MS Teams 2fa "loopt vast"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 23:25
Mijn vrouw heeft een onhandig 2fa probleem met Teams. Bij inloggen in teams (zakelijk) is mfa met google authenticator verplicht. Na inloggen in teams moet je de authenticator app openen en daar bestigen dat je wilt inloggen. Je krijgt daarna de mogelijkheid om de in teams gegenereerde code in the autheticator app in te vullen. Als je daarna nog een bevestigt in de authenticator app dan blijft die draaien tot timeout

Na de timeout kan je in Teams aangeven zelf een code te willen invullen uit de authenticator app. De authenticator app moet dan opnieuw opgestart worden. Na opnieuw opstarten genereert de authenticator app een code die dan in Teams ingevuld kan worden. Dit werkt wel maar is erg omslachtig.

Wat zou kunnen werken om te zorgen dat inloggen direct werkt, zonder timeout?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
Maar de Google Authenticator doet geen push notificaties.
Kijkt ze niet gewoon in de verkeerde app?

Soms krijg ik van de MS Authenticator ook geen push, maar dan moet je handmatig even de app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Ik lees dat het zakelijk is, ik weet niet of ze bij een bedrijf in dienst is, maar ze kan bij de ICT daar vragen het hele authenticator gebeuren te resetten, mogelijk verhelpt dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 23:25
Lelletje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:16:
Ik lees dat het zakelijk is, ik weet niet of ze bij een bedrijf in dienst is, maar ze kan bij de ICT daar vragen het hele authenticator gebeuren te resetten, mogelijk verhelpt dat het probleem.
Is zakelijk. Ze heeft al bij ICT gevraagd en die weten het ook niet echt. Hun advies: zet op de mobiel wifi uit en gebruik 4G. Dat lost het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Ik mis het antwoord op mijn vraag, is haar hele authenticator gebeuren al eens gereset? Dat doen wij hier namelijk standaard als 1e als er rare dingen zijn met authenticator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:24
Iets heel doms, maar wat hier regelmatig gebeurt is dat de voorgestelde cijfers net uit beeld vallen op de telefoon als ze een grote letterttype hebben ingesteld.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso mist alle basisinformatie, zoals welk telefoon OS, welke authenticator apps, is de telefoon al eens helemaal gereboot? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
Als het goed is kan via https://mysignins.microsoft.com/ alternatieve authenticatie middelen opgeven. Voiceline, SMS, email (deze is alleen voor pass-reset dacht ik), een ouderwetse OTP, passkeys (fingerprint enzo).

Ik heb zelf als backup WinOTP (gratis in de MS store) op de desktop toegevoegd. Dat werkt prima en gebruik ik best vaak, eigenlijk nog makkelijker dan MS Authenticator uit je broek vissen. Google Authenticator op de mobiel is ook een optie.

Ook al komt er een beter antwoord om MS Authenticator helemaal flitsend te laten werken, bovenstaande is zeker handig wanneer de mobiel defect raakt. Ik maak ook vaak mee dat mensen de mobiel vervangen en dan de Auth backup niet op orde hadden.

Edit: Teams/Authenticator, ik ging er van uit dat het een microsoft login was met MS Authenticator, maar je noemt Google Authenticator. Anyway bovenstaande kan nog steeds van toepassing zijn. Zelfs bij Google en Okta zullen ze meerdere methodes / OTP (one-time-password generators) toestaan.

Edit2: @Ruben279 heeft een punt, in Google Authenticator is er geen bevestiging volgens mij, dat is gewoon code overtypen naar je PC voor zover ik weet. Toch MS Authenticator?

[ Voor 25% gewijzigd door jnr24 op 21-05-2024 09:45 ]

Pagina: 1