zwakste signaal. Wat is hier aan te doen? Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?
...
Hardware: EX5601-T1 en NWA50AC
AP heeft een CAT6 bedrade uplink (via TP-link switch)