Ik heb een uitvoering: Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) moederbord met daarin uitvoering: Kingston Fury Beast RGB KF432C16BBAK2/64 maar ik heb nou in korte tijd 2 RAM slots die het niet meer doen. De RAM sticks zaten eerst in A1 en B1 maar in maart dit jaar kreeg ik blue screens in Windows die wezen op problemen met de RAM. Na het verplaatsen van de RAM sticks naar A2 en B2 was het probleem verholpen. Slot A1 bleek het probleem. Maar vorige week kreeg ik weer problemen en kon ik het oplossen door de RAM stick uit A2 naar B1 te verhuizen. Ook slot A2 lijkt niet meer te werken, dus zitten ze nu in B1 en B2. Ik heb de PC sinds februari 2022 en het baart mij een beetje zorgen dat in zo'n korte tijd 2 slots kapot gaan, maar ik zie niks dat ik verkeerd doe. Ik heb XMP ingeschakeld maar overklok niet. De RAM draait op 3.200MT/s en 1.35v.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan checken of doen?
Lijkt mij sowieso verstandig dat ik even contact opneem met de winkel, want Gigabyte levert 3 jaar "limited local warrant" op moederborden, wat dat ook mag betekenen.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan checken of doen?
Lijkt mij sowieso verstandig dat ik even contact opneem met de winkel, want Gigabyte levert 3 jaar "limited local warrant" op moederborden, wat dat ook mag betekenen.
Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS