Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:41
Hi Tweakers,

Ben, naar eigen denken, een probleem op het spoor waar ik relatief weinig over lijk te vinden, dus ik dacht hier eens te pijlen of meerdere Tweakers hetzelfde (hebben) ervaren.

Wij hebben in onze familiekring enkele Samsungs in gebruik (gehad) waarbij ik het idee heb dat Samsungs met een Exynos chip zich anders gedragen t.o.v. Samsungs met een Qualcomm chip. De toestellen in kwestie betreffen een Galaxy S20 FE, A52s, A33 en A53.

De S20 FE en A52s werken zoals verwacht bij notificaties. Deze komen binnen, ook op de achtergrond, geluid wordt goed afgespeeld wanneer deze binnenkomt. Ook bijvoorbeeld een Whatsapp (video)gesprek komt de oproep goed binnen en gaat over zoals je verwacht.
Bij de A33 en A53 met Exynos chips merken we regelmatig dat notificaties zich pas tonen als je de app open en bij wijze van de app dan ineens X-zoveel notificaties toont achter elkaar. Bij Whatsapp is dit het meest prominent aanwezig, gezien het hoge gebruik ervan, maar eigenlijk alle apps waar je een notificatie voor een bericht verwacht tonen dit gedrag. Bij een Whatsapp oproep is het soms zelfs het geval dat de telefoon maar 1x overgaat, waar de bellende kant dan al uit-timed voor een oproep die te lang niet aangenomen wordt. Het lijkt er sterk op dat Exynos Samsungs een aggressiever batterijprogramma hebben welke apps op de achtergrond sneller killed of beperkt qua verbinding, ondanks eventuele instellingen die je hiervoor aanpast.

Mijn partner is van de A53 "terug" gegaan naar de A52s, praktisch dezelfde telefoon maar met een Qualcomm chip en is van alle problemen met gemiste notificaties af. Het familielid met de A33 blifjt de problemen houden. Heb zo wat alles geprobeerd wat in me opkwam, vooral rondom batterijbesparing setting etc., maar niks mocht baten.

Herkent iemand zich hier in dezelfde problemen?
En heeft mogelijk iemand een oplossing welke we nog kunnen proberen?

Hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door bottR op 21-05-2024 10:20 . Reden: Toevoeging ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Maak een backup van alles, en check dat WhatsApp een backup naar Google gemaakt heeft.
Reset de A33 naar fabrieksinstellingen, zet geen backup terug, en ga akkoord met alles.
Installeer WhatsApp, activeer en zet daar wel de backup terug.
Kijk of dat werkt, op deze manier ben je zeker dat er geen oude geschiedenis of verborgen of vergeten instellingen in de weg zitten.