Afvoer wastafels vervangen en het wil niet passen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkvbMN-UNeZAEx_HXRr6XNwGclM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTNAvgbcBteO2BNkNR2Nwzhf.jpg?f=fotoalbum_large
Voor vrienden met nieuw huis bezig lekkende afvoer te vervangen. Bij de Hornbach een korfplug gehaald die wat betreft diameter prima past. Maar zoals te zien is op de foto de hoogte dus niet...
Links nieuwe. Rechts zit het oude model nog. Beide waren gaan lekken bij het palletje dat de stop eruit duwt met een knop waar je bovenop de wastafel aan kunt trekken. Oude model is niet meer te vinden.

Normaal weet ik wel een oplossing bij dit soort dingen maar hier zit ik toch beetje me te klojen hoe ruimte tussen afvoer en sifon te dichten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWcNWf2B6JNUGa-ri97QnpjBDlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRkiVxJnA5tSNkR9G7vfRz0p.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een suggestie? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
Die andere ook vervangen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:31
https://www.hornbach.nl/p...ISLp06rbE70IaAtW8EALw_wcB

evt 2 of 3, wel de platte rubber afsluit ring er tussen doen weet niet of die er bij geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat helpt niet, afvoer naar achteren is een vaste dus dan heb je je probleem dubbel ;)

Maar zoek naar eens op flexibele sifon of flexibele afvoer :)

je kunt dit wel op de juiste hoogte krijgen, maar dan moet de achterkant van het kastje er uit, de staande buis verlengd worden en dan aansluiten. Lijkt me flexibele afvoerbuis wat handiger ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:49
Eventueel met een verfbrander die 2 pvc delen verhitten en buigen wel even oefenen op een los stuk pvc

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:31
The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Dat helpt niet, afvoer naar achteren is een vaste dus dan heb je je probleem dubbel ;)

je kunt dit wel op de juiste hoogte krijgen, maar dan moet de achterkant van het kastje er uit, de staande buis verlengd worden en dan aansluiten. Lijkt me flexibele afvoerbuis wat handiger ;)
of 2X 45 graden er tussen , 1 mof mof, 1 mof spie. op de buis naar achter, dan wel de andere plug ook vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
ouwefreaker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:57:
[...]

of 2X 45 graden er tussen , 1 mof mof, 1 mof spie. op de buis naar achter, dan wel de andere plug ook vervangen.
Juist. 8)7 Daar dus gewoon helemaal niet aan gedacht... Morgen eens meten of dat uitkomt.
The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:50:
[...]

De andere gaan we ook vervangen. En we doen dan 2 x 45 of een stuk flexibel tussen de pijp naar achteren. Deze gaat direct de muur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:31
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Juist. 8)7 Daar dus gewoon helemaal niet aan gedacht... Morgen eens meten of dat uitkomt.

[...]

De andere gaan we ook vervangen. En we doen dan 2 x 45 of een stuk flexibel tussen de pijp naar achteren. Deze gaat direct de muur in.
Ik zat ook te rommelen met een soort gelijk probleem, kwam met 2x45 net niet lekker uit en ben uiteindelijk voor een flexibel deel gegaan. Misschien iets minder profi dan de vakman het zou doen, maar je ziet er nooit meer wat van en werkt prima. Zeker voor een badkamer of bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Tis de 2 keer 45 geworden. Zat er zo in. Meeste werk was nog de rechter afvoergevalding er uit slopen. Met geen mogelijkheid is dat nog los te draaien na tig jaar kalk en zooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-05 21:11
Dat haakse T-stuk ook gelijk naar de tering slaan. Lijkt nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:09
Smeerkeezz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:55:
Ach, met die bedenkelijke sifons maakt zo'n T-stuk ook niet meer uit.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Smeerkeezz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:55:
Ja wie dat ooit zo in elkaar geplakt heeft...
JukeboxBill schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Ach, met die bedenkelijke sifons maakt zo'n T-stuk ook niet meer uit.
Precies... Het werkt weer. Lekt niet meer. Loopt goed door. En redelijk goedkoop kunnen doen. Dus ze waren helemaal blij.

Het is echt zo'n huis waarbij de vorige eigenaar allemaal hippe dingen dacht te maken. Maar in uitvoering het allemaal net niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l562HqpGx5V4APW1rS0vaALwnuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myoIWWhjJROZf08L4b0BG6pj.jpg?f=fotoalbum_large
Simpel en het werkt.
Bijkomend voordeel is dat afvoer en sifons iets hoger zitten dus ze kunnen nog meer rotzooi kwijt in de lade. :D
Pagina: 1