MSI K7T Turbo (MS-6330) Wil niet op 133 FSB...

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb dus dit mooie moederbordje van MSI. Ik draai met een Duron 800 die ik unlocked heb.
Nu staat de FSB van het moederbord standaard op 100Mhz maar ik wil hem op 133Mhz hebben.
Ik heb dus de Mp van mijn processor op 6 gezet (6*133) en het jumpertje verwijderd zodat me mobo op 133Mhz loopt. Ik heb de core van de CPU op 1.475 gezet. Toen ik de pc opstartte ging alles goed. Sisoft Sandra ging zonder problemen en ik heb Max Payne gespeelt ook zonder problemen. Van half 5 tot half 8 heeft ie het goed gedaan, maar nu doet ie het niet meer.

Zie onder voor mijn sys.

Help!!!!!

Signature

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Wel raar dat je op zo'n laag voltage kunt draaien. Maar goed, ik heb hier op GoT gemerkt dat velen met een MSI K7T Turbo de L7-bruggen (voltage) allemaal inkleuren zodat hij opstart met het maximum voltage en dan het voltage uit de BIOS pakt.

Je kunt het maar proberen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op Anandtech kun je een uitgebreide howto en troubleshooting guide hierover vinden.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:07 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Wel raar dat je op zo'n laag voltage kunt draaien.
Helemaal vaag dat je zo'n laag voltage in kunt stellen...
Ik kan met de nieuwste bios als laagste slechts 1,550 instellen, en omdat die MSI altijd iets teveel volt geeft is het in werkelijkheid 1,620 volt (waarop m'n Tbird 1Ghz prima op loopt trouwes). Misschien is dat de reden dattie nu toch niet meer wil? Dus misschien ff mobo resetten met reset jumpertje zodat hij weer het standaard voltage pakt.

En verder moet je als je zwaar gaat overclocken idd ff L7 bruggetjes kleuren. De K7T Turbo verandert tijdens het booten namelijk eerst de FSB en de multiplier en daarna pas het voltage. Als je dus pech hebt loopt je processor telkes net vast in die korte periode dat hij wel op een hoger aantal Mhz staat maar nog steeds op z'n standaard voltage.

Verwijderd

volgens mij alleen jumpertje verzetten van pin 1-2 naar 2-3 tenminste ik heb de K7t turbo SE >:) dus lijkt me hetzelfde

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Op maandag 10 september 2001 12:41 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Helemaal vaag dat je zo'n laag voltage in kunt stellen...
Ik kan met de nieuwste bios als laagste slechts 1,550 instellen, en omdat die MSI altijd iets teveel volt geeft is het in werkelijkheid 1,620 volt (waarop m'n Tbird 1Ghz prima op loopt trouwes). Misschien is dat de reden dattie nu toch niet meer wil? Dus misschien ff mobo resetten met reset jumpertje zodat hij weer het standaard voltage pakt.

En verder moet je als je zwaar gaat overclocken idd ff L7 bruggetjes kleuren. De K7T Turbo verandert tijdens het booten namelijk eerst de FSB en de multiplier en daarna pas het voltage. Als je dus pech hebt loopt je processor telkes net vast in die korte periode dat hij wel op een hoger aantal Mhz staat maar nog steeds op z'n standaard voltage.
Thnz, maar die 800Mhz is mijn proc standaard.Ik heb um niet oc.

Signature

Pagina: 1