Slimme deurbel zonder vertraging?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo :)

We hebben een slimme deurbel van Secufirst, maar wanneer er iemand aanbelt krijg je pas na 5 seconden een bericht op je telefoon dat er iemand heeft aangebeld.
Heeft iemand ervaring met andere deurbellen waarbij de vertraging nihil is?

Ik lees het bijna bij alle merken en reviews.
Misschien kent iemand een deurbel die dat bijna niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou het vooral lokaal proberen te houden. Sowieso blijft het dan altijd werken, maar je bent dan ook niet afhankelijk van potentiële trage cloudservers.

Zelf heb ik een Smart Doorbell (gebaseerd op een ESP) tussen mijn deurbelknop en bel hangen. Notificatie via Home Assistant komt direct binnen op telefoons, tablet en pc's zonder merkbare vertraging. En nee, daarmee heb ik geen camera maar dat vind ik toch ondingen die bij 95% van de mensen zonder geldige reden gericht zijn op de openbare weg en die filmen. Ik kan niet normaal een wandeling door mijn wijk maken zonder overal oplichtende videodeurbellen te zien bij het passeren :|

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Gizz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:57:
Ik zou het vooral lokaal proberen te houden. Sowieso blijft het dan altijd werken, maar je bent dan ook niet afhankelijk van potentiële trage cloudservers.

Zelf heb ik een Smart Doorbell (gebaseerd op een ESP) tussen mijn deurbelknop en bel hangen. Notificatie via Home Assistant komt direct binnen op telefoons, tablet en pc's zonder merkbare vertraging. En nee, daarmee heb ik geen camera maar dat vind ik toch ondingen die bij 95% van de mensen zonder geldige reden gericht zijn op de openbare weg en die filmen. Ik kan niet normaal een wandeling door mijn wijk maken zonder overal oplichtende videodeurbellen te zien bij het passeren :|
Ik gebruik ook HA voor mn deurbel maar vind dat HA ook langzaam notificaties geeft. Ik zie aan de automation dat deze direct na aanbellen af gaat maar de notification komt alsnog een paar seconden later pas op de telefoon. Dacht eerst dat het aan mn Xiaomi battery saver meuk lag maar nu met Pixel 8 is het ook. Niet ideaal dus.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@chaoscontrol ik moet zeggen dat ik dat wel een beetje herken bij de telefoon van mijn vriendin. Bij mijn eigen telefoon niet. Terwijl we beiden een Samsung A52s hebben. Dus ik vermoed toch iets van instellingen waar het aan moet liggen.

edit: ik zie hier dat er nog wat we winnen valt met dingen als critical, ttl en priority (afhankelijk van of het om Android gaat of iOS).

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 21-05-2024 10:17 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
chaoscontrol schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Ik gebruik ook HA voor mn deurbel maar vind dat HA ook langzaam notificaties geeft. Ik zie aan de automation dat deze direct na aanbellen af gaat maar de notification komt alsnog een paar seconden later pas op de telefoon. Dacht eerst dat het aan mn Xiaomi battery saver meuk lag maar nu met Pixel 8 is het ook. Niet ideaal dus.
Je zal je HA app constant moeten laten verbinden met je HA server. Normaal vraagt hij veel slomer data op.
Het is niet alleen de Battery saver.

Hier gebruik ik een Reolink deurbel, de gong gaat eerst af en als die klaar is gaat de telefoon af.
Hier voor staat mijn telefoon dus wel in 'persistent connection' mode.

Dit is voor mij voldoende. Als ik niet thuis ben kan de deur toch niet open en is het event opgeslagen op de NVR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt altijd wel wat vertraging, daarom moet je ook een dong hebben die meestal wel bijna instant gaat. Ik heb nu een Eufy deurbel (mijn derde 'slimme' deurbel) en dat is de eerste deurbel waarbij het niet zo iritant traag is dat mensen al weer weg zijn voor je de app open hebt en verbinding met de bel hebt op je telefoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Even dit topic beetje kapen :p. Heb momenteel een Arlo Video Doorbell (via Verisure), maar ben helemaal klaar met het onbetrouwbare en langzame systeem. Het enige wat ik wel erg fijn vind is dat je een video oproep op je telefoon (iPhone in mijn geval) krijgt als iemand op de bel drukt.

Ben langzaamaan naar Eufy aan het overstappen qua camera's, en dit werkt zoveel beter! Had bijna de deurbel van Eufy gekocht, maar volgens mij krijg je daar een notificatie en geen video oproep als er aangebeld wordt?

Mijn andere optie zou een Homekit videodeurbel zijn. Als het goed is dan krijg je direct op je telefoon/iPad een live verbinding te zien wanneer iemand aanbelt? Kan iemand mij iets aanraden qua Homekit videodeurbellen, aangezien er niet zo heel veel van zijn volgens mij? Zijn de Eufy deurbellen compatibel toevallig met Homekit? Wat zou overigens de goedkoopste Homekit bridge zijn? Voorheen kon ik mijn iPad als bridge gebruiken, maar met de nieuwe architectuur kan dat helaas niet meer...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Amiet01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:01:
maar volgens mij krijg je daar een notificatie en geen video oproep als er aangebeld wordt?
Klopt, je kan die notificatie vervolgens wel aanklikken en dan wordt het beeld geopend en kan je praten als je dat wilt.

En om @indeblauwezon wat verder te helpen, hier werkt de Eufy 2k in ieder geval prima. De notificatie is nagenoeg instant alleen het laden van het videobeeld wil heel soms even duren, maar in praktijk is dat snel genoeg om te bezorgers e.d. te spreken.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 29-05-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wordt het dan gewoon in de Eufy app geopend? Zo'n oproep is wel fijn, een notificatie lijkt mij makkelijk te missen...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Amiet01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:49:
Wordt het dan gewoon in de Eufy app geopend? Zo'n oproep is wel fijn, een notificatie lijkt mij makkelijk te missen...
Jep, dat wordt gewoon in de Eufy app geopend. Ik heb vorig jaar ook wat onderzoek gedaan en bellen overgaan als oproep zijn er niet zoveel / kon ik niet vinden.

Als je bang bent om de notificatie te missen kan je nog altijd het notificatiegeluid op 'herhalen' zetten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Thanks voor de uitleg! Ben nog steeds wel benieuwd naar mijn Homekit vraag, als iemand daar toevallig ervaring mee heeft :-)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Marzman schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:53:
Je hebt altijd wel wat vertraging, daarom moet je ook een dong hebben die meestal wel bijna instant gaat. Ik heb nu een Eufy deurbel (mijn derde 'slimme' deurbel) en dat is de eerste deurbel waarbij het niet zo iritant traag is dat mensen al weer weg zijn voor je de app open hebt en verbinding met de bel hebt op je telefoon.
Welke homebase heb jij? Mijn Eufy dual-cam deurbel icm een HB2 is tergend langzaam. Het duurt regelmatig 30-60 seconden voordat je beeld hebt. Buitens huis werkt het via het KPN mobiele netwerk 9 van de 10 keer helemaal niet, als ik m'n dual-sim naar Vodafone overschakel werkt het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 29-05-2024 11:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniels
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-05 14:04
fsfikke schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:43:
[...]

Welke homebase heb jij? Mijn Eufy dual-cam deurbel icm een HB2 is tergend langzaam. Het duurt regelmatig 30-60 seconden voordat je beeld hebt. Buitens huis werkt het via het KPN mobiele netwerk 9 van de 10 keer helemaal niet, als ik m'n dual-sim naar Vodafone overschakel werkt het wel.
Je had het niet tegen mij maar ik heb zelf een HB3 en een Dual Cam Doorbell (T8213) die zonder vertragingen werken. Notifications ontvang ik ~1 seconde na aanbellen en het openen van de live view duurt ~2 seconden. Notificaties voor motion (met alle "AI" opties aan) duren iets langer, zeg ~3-4 seconden. Datzelfde geldt voor notifications van mijn S220 SoloCam en Indoor Pan & Tilt.

Wel viel me op dat de Eufy app (op mijn S23) af en toe blijft hangen op iets van "beveiligde verbinding opstellen" als je live view opent (handshake oid?). De app opnieuw starten lost dat altijd wel op.

Een paar weken geleden heb ik wat issues gehad waarbij notifications helemaal niet aankwamen. Wel zag ik dat de HB een melding had geregistreerd. Uiteindelijk heeft zich dat zelf opgelost... gelukkig, want mijn ervaring met Eufy's support was echt dra-ma-tisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 15:28
Amiet01 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:01:
Even dit topic beetje kapen :p. Heb momenteel een Arlo Video Doorbell (via Verisure), maar ben helemaal klaar met het onbetrouwbare en langzame systeem. Het enige wat ik wel erg fijn vind is dat je een video oproep op je telefoon (iPhone in mijn geval) krijgt als iemand op de bel drukt.

Ben langzaamaan naar Eufy aan het overstappen qua camera's, en dit werkt zoveel beter! Had bijna de deurbel van Eufy gekocht, maar volgens mij krijg je daar een notificatie en geen video oproep als er aangebeld wordt?

Mijn andere optie zou een Homekit videodeurbel zijn. Als het goed is dan krijg je direct op je telefoon/iPad een live verbinding te zien wanneer iemand aanbelt? Kan iemand mij iets aanraden qua Homekit videodeurbellen, aangezien er niet zo heel veel van zijn volgens mij? Zijn de Eufy deurbellen compatibel toevallig met Homekit? Wat zou overigens de goedkoopste Homekit bridge zijn? Voorheen kon ik mijn iPad als bridge gebruiken, maar met de nieuwe architectuur kan dat helaas niet meer...
Ik heb maanden geleden ook de overstap van Arlo naar Eufy gemaakt, maar ik mis werkelijk iedere keer dat iemand op de deurbel drukt puur omdat het niet als call binnenkomt op m'n telefoon. Die meldingen verzuipen gewoon en krijgen niet direct aandacht.
Verder wel een verademing, Eufy ten opzichte van Arlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Chorro schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:27:
Die meldingen verzuipen gewoon en krijgen niet direct aandacht.
Je kan het notificatietype aanpassen, of andere notificatie meegeven o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Ik krijg inderdaad bij Eufy, als iemand aan belt, gewoon een 'bel' toon, dus helemaal anders als elke andere notificatie. Ingesteld in Eufy.

Wel meestal 15 seconden te laat of zo, zodat degene (bezorgers...) al weg zijn vóórdat je kan praten helaas.

Edit: bedoel je misschien dat als iemand aan komt lopen, dat die melding tussen alle andere meldingen weg vallen. Dat herken ik wel, ik weet niet of je díe meldingen ook een ander geluidje kan geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Findail op 29-05-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben een Ring deurbel met twee Chimes, de chimes gaan vrijwel direct af, de notificatie op Android ook zo goed als direct.
Alles bij elkaar waren we 85 euro kwijt voor het hele pakket, gelukkig konden we 'm gewoon op de bestaande trafo aansluiten.

Let ook even op het verschil tussen batterij en bedraad, een deurbel op batterij zal altijd proberen om zichzelf zo snel mogelijk uit te schakelen om batterij te besparen. Dat leidt ook weer tot vertraging t.o.v. een deurbel die gewoon 24/7 actieve verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

fsfikke schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:43:
[...]

Bij mij zit en een antenne op de dong en kan daar een sd-kaartje in. Ik denk niet dat ze dit als homebase adverteren? Het is die van de 2k deurbel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniels
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-05 14:04
Oon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:58:
Let ook even op het verschil tussen batterij en bedraad, een deurbel op batterij zal altijd proberen om zichzelf zo snel mogelijk uit te schakelen om batterij te besparen. Dat leidt ook weer tot vertraging t.o.v. een deurbel die gewoon 24/7 actieve verbinding heeft.
Ik heb dus een batterij op m'n Eufy deurbel en heb niet de indruk dat het ding vertraagt om charge te besparen (tenzij ie echt bijna geen charge meer heeft, en dan schakelt ie gewoon previews en video streams uit).

Hiervoor had ik een Ring (ook op batterij) met Chime en hoewel die iets trager was, merkte ik ook daar niks van een stand-by mode ofzo. Wel moest ik die (veel) vaker opladen: die hield het hooguit 3 weken vol, terwijl de Eufy makkelijk 2 tot 3 maanden doorgaat.

Nu weet ik dat signalling met een Eufy HB via een eigen, low-power, wifi-based protocol verloopt (videostreams gaan gewoon via je reguliere wifi). Of dat nou het verschil ten opzichte van Ring verklaart, durf ik niet te zeggen.

Dat allemaal gezegd hebbende: Eufy (althans de setup die ik heb) is natuurlijk wel een klap duurder. Mijn deurbel werkt bv. niet zonder HB dus da's al meteen zo'n 250 euro (in de aanbieding).
Pagina: 1