Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk123asdasd
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-02 14:22
Beste mede tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar geschikt topmodel voor een android telefoon die ik aankomende zomer wil gaan aanschaffen. Hierbij kunnen dus ook telefoons worden meegenomen die zijn aangekondigd. Momenteel bezit ik een s20 fe 5g met 256 gb opslag. Over het toestel ben ik wel te spreken, maar ik loop na ruim 3 jaar aan tegen de verslechterende batterijduur en versleten USB port. Voorheen heb ik een huawei mate 20 pro gehad, waarbij ik erg bij was met de batterijduur en camera. Daarvoor een s7 en s5 waarbij met de enoxys chipset de batterij al niet meer denderend was na 1,5 jaar. Daarom blijf ik graag weg van enoxys.Verder sta ik open voor alle suggesties.

Wat is je budget?
max 1400 euro, of met een abonnement.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon vrijwel dagelijks voor google maps (circa 4 uur met de auto), social media zoals reddit en sporadisch wat youtube. Ik gebruik het ook veel als point and click cameratoestel, dus een goede cameraset is echt een vereiste. Daarnaast wil ik graag een telefoon die zeker een dag mee kan met dit soort gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik hetvolgende al bekeken:
1. Samsung s23+, komt goed naar voren qua cameraset, batterijduur en het formaat is vrijwel gelijk. De featureset is ook goed bekend, en het zal "vertrouwd" voelen, maar toch beter dan wat ik nu heb.
2. S23 ultra, idem als bovenstaand, maar toch net iets meer power.
3. Sony Xperia 1 VI : De camera's lijken zeer goed te zijn, met een uitstekende batterijduur. Daarnaast is de optie om een SD kaart te hebben voor extra opslag wel een plus. Ik heb zelf nooit een sony telefoon gehad, dus ik weet niet goed wat ik daar kan verwachten. De lagere schermresolutie maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit.
4. Oneplus 12: Goede featureset, uitstekende camera en volgens sommige testen ook een betere batterijduur dan bovenstaande telefoons. Met het type werk dat ik doe zou ik me toch iets prettiger voelen met IP68 ipv IP65. Verder heb ik ook nooit een oneplus telefoon gehad, dus ik weet ook niet goed wat ik kan verwachten

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoor graag ervaringen of meningen over de genoemde telefoons en de voorganger van de sony telefoon. Ik ben niet zozeer fan van samsung telefoons, maar ik wil wel met enige zekerheid weten dat ik er iets beters voor terugkrijg als ik de overstap maak .

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb zelf de S23 Ultra en ben er blij mee en nog 4 jaar updates te gaan, je kunt de S24 Ultra ook overwegen welke 7 jaar updates krijgt, die heeft wel een Snapdragon processor in tegenstelling tot de gewone S24(+).
Verder is de Xiaomi 14 Ultra ook nog een toestel om mee te overwegen met nog 5 jaar updates dacht ik.

Wat de Sony betreft, OS is redelijk stock uitgevoerd, buiten wat camera/video apps, dus als je daarvan houdt... Ik heb iemand in mijn omgeving die erbij zweert, en na 2 jaar de telefoon doorschuift in het gezin en een nieuwe neemt. De oude wordt dan na 4 jaar vervangen en gaat marktplaats op als de dan 2 jaar oude wederom doorschuift. De Sony 1 VI krijgt 4 jaar updates las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgar Wagt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-03 09:35
Beetje offtopic maar waarschijnlijk is je usb poort gewoon vuil, probeer hem met een naald ofzo schoon te maken. Het zal je verbazen hoeveel stof er uit komt, en als je je af vraagt of je alles eruit hebt dan is dat nog niet zo.
Als je hem schoon hebt zal hij weer als nieuw klikken!