[gamestoel voor kinderen] Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik weet dat er veel papas en mamsa op het tweakers forum zitten en met dezelfde vraag soms zitten, wat is nu een goede gamestoel voor hun kinderen. Mijn zoontje wordt binnenkort 9 en is 1.45 vindt het uiteraard heerlijk om te gamen.

Er zijn inmiddels zoveel verschillende gamestoelen te koop, met name online, zelfs bij de Ikea en Leenbakker - maar echt uitproberen is lastig. Het is ook niet een product dat je even makkelijk terugstuurt.

Mijn zoon is vrij lang en groeit als kool. Ik had er voor de gein eentje van amazon besteld voor kids, maar dat leek wel voor dwergen. Vervolgens eentje besteld bij Ikea (die van 49) maar zo denderende kwaliteit was dit niet.

Ik was benieuwd naar jullie meningen? Hebben jullie ervaring met een goede gamestoel voor je zoon of dochter, die ook een beetje meegaat met de groei van je kind.

ps; heb de zoekfunctie gebruikt, maar vooral veel verouderde topics en al helemaal niet gefocust op een kind.

[ Voor 6% gewijzigd door jzoin2 op 21-05-2024 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat is volgens jou een gamestoel? Volgens mij is het niks anders dan een knap stukje marketing. Is het je bedoeling dat je zoon op een mooie gamestoel gaat zitten, of geef je 'm liever iets waar z'n groeiende lijf iets aan heeft, ergonomisch gezien?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:54:
Wat is volgens jou een gamestoel? Volgens mij is het niks anders dan een knap stukje marketing. Is het je bedoeling dat je zoon op een mooie gamestoel gaat zitten, of geef je 'm liever iets waar z'n groeiende lijf iets aan heeft, ergonomisch gezien?
uiteraard het laatste, die toeters en bellen (rgb lights) dat interesseert mij echt niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:24
Puur uit interesse - vind je het OK dat een 9-jarige al zoveel achter de PC zit dat je daar een dedicated gaming stoel voor wil gaan kopen? Voor een console zou ik verwachten dat ze gewoon in de bank ploffen en een gaming stoel is leuk, maar vooral bedoeld als je daar ook behoorlijk wat tijd gaat doorbrengen.

Als je daar al voor wil gaan zou ik gewoon een degelijke, ergonomische bureaustoel overwegen, maar die maken ze voor zover ik weet niet voor kids omdat ook die fabrikanten er niet van uit gaan dat kinderen 8 uur per dag in een bureaustoel zitten, zoals kantoormedewerkers waar die dingen voor bedoeld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Met 1.45 kan je al gewoon een volwassen stoel pakken. Die zijn voor mensen vanaf 1.50. als ik je verhaal zo hoor is je zoon dat binnen geringe tijd.

Gamestoel heeft vooral een hoge rugleuning, zodat je achterover kan leunen... Maar als je muis en toetsenbord gebruikt doe je dat eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Seal64 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:34:
Puur uit interesse - vind je het OK dat een 9-jarige al zoveel achter de PC zit dat je daar een dedicated gaming stoel voor wil gaan kopen? Voor een console zou ik verwachten dat ze gewoon in de bank ploffen en een gaming stoel is leuk, maar vooral bedoeld als je daar ook behoorlijk wat tijd gaat doorbrengen.

Als je daar al voor wil gaan zou ik gewoon een degelijke, ergonomische bureaustoel overwegen, maar die maken ze voor zover ik weet niet voor kids omdat ook die fabrikanten er niet van uit gaan dat kinderen 8 uur per dag in een bureaustoel zitten, zoals kantoormedewerkers waar die dingen voor bedoeld zijn.
Heb een mooi tijdslot op de ps5 omdat te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:27

IkWilbert

Het is mij!

Deze heeft mijn zoon onlangs voor zijn verjaardag gekregen. Bevalt goed, zit er zelf ook af en toe op ;)

https://gtracer-europe.com/products/gtracer-pro

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Koop gewoon een degelijke Arbo goedgekeurde stoel van een kantoor outlet. Desnoods laat je de zitting bekleden met een leuk stofje. Al die bureaustoelen die eruit ziet als autostoelen zijn ergonomisch en kwalitatief gezien gewoon ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:24
Brilsmurfffje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:59:
Koop gewoon een degelijke Arbo goedgekeurde stoel van een kantoor outlet. Desnoods laat je de zitting bekleden met een leuk stofje. Al die bureaustoelen die eruit ziet als autostoelen zijn ergonomisch en kwalitatief gezien gewoon ruk.
Dan dit, ja. Niet alleen omdat je dan gewoon degelijk spul hebt, maar je bent ook nog een beetje toekomstbestendig. Er zal toch een keer een bureau moeten komen voor huiswerk e.d. en dan heb je dat ook gelijk afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
dank allen voor jullie input, ik ga ermee aan de slag
Pagina: 1