Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemerdj
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
De opslag (32 gb) van mijn Lenovo Tab M10 plus zit na een tijdje behoorlijk vol.
Nu dacht ik dit te kunnen oplossen door er een SD kaartje van 256 gb erin te prikken. Nu blijkt dat ik deze alleen als externe opslag kan formatteren. Hierdoor kan ik er, bij mijn weten, geen apps op installeren. Dit lost mijn opslagprobleem dus niet op...
Meer dan de helft wordt nu al opgebruikt aan systeem, dus heb maar 15 gb over voor andere zaken.

Ik gebruik de tablet vooral voor de kinderen: media kijken/streamen, af en toe een spelletje of sinterklaasjournaal, internet.

Op de FAQ van Lenovo vind ik:
6. Kan ik een externe SD-kaart in deze tablet gebruiken?
Ja. De Lenovo Tab M10 Plus 3e generatie tablet ondersteunt een externe SD-kaart (FAT32-bestand tot 128 GB, exFAT-bestand tot 2 TB).

Volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn; de SD kaart wordt wel gevonden door de tablet, maar dus alleen als extern geheugen.

Mijn gedachte was dat ik zoveel mogelijk apps op de sd kaart zet, zodat de 32 gb intern geheugen gebruikt kan worden door het systeem.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Riemer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemerdj
Oh, en als toevoeging: ik heb een SanDisk Ultra microSDXC UHS-I card van 256 gb (150mb/s) erin geprikt.

Ik lees dat tablets een maximale grootte ondersteunen. Heb ik dan een te grote sd kaart toegevoegd? Of is dit het 2e type dat ze noemen in de FAQ (exFAT, tot 2 tb ondersteund)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:54
Adoptable storage wordt niet officieel meer ondersteund door Lenovo. Je zou het via adb kunnen proberen. Instructies zijn wel voor een ander model, geen garanties dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:30
Kan je bij de opslag instellingrn deze niet opnieuw formatteren? Bij mijn m10 heb ik daar 2 manieren van formatteren. 1 wordt het soort van intern, andere extern.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemerdj
Cyriel85 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:53:
Kan je bij de opslag instellingrn deze niet opnieuw formatteren? Bij mijn m10 heb ik daar 2 manieren van formatteren. 1 wordt het soort van intern, andere extern.
Formatteren heb ik al gedaan. Ook dan heb ik maar één manier. Er is geen keuze ofzo of andere instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemerdj
hcQd schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:48:
Adoptable storage wordt niet officieel meer ondersteund door Lenovo. Je zou het via adb kunnen proberen. Instructies zijn wel voor een ander model, geen garanties dat het werkt.
Dit zal ik es proberen. Dank. Wordt vervolgd.
Pagina: 1