Hallo,
Al wat dingetjes geprint met deze printer.
Nu ook een enclosure gemaakt van een ikea Lack tafeltje.
Paar vragen:
Hoe wissel je dan Filament? Kan 240gr filament eruit trekken nieuwe filament steken maar er zit dan nog wat 240graden filament in de nozzle? Zag filmpjes dat je handmatig type filament door de nozzle moet drukken maar dat lukt me niet goed.
Of iets kleins printen op te hoge temp? 200gr filament stukje printen op 240gr?
Zodat alles eruit is?
Als de printer zijn test steep legt dan is zowat alle oude filament eruit maar als de printer op 200gr staat dan grote kans dat hij de 240gr filament er niet uit krijgt natuurlijk. Alle tips welkom.
2
Al wat dingetjes geprint met deze printer.
Nu ook een enclosure gemaakt van een ikea Lack tafeltje.
Paar vragen:
Hoe wissel je dan Filament? Kan 240gr filament eruit trekken nieuwe filament steken maar er zit dan nog wat 240graden filament in de nozzle? Zag filmpjes dat je handmatig type filament door de nozzle moet drukken maar dat lukt me niet goed.
Of iets kleins printen op te hoge temp? 200gr filament stukje printen op 240gr?
Zodat alles eruit is?
Als de printer zijn test steep legt dan is zowat alle oude filament eruit maar als de printer op 200gr staat dan grote kans dat hij de 240gr filament er niet uit krijgt natuurlijk. Alle tips welkom.
2
- Heb een enclosure gemaakt. Alleen al voor het stof en geluid erg prettig. Halen jullie de voeding eruit? Enclosure wordt iets warmer dan omgeving temp door headbed etc en de psu verwarmt de enclosure ook een beetje natuurlijk. Nu las ik dat sommigen de psu eruit halen. en buiten de kast hangen. Is ook iets beter voor de psu. Is dit echt nodig? Wat zijn jullie ervaringen als je het niet doet?