HDMI splitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 22:26
Ik heb deze laptop ( uitvoering: HP EliteBook x360 830 G7 (1J6J5EA) ) en die heeft 1 HDMI 1.4 uitgang. Voor thuiswerk wil ik er 2 monitoren aan hangen, ik zag nl een aanbieding voor deze Philips monitor 241B8QJEB en hoewel oud, lijkt die mij prima voor wat Excel werk.

De vraag: Kan ik zomaar via een HDMI splitter er twee schermen aanhangen? Ik las al dat de HDMI splitter wel hiervoor geschikt moet zijn qua ondersteunde resoluties, maar ik vroeg mij af of de grafische kaart nog minimale eisen heeft om dit te ondersteunen.

Tevens tips voor een goede HDMI splitter?

Beste antwoord (via TheGabeMan op 21-05-2024 11:50)

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Met een HDMI Splitter dupliceer je het beeld, je zal dus op twee schermen hetzelfde beeld gaan krijgen. Ik vermoed dat je eerder een dockingstation / dock zoekt zodat je de beschikking krijgt over meerdere video-uitgangen (uiteraard beperkt door het maximum wat je laptop / videokaart kan leveren).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:55
wil je dat de schermen exact hetzelfde tonen? dan is een HDMI splitter nuttig.
Zoniet, dan heb je weinig aan een HDMI splitter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Met een HDMI Splitter dupliceer je het beeld, je zal dus op twee schermen hetzelfde beeld gaan krijgen. Ik vermoed dat je eerder een dockingstation / dock zoekt zodat je de beschikking krijgt over meerdere video-uitgangen (uiteraard beperkt door het maximum wat je laptop / videokaart kan leveren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:14

D4NG3R

kiwi

:)

Een HDMI splitter is niet waar je naar zoekt, die splitst 1 signaal naar 2 uitgangen. Je zou dan op beide schermen het zelfde zien.

Waar jij naar zoekt is een dock, al kan ik zo niet 1-2-3 achterhalen of die laptop ook aan DP-alt modus doet op (een van) de USB-C poort(en).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Ja daar was ik al bang voor, de VGA kaart ziet natuurlijk maar 1 scherm, het signaal wordt alleen gesplitst.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Video uit HDMI
Hoogste HDMI versie HDMI 1.4
Aansluitingen (USB/FW) 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), 2x USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-C

Het is mij uit de specs niet duidelijk of ik 1x HDMI en 1x USB display zou kunnen aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:06

Thomg

Aww yiss

Puur op basis van die specs heb je geen displayport alt-mode. Tenzij je nog wat concretere specs hebt zit er niet veel anders op dan het te proberen.

Je kan anders ook displaylink overwegen, maar dat heeft wat compromissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:55
Normaal heb je bij die laptop geen beeld op je usb c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Dank, denk idd dat het niet kan.