garantie bij defecten door andere hardware?

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
het topic is een beetje vaag i know maar ik kan het even niet korter formuleren.

dit is het probleem:

mijn voeding liep al een tijdje een beetje te irriteren (cdroms+hd's die ineens uitvielen enzo) totdat ie helemaal de geest gaf. snel een nieuwe aangeschaft, maar nu blijkt dat m'n hd+cdrom het helemaal niet meer doen.

volgens mij is het gekomen door die brakke voeding, maar kan ik dit verhalen bij de leverancier van de Voeding? en hoe moet ik dat dan doen? gewoon zeggen zoveel heeft me die cdrom gekost en zoveel die hd dus pay up? of is dat te kort door de bocht? :)

blup

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Kort door de bocht.
Lees eerst de garantiebepalingen eens door, staat vast wel iets in dat't zoiets niet terugbetaald wordt.
Staat het er niet in kan je een briefje ofzo schrijven, al geeft'k je niet veel kans tenzij het een bedrijf is dat een erg goeie reputatie heeft en deze wil houden. Anders: advocaat en no way is dat z'n geld waard in deze situatie

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
waarom zou zoiets niet terugbetaald worden? door een fout onderdeel is andere hardware ook stuk gegaan... kan dat niet verhaalt worden bij de fabrikant anders?

blup

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als alles nog in de garantie zit, gewoon terugbrengen en niet lullen over defecte voeding. Ook mag je buiten de garantie-periode verwachten dat die spullen langer mee gaan dan 1 jaar. Meestal is er dan ook wel wat te regelen (gedeelde reparatie kosten o.i.d.) Komt er wel bij dat als ze claimen dat je er onzorgvuldig mee om bent gegaan het BUITEN de garantietermijn aan jou is om het tegendeel te bewijzen. BINNEN de garantietermijn is het aan hen om dat aan te tonen.

Zo niet, meestal staat inderdaad in de voorwaarde dat ze niet aansprakelijk gehouden kunnen worden voor schade veroorzaakt door het onderdeel (dus alleen garantie op de voeding zelf...). Ga je het toch hard spelen dan zul je moeten aantonen dat die schade inderdaad door je brakke voeding ontstaan is. Verder had je er beter aan gedaan om die voeding DIRECT te vervangen zodra je problemen constateerde, ook dat zul je eventueel voor je kiezen kunnen krijgen.

Aangezien JIJ de lul bent als je verliest zou ik hier niet aan beginnen (of wil je alle proces kosten gaan betalen....). Een vriendelijk belletje naar de importeur, waarin je alles ff uitlegd, zou misschien meer zoden aan de dijk zetten.

de betaler vervuilt

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
jah je hebt wel gelijk dati k die voeding had moeten vervangen... maar de symptomen leken eerst te duiden op een brakke mobo (en die is nie zo makkelijk te vervangen, duurt nl 4 weken voordat ik hem terug zou hebben!!!!)

de cdrom is nog in de garantie (gelukkig) maar die hd... tjah dat is dan jammer..

iig bedankt voor de reacties

blup

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 10 september 2001 13:01 schreef Werkeend het volgende:
jah je hebt wel gelijk dati k die voeding had moeten vervangen
Dat was geen direct commentaar hoor, ik snap heel goed dat je die pas later vervangt (als ie echt kapot gaat) alleen als je het ECHT hard zou gaan spelen moet je er wel bij stilstaan dat je dat wel eens tegen je gebruikt kan zien worden...
HD zou ik gewoon ff contact opnemen met de importeur, vragen of er wat te regelen valt. (en dan dus niet praten over die voeding >:) ! )

de betaler vervuilt

Pagina: 1