PC voor gamen + editen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• couwenberg
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08-2024
Dag Tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil ik games draaien (Battlefield, CS2, Squad) op ultra settings met daarbij hoog in de FPS, denk aan 120+/-. Daarnaast zal het systeem ook gebruikt worden voor vrijwel het gehele Creative Cloud pakket, dit zijn programma's zoals Indesign, Illustrator, Photoshop en Premiere Pro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt rond de €2300,-. Mochten er upgrades zijn die de prestatie aanzienlijk doet verbeteren, dan kan ik nog water bij de wijn doen. ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude systeem zal verkocht worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben een leek in het samenstellen van een pc, dus ik ben tijdens mijn zoektocht toch voornamelijk uitgegaan van andere forum posts hier op Tweaker en YouTube video's. Mijn uitgangspunt was het 4K gaming systeem die was samengesteld door Tweakers in het Best-Buy fora.
https://tweakers.net/revi...-2023-4k-gamesysteem.html

In het systeem zit 32GB ram geheugen, voor mijn doeleinde lijkt het beter om 64GB ram geheugen te gebruiken. Zo zal het switchen tussen de verschillende taken/programma's een stuk soepeler gaan dan mijn huidig systeem. Verder heb ik in mijn huidig systeem een power supply die niet genoeg voedt. Als ik mijn mobiel oplaad + Xbox controller + muzieksetje aansluit kan de PC wel eens uitvallen. Dit wil ik voorkomen in mijn nieuwe systeem, dus zat ik te kijken naar een 1000W power supply ipv 850W.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 349,-€ 349,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 167,-€ 167,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6€ 1.015,99€ 1.015,99
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 127,90€ 127,90
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 55,90€ 55,90