Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-04 19:40
Mijn vraag

Hallo, ik heb een bandenspoor wat ik wil laten slingeren. Het spoor is 1 object. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

AI 2020 apple iMac

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 15:39
Dit is wel erg sumiere informatie, wil je dit doen in After Effects, in Final Cut Pro...

Iets meer informatie zou fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:58
Het stuur heen en weer draaien.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Ik heb geen after effects of final cut pro. Dus als het kan met de tools van AI. Ook is mijn kennis van AI niet zo groot. Ik had gehoopt op een tooltje? waarmee je het object kan vervormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:40

g0tanks

Moderator CSA
yoeri1989 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:33:
Dit is wel erg sumiere informatie, wil je dit doen in After Effects, in Final Cut Pro...

Iets meer informatie zou fijn zijn!
Het kan duidelijker aangegeven worden, maar het staat in de tags en in de post: AI = Adobe Illustrator.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
@Sjoeffie AI bedoel je illustrator mee? Wat was er precies mis met spelen met de knooppunten die je in een lijn hebt gezet. Hier is genoeg info over op internet te vinden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:56
Maak een brush van het spoor, teken een lijn in de juiste vorm, apply je net gemaakte brush, profit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoeffie
Webgnome: dat lukt me wel maar dan krijg ik het niet vloeiend. Maar ik nog even google raadplegen.

Teddy: ga ik ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Met een brush gemaakt met bijvoorbeeld https://www.vecteezy.com/free-vector/car-tire-tracks kan je toch gewoon een pad tekenen? Let wel dat je bij aanmaken van je brush (vector slepen naar je brush paneel) kiest voor Art Brush, niet een van de anderen.
Let ook op dat je bij het pad geen heel scherpe hoeken maakt, maar gewoon met buigpunten een gelijkdelijk verloop.
Je zou zelfs (als je dat nodig hebt) een dubbel spoor als brush kunnen gebruiken (voor zowel linker- als rechter wiel), dan kan je met twee lijnen de sporen van al de vier wielen bepalen. Al krijg je dan wel inderdaad (afhankelijk van je instellingen hoe erg) uitrekking van je brush aan de lange boog kant.
Maar met een tweetrapsraket kan je dat weer voorkomen:
  • Maak een brush van twee lijnen zo ver uit elkaar als de wielafstand.
  • Teken daarmee het traject van de auto.
  • Expand je lijn, zodat je twee lijnen krijgt.
  • Pas je tire track toe aan beide lijnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8ul2n-kV_wAXyy4RK48hsE4ddU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AdYzZ2rcsOHOClXaDbT98p2P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Savantas op 09-06-2024 13:24 . Reden: zelf even geprobeerd ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1