velden vasthouden bij formulieren

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
Ik heb een form waarop checks worden gedaan (velden ingevuld enzo) als deze het scherm dus terug stuurt met de melding: bijv. gebruikersnaam niet opgegeven

Dan heb ik alle waarden in het form. ge-echo-ed zodat je niet opnieuw deze waarden hoeft in te voeren nu zit ik met het volgende probleem
code:
1
2
3
4
5
<select name="titel">
                    <option <? if($titel="0") echo "selected"; ?> value="0">titel</option>
                    <option <? if($titel="1") echo "selected"; ?> value="1">heer</option>
                    <option <? if($titel="2") echo "selected"; ?> value="2">mevrouw</option>
                  </select>

Ik wil dus dat die dropdownmenu's ook hun waarden vasthouden.

Ik heb al vanalles gebprobeerd met ( ) zonder etc. etc. iemand enig idee hoe ik dit, toch niet moeilijke probleem, op kan lossen.

Ik kan er gewoon geen nuttige oplossing voor vinden.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je de source bekijkt, en je ziet drie maal een SELECTED staan, dan zou je wel eens == willen neerzetten ipv =

• intert0y
DAMN..... ja........ damn..... :)

*grin* lekker is dat......

pffff.......

• intert0y
ik wist dat het niet moeilijk kon zijn.

HAHA, dat ik daar overheen kon kijken maar als je op een gegeven moment de boel niet werken krijgt en alles al geprobeerd hebt dan kun je over dit soort DOMME dingen lekker heenkijken. En dan zijn daar je vrienden (vrienden?) van GOT die je een handje helpen.

THX.

• intert0y
en now the story continues.

heb in hetzelfde form ook nog dit staan:
code:
1
2
3
4
5
<select name="gas">
                    <option <? if($gas=="0") echo "selected"; ?> value="0">Maak uw keuze</option>
                    <option <? if($gas=="1") echo "selected"; ?>value="1">GAS</option>
                    <option <? if($gas=="2") echo "selected"; ?>value="2">Stadsverwarming</option>
                  </select>

Maar samen willen ze niet werken. Als ik dus voor allebei dit 'selected' erin brouw dan werkt het niet meer. Althans voor de bovenste wel maar voor de onderste niet.

Heb de variabelen gecontroleerd en daar kan het niet aan liggen.

Werk hierbij, enigszins, omslachtig met 2x hetzelfde formulier binnen 1 pagina. De ene laadt ie in het begin en de andere als er evt. aanpassingen gemaakt moeten worden.

Kan dus echter het prob niet vinden. iemand een zinnig idee?

• intert0y
S C H O P !

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54
doe is een spatie tussen ?> en value.

• intert0y
hehe het werkt. spatie-truuk gedaan.

Pagina: 1