Toon posts:

Koffer MOD mobo past niet altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus bezig met een koffermod, leek me handig om te gebruiken als portable LAN-party game systeem.

Ik dus een alu koffer gekocht bij de praxis...

alvast een mobo besteld (ECS) past ie niet...

de koffer is net een cm te ondiep om het mobo te plaatsen.
Elk atx mobo heeft dezelfde maten een microatx had natuurlijk wel gepast maar dat was niet de bedoeling, iedereen die heit met een koffermod bezig zou dat probleem ook moeten hebben of ergens anders dan de praxis een koffer gekocht hebben! dus wees gewaarschuwd!

Nu probeer ik de kartonnen binnenkant weg te halen zodat ik een geultje krijg in de zijkant waar ik het moederbord precies in kan duwen, zit ie meteen goe vast..nu hopen dat dat genoeg ruimte biedt. De insteekkaarten zijn eigenlijk oook net iets te hoog voor deze koffer....

maar dat is op te lossen door de onderkant van het metalen frontje op de kaart een stukje in te korten.

ben ik de enige die dat probleem heeft?

Verwijderd

Ik heb ook een koffer mod gedaan met een koffer van de Gamma ik heb een ouwe AT kast gebruikt voor het bevestigen van het mobo in de kast zodat ik hem er weer makkelijk uit kan halen ik heb een Abit BE6 mobo gebruikt en past perfect.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ff pech dat ik bij de praxis geweest ben...

Verwijderd

Volgens mij zijn die koffers gelijk

Verwijderd

Topicstarter
wat is de breedte/diepte van je koffer?

een atx mobo heeft 30,5 cm nodig...
die van mij is minder diep dan dat 29,5 ofzoiets..

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

Tubby

or not to be

Is het niet gebruikelijk dat je eerst je mobo opmeet en bij de praxis gaat opmeten of dat in 1 van de koffers past?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
nee lijkt me niet...
iedereen zegt hier bij de praxis of gamma kun je zo'n koffer kopen laten ze bij de praxis maar 1 maat hebben, dan lijkt het me logisch dat je dan gewoon 1 koopt omdat er toch geen keuze is tussen verschillende maten.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

ErA

lol B-)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

Tubby

or not to be

Hmmm ja,
En als je vriend in een put springt spring jij er achteraan ;) .

Meten is weten.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet alles controleren wat andere zeggen, je kunt soms ook gewoon is je nek uitsteken en risico nemen...

anders wordt alles ook zo saai,
bijv.:
hoe groot is die auto ... 4.5 meter. O ja! dat ga ik is ff nameten..nee dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 10:50 schreef beek402 het volgende:
wat is de breedte/diepte van je koffer?

een atx mobo heeft 30,5 cm nodig...
die van mij is minder diep dan dat 29,5 ofzoiets..
maar ff zonder dat geze#K van hierboven...
hoe diep is de koffer van de gamma?

Verwijderd

zoiets meet je toch van te voren voordat je een koffer gaat kopen ?
Ik teminste wel !!
Maar het is wel lullig 1cm !!
Test je tweakers skill en maak het passend :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 12:17 schreef -Dissection- het volgende:
zoiets meet je toch van te voren voordat je een koffer gaat kopen ?
Ik teminste wel !!
Maar het is wel lullig 1cm !!
Test je tweakers skill en maak het passend :P
I know
I know..

iedereen schijnt het op te meten enik heb zo'n ding gewoon gehaald..

daar ben ik nu mee bezig, maar ff voor de goede orde...
hoe groot is een koffer van de gamma?

Verwijderd

De koffers kunnen wel degelijk verschillend zijn, recentelijk zijn veel van dat soort koffers nml van maat veranderd, eerst pasten er wel cd's in, maar dat kan nu niet meer (althans, niet rechtopstaand)..

Verwijderd

Er bestaat een bedrijf dat koffers op maat maakt, heb wel ergens eerder in een topic iets van gezien.
Site was www.koffer.nl
Staat verdomd leuke dingen bij :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op maandag 10 september 2001 18:28 schreef Fire_Fly het volgende:
Er bestaat een bedrijf dat koffers op maat maakt, heb wel ergens eerder in een topic iets van gezien.
Site was www.koffer.nl
Staat verdomd leuke dingen bij :)
als je het geld hebt tenminste. Die dingen zijn dan wel van superkwaliteit maar f*cking duur. Beetje zonde om te verzagen uhmmm verdremelen.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmz ieder mobo heeft toch een verschillende diepte als je het mij vraagt.. mijn a7v133 is bijna 1,5 keer zo diep als mijn 'oude' p3b-f! Beide gewone ATX mobo's, alleen de a7v133 heeft onboard ata100/raid waardoor de diepte nogal wat groter wordt.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Ik zou gewoon een klein FlexATX bordje van ECS halen, dan heb je helemaal geen gezeur.....

M'n pa heeft echt zo dummy-proof bord:
- LAN onboard
- Video onboard
- Sound onboard
- AGP slot
- 2x PCI slot
- 2 DIMM banken

Werkt perfect, en is echt heeeeel klein.....

En anders kun je ook nog bij Micropower kijken..... Die hebben van die kleine industrie-bordjes, met alles onboard... (Wel duur, dit kreeg ik gemeeld:De AR-B1660 is helaas nog niet leverbaar.
De verwachtte prijs is ca 485,00 euro, excl BTW: Das minder fijn :( )

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

reiker

dan jij!

bij mij past het net wel; ik heb de randjes eruit gefreesd :D

Zo gezegd, zo gedaan.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

check ff mijn site, kweet tis spam maar daar kan je een guide vinden hoe je een koffermod moet maken. btw zow zeggen kijk ff wat de verschillen zijn. ennuh voortaan eerst ff kijken of je wel de goede hebt ;)

btw je bent sekers wel zow stom geweest om eerst niet ff te checken of het paste....

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik had lekker gewoon een microATX bordje genomen >:).

Het was zo'n PCChips met onboard geluid, video, lan en modem. De koffer was namelijk erg klein. Ik heb de voeding moeten slopen, en er pasten niet eens insteekkaarten in.

Ik zal wel kijken of ik er nog foto's van kan krijgen (ik heb hem helaas verkocht)

Specs:
CPU: Duron 700
Mobo: Pcchips MB810LMR
Video: Onboard SiS 730
Geheugen: 256MB Infineon
Koeling: 2x Superred CHA8012 fans (weinig herrie&weinig airflow) en een koelermaster blok zonder fan

Dat ding hoorde je niet

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op maandag 10 september 2001 10:57 schreef Tubby het volgende:
BLAH!

Meten is weten.
Heb jij soms les gehad van Yntema?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Op maandag 10 september 2001 19:44 schreef Skef het volgende:
Ik zou gewoon een klein FlexATX bordje van ECS halen, dan heb je helemaal geen gezeur.....

M'n pa heeft echt zo dummy-proof bord:
- LAN onboard
- Video onboard
- Sound onboard
- AGP slot
- 2x PCI slot
- 2 DIMM banken

Werkt perfect, en is echt heeeeel klein.....

En anders kun je ook nog bij Micropower kijken..... Die hebben van die kleine industrie-bordjes, met alles onboard... (Wel duur, dit kreeg ik gemeeld:De AR-B1660 is helaas nog niet leverbaar.
De verwachtte prijs is ca 485,00 euro, excl BTW: Das minder fijn :( )
deze dus: http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

die ECs is net zo groot als een Full ATX he

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
heb nu ook de kartonnen bekleding aan de zijkant weggehaald en ik denk dat ie dan precies gaat passen,hoef je hem nieteens vast te zetten met schroeven hij klikt nu gewoon vast in de gleuven...

insteekkaarten gaan misschien nog een probleem vormen deze passen wel errug precies met de deksel dicht..

maar het wordt zo wel de meest compacte koffer/casemod!
een duron 700 met ecs K7S5A en 256mb en een matrox g400 cdrom speler en 2 maal 7200 rpm ultra scsi schijven van elk 4gb

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:30 schreef ReseTTim het volgende:
check ff mijn site, kweet tis spam maar daar kan je een guide vinden hoe je een koffermod moet maken. btw zow zeggen kijk ff wat de verschillen zijn. ennuh voortaan eerst ff kijken of je wel de goede hebt ;)

btw je bent sekers wel zow stom geweest om eerst niet ff te checken of het paste....
in je guide lijkt het of je er ook 2 koffers voor nodig had om het voorelkaar te krijgen eerst een zwarte en daarna een rode... >:)
Pagina: 1