Pricewatch advertentie feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:13
Hey,

Ik zet deze maar hier neer omdat het niet echt een banner advertentie is maar ook niet echt een pricewatch topic. Dus hierbij;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GvE8pHU.png

Terwijl ik de pricewatch aan het bladeren was naar een nieuwe monitor kreeg ik deze advertentie in de pricewatch. Hier gaan, naar mijn mening, 1 ding mis en 1 ding gaat suboptimaal.

Eerst het suboptimale;
Het toont een 16:9 monitor advertentie terwijl ik alles behalve 16:9 filter had aanstaan. Dat is jammer voor alle partijen. Maar advertenties filteren op pricewatch filters is ook een fikse bedoeling en dus begrijpelijk. (alhoewel hier dan ook een LG monitor getoond kunnen welke wel voldeed aan de filters)

En dat leidt tot punt 2;
Wie is hier de adverteerder? Als je er op klikt kom je niet bij de actie want deze actie is van LG.com zelf (en staat niet in de PW als shop). Dus dit is weer jammer voor alle partijen. Minder effectieve reclame is nadelig voor Tweakers en adverteerder, de actie niet kunnen vinden voor de gebruiker.
Ik als gebruiker heb moeten Googlen om uit te vinden waar deze korting te behalen viel, blijkt alleen op de site van LG zelf te zijn welke niet in de pricewatch staat.

Dus mijn voornaamste feedback is om duidelijk te maken wie adverteert! En als hierbij een actie zit om ook een manier te vinden om te weten waar deze actie dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Allereerst bedankt voor je feedback :)
Horatius schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:00:
Eerst het suboptimale;
Het toont een 16:9 monitor advertentie terwijl ik alles behalve 16:9 filter had aanstaan. Dat is jammer voor alle partijen. Maar advertenties filteren op pricewatch filters is ook een fikse bedoeling en dus begrijpelijk. (alhoewel hier dan ook een LG monitor getoond kunnen welke wel voldeed aan de filters)
Dit zou niet moeten gebeuren. Deze advertentiepositie is zo ingericht dat ie niet getoond wordt bij het gebruik van filters of sorteringen, ongeacht welke filter dat is. Ik kan dit ook niet reproduceren als ik "geen 16:9" of een andere filter aanzet. Wat is de URL wanneer je deze advertentie ziet en met welke browser en besturingssysteem is dat?
En dat leidt tot punt 2;
Wie is hier de adverteerder? Als je er op klikt kom je niet bij de actie want deze actie is van LG.com zelf (en staat niet in de PW als shop). Dus dit is weer jammer voor alle partijen. Minder effectieve reclame is nadelig voor Tweakers en adverteerder, de actie niet kunnen vinden voor de gebruiker.
Ik als gebruiker heb moeten Googlen om uit te vinden waar deze korting te behalen viel, blijkt alleen op de site van LG zelf te zijn welke niet in de pricewatch staat.
Goede vraag, die kan hopelijk beantwoord worden door mijn collega @henry_boy van Sales :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:42

henry_boy

Salessupport Tweakers
Horatius schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:00:

En dat leidt tot punt 2;
De adverteerder betreft hierbij inderdaad LG en ik snap je verwarring als je vervolgens LG niet als shop in de Pricewatch tegenkomt. Dit had ook niet mogen gebeuren aangezien LG wel degelijk een shop heeft in de Pricewatch: https://tweakers.net/shop...-electronics/vergelijken/

Ik heb het vermoeden dat de advertentie iets eerder live is gegaan dan de prijskoppeling in de Pricewatch, want bij de 2 producten die hierbij 'uitgelicht' worden staat LG momenteel netjes gekoppeld:
uitvoering: LG UltraGear OLED 27GR95QE-B Zwart
uitvoering: LG UltraGear 32GS95UE-B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:13
jelle. schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:34:
Allereerst bedankt voor je feedback :)

[...]

Dit zou niet moeten gebeuren. Deze advertentiepositie is zo ingericht dat ie niet getoond wordt bij het gebruik van filters of sorteringen, ongeacht welke filter dat is. Ik kan dit ook niet reproduceren als ik "geen 16:9" of een andere filter aanzet. Wat is de URL wanneer je deze advertentie ziet en met welke browser en besturingssysteem is dat?

[...]

Goede vraag, die kan hopelijk beantwoord worden door mijn collega @henry_boy van Sales :)
Na een paar keer refreshen, is het mij zojuist weer gelukt die combinatie te krijgen:
categorie: Monitors

W11, edge, ublock origin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IotfwIz.png
henry_boy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]

De adverteerder betreft hierbij inderdaad LG en ik snap je verwarring als je vervolgens LG niet als shop in de Pricewatch tegenkomt. Dit had ook niet mogen gebeuren aangezien LG wel degelijk een shop heeft in de Pricewatch: https://tweakers.net/shop...-electronics/vergelijken/

Ik heb het vermoeden dat de advertentie iets eerder live is gegaan dan de prijskoppeling in de Pricewatch, want bij de 2 producten die hierbij 'uitgelicht' worden staat LG momenteel netjes gekoppeld:
uitvoering: LG UltraGear OLED 27GR95QE-B Zwart
uitvoering: LG UltraGear 32GS95UE-B Zwart
Ah ja nu staat LG er wel netjes bij, alhoewel dat er geen adverteerder op de PW pagina staat en vervolgens op de product pagina bij LG zelf (10% korting op je eerste aankoop) staat maakt niet bijzonder duidelijk waar ik nu moet zoeken als consument.
Maar ik denk dat evt dit ook deels aan LG zelf ligt. Omdat die hun velden niet heel specifiek invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Horatius schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:41:
Na een paar keer refreshen, is het mij zojuist weer gelukt die combinatie te krijgen:
categorie: Monitors

W11, edge, ublock origin.
Heb het nu kunnen reproduceren. Dit heeft te maken met de volgorde waarin elementen worden ingeladen, waardoor in sommige gevallen de advertentie wordt getoond wanneer dat niet zou moeten. We hebben hiervoor een fix in gedachten die we hopelijk binnenkort kunnen implementeren.

Omdat het een technische verbetering betreft, verhuis ik het topic even naar Mooie features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:42

henry_boy

Salessupport Tweakers
Horatius schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:41:

Ah ja nu staat LG er wel netjes bij, alhoewel dat er geen adverteerder op de PW pagina staat en vervolgens op de product pagina bij LG zelf (10% korting op je eerste aankoop) staat maakt niet bijzonder duidelijk waar ik nu moet zoeken als consument.
Maar ik denk dat evt dit ook deels aan LG zelf ligt. Omdat die hun velden niet heel specifiek invullen.
Wij zijn het ermee eens dat dit momenteel niet heel duidelijk is. Inmiddels zijn we samen met LG aan het bekijken hoe we dit kunnen verduidelijken.
Pagina: 1