Thuiswerk - Welke monitor ga ik gebruiken? LG 27 Inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-05 18:20
Het doel van de monitors is met name thuiswerk. Heeel soms gaming.

Ik heb hier twee 27 inch monitors liggen, namelijk de:

uitvoering: LG 27UD59-B Zwart

en de:

uitvoering: LG 27UL500-W Wit (echter heb ik deze in het zwart)

Volgens mij is de 27UL500 de betere monitor.

Nu is het zo dat ik 2x 27 inch te groot vind, en momenteel de 27ud59-b heb aangesloten (terwijl ik denk ik de 27UL500 zou moeten aansluiten)

Als tweede monitor zou ik er een 24 inch bij willen zetten. Eigenlijk vind ik 27+24 denk ik ook al te groot, maar ik vind 27 inch wel een lekker formaat. 2x 24 zou denk ik optimaal zijn (2x 21 heb ik op werk en dat heeft ook zijn voordelen, omdat je niet over een gigantische breedte hoeft te kijken).

Wat raden jullie aan? (zowel op welke monitor, als op een 24 inch erbij, of zelfs de 27 inch helemaal eruit gooien)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 10:59
je kan ook 1x 34 nemen?
moeten het 2 monitors zijn?
als je 2x27 te groot vind, dan neem je toch 2x24?
1x27 1x24 aan elkaar vind ik persoonlijk heel lelijk haha.

Verder zie ik bijna geen verschil tussen die, dus maakt niets uit welke, ja de UL500 heeft hogere brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Hmm als ik op internet en zelfs hier op Tweakers lees, wordt 27+24 wel vaker gedaan en is dat niet zo gek.

Waar moet ik met mijn huidige 27 inch scherm(en) op letten als ik er een tweede 24 inch bij zet? Zodat er zo min mogelijk irritante verschillen zijn?

Volgens mijn zijn mijn huidige redelijk gaming-georienteerd.

Ik zal denk ik de nieuwste van de twee (UL500) als hoofdmonitor gebruiken en de andere 27 inch wellicht verkopen als de 24 inch bevalt.

Zou dit een goede keuze zijn als tweede monitor:Dell 24 monitor:

uitvoering: Dell S2425HS Zwart

uitvoering: Dell S2421HN Grijs

Wat is eigenlijk het verschil tussen HS en HN?

[ Voor 64% gewijzigd door brambello op 23-05-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Stel ik vervang mijn 27" 60 HZ 4K monitor voor een 4k Monitor met 144 Hz i.p.v. 60 Hz, ga ik daar veel van merken met dagelijks gebruik (internetten/werken?)

Ik heb nu deze: uitvoering: LG 27UL500-W Wit

Als ik bijvoorbeeld dit in Full HD ernaast wil zetten: https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Is dat een groot kwaliteitsverschil? Of moet ik de Dell dan in QHD kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Stel ik post mijn vraag niet in een random topic van 4 jaar oud :+.Afgesplitst. Verder mis ik eigen onderzoek. Wat wordt er zoal geschreven over het verschil in refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat is "werken"? Als je naar een word-documentje kijkt ga je natuurlijk bijzonder weinig verschil zien tussen 60Hz en 144Hz (of nog veel meer of minder) omdat het beeld 99% van de tijd gewoon stilstaat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je schakelt tussen 60 en 144hz en je beweegt je muiscursor of een venster dan zie je zeker verschil qua souplesse met het blote oog.

Maar om daar een nog goede monitor voor te vervangen :?

Het heeft vooral nut bij gaming.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:17
br00ky schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:10:
Stel ik post mijn vraag niet in een random topic van 4 jaar oud :+.Afgesplitst. Verder mis ik eigen onderzoek. Wat wordt er zoal geschreven over het verschil in refresh rate?
offtopic:
Een topic over grootte, een topic over refreshrate ... misschien zo'n officiële topicreeks van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Raynman schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:55:
[...]

offtopic:
Een topic over grootte, een topic over refreshrate ... misschien zo'n officiële topicreeks van maken?
Dit kan inderdaad gewoon prima daar bij. Good call. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Help!!!! schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:22:
Als je schakelt tussen 60 en 144hz en je beweegt je muiscursor of een venster dan zie je zeker verschil qua souplesse met het blote oog.

Maar om daar een nog goede monitor voor te vervangen :?

Het heeft vooral nut bij gaming.
Ja precies. Ik zit nu te kijken voor een 24 Inch naast mijn 27 Inch.

Mijn 27 Inch is 60 Hz 4K. Maar wat is verstandig voor een 24 inch monitor daarnaast? 60 Hz kan prima, maar 1080p of zou ik voor een hogere resolutie kiezen voor de secundaire 24 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou je sterk aanraden om je monitoren zo dicht mogelijk bij dezelfde hoogte te houden, zowel fysiek als qua resolutie.

Zelf ben ik alles langs geweest; van een 27" in het midden met twee 21" er langs, tot 2x 27" onder met 2x 21" er boven, tot zelfs een 34" met 2x 27" er langs.
Ik heb hierin gemerkt dat het toch wel lastig is als je monitoren te veel afwijken in DPI en/of resolutie, en dan vooral in de hoogte.

Nu heb ik een Dell P3421W met daarnaast een BenQ GW2765, dus een 34" ultrawide met een gewone 27". Beiden zijn fysiek even groot (als je de bezels niet meerekent) en qua resolutie ook allebei 1440 pixels, en dat werkt goed. Kleine scherm voor Teams e.d., grote scherm voor nuttig werk.

In mijn ervaring wen je heel snel aan meer/grotere schermen maar is het lastig om terug te gaan. Ik dacht eerst ook dat 2x 27" veel te groot zou zijn, maar toen ik er een tijdje mee gewerkt had en ze aan een monitor arm had hangen was het heerlijk.

Wat ik ook heb gemerkt is dat voor veel dingen meer fysieke grootte fijner is dan een hogere resolutie; ik wil graag ooit nog een keer een ~45" 4K TV proberen. Misschien dat dat laatste persoonlijk is, maar dat is wel iets om rekening mee te houden. 4K op 27" zijn wel echt hele kleine pixels, dan moet je al bijna alles naar 150% schalen om het nog leesbaar te houden; ik zou dan liever een scherm hebben dat fysiek 150% zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nu 2x 27 inch (waarvan 1 in gebruik en 1 in de doos sinds de verhuizing) en ik vind 2x 27 eigenlijk wel wat groot.. Maar goed ik denk dat ik de tweede gewoon maar weer terugplaats.
Pagina: 1