Momenteel ben ik druk bezig om eens te kijken naar een HBO studie op ICT gebied (security/cloud/beheer kant). Echter raak ik het een beetje kwijt wat de mogelijkheden zijn op dit vlak kwa studietijd/vrijstellingen voor een bepaalde studie. Ik heb NCOI ook al bericht, maar daar krijg ik geen duidelijkheid van.
Wat ik mij afvraag is het volgende:
- Zijn er HBO opleidingen die minder dan 4 jaar zijn?
- Zijn er HBO opleidingen waarop je vrijstelling kan krijgen, omdat je al 10+ jaar in het vak zit en certificaten hebt behaald van het vak?
- Kun je bijvoorbeeld 1 bepaalde module doen van de opleiding en daarna nog 1 en dat je uiteindelijk daarop weer vrijstelling krijgt op de gehele opleiding.
Even deze HBO module als voorbeeld gepakt:
https://www.ncoi.nl/oplei...ecurity.html?tab=algemeen
Bovenstaande is een 3 maanden module. Dan krijg je een HBO diploma van NCOI (weet niet hoe "sterk" die telt bij bedrijven), maar dan krijg je vrijstelling op je bachelor op dit gebied. Nu vraag ik mij bijvoorbeeld af krijg je dan 3 maanden vrijstelling op je 4 jarige bachelor of zal dit minimaal half jaar zijn en kan je zo 3-4 modules in 1-2 jaar tijd doen op je eigen gemak?
Ik ben niet iemand die nu 4 jaar lang kan studeren en daarom wil ik het graag in stappen doen en in eigen tempo.
Iemand hier ervaring mee?
Kleine achtergrond:
- 10+ jaar in het vak als "systeembeheerder" (nu projectleider en azure cloud expert)
- MBO+ systeembeheer voltooid (meer dan 10 jaar geleden)
Wat ik mij afvraag is het volgende:
- Zijn er HBO opleidingen die minder dan 4 jaar zijn?
- Zijn er HBO opleidingen waarop je vrijstelling kan krijgen, omdat je al 10+ jaar in het vak zit en certificaten hebt behaald van het vak?
- Kun je bijvoorbeeld 1 bepaalde module doen van de opleiding en daarna nog 1 en dat je uiteindelijk daarop weer vrijstelling krijgt op de gehele opleiding.
Even deze HBO module als voorbeeld gepakt:
https://www.ncoi.nl/oplei...ecurity.html?tab=algemeen
Bovenstaande is een 3 maanden module. Dan krijg je een HBO diploma van NCOI (weet niet hoe "sterk" die telt bij bedrijven), maar dan krijg je vrijstelling op je bachelor op dit gebied. Nu vraag ik mij bijvoorbeeld af krijg je dan 3 maanden vrijstelling op je 4 jarige bachelor of zal dit minimaal half jaar zijn en kan je zo 3-4 modules in 1-2 jaar tijd doen op je eigen gemak?
Ik ben niet iemand die nu 4 jaar lang kan studeren en daarom wil ik het graag in stappen doen en in eigen tempo.
Iemand hier ervaring mee?
Kleine achtergrond:
- 10+ jaar in het vak als "systeembeheerder" (nu projectleider en azure cloud expert)
- MBO+ systeembeheer voltooid (meer dan 10 jaar geleden)