advies; schuimbeton of broodjes vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05 23:08
Goede dag

Ik wil de vloer op de begane grond gaan isoleren. Het betreft een woning uit 1903 gebouwd op staal. Op dit moment zit er een houten vloer in met geen isolatie. De bedoeling is dat er ook vloerverwarming gelegd gaat worden. Het probleem waar ik tegen aan zit is dat de begane grond uit 1 ruimte bestaat, woonkamer, keuken, toilet en gang zijn plaatst op de houten balken. (wanden tussen gang, keuken en toilet) zover ik onder de vloer heb kunnen zien).

De vraag waar ik mee zit is of het toilet en de wanden behouden kunnen worden bij het renoveren van de vloer, met broodjes vloer, of schuimbeton. de kruipruimte is ongeveer 35cm, vanwege leidingen kan ik er niet goed onder dus een evt kruipruimte verlies door schuimbeton zou niet de grootste ramp zijn.
Van wat ik vooral heb gezien op internet is hoe makkelijk het allemaal is door vloer eruit, beton erin of renovatie vloer plaatsen etc maar ik kan niks vinden over de situatie hoe het bij mij is.
Helaas heb ik geen advies kunnen krijgen binnen mijn kringen, hopelijk heeft iemand van jullie wat tips of een vergelijkbare situatie gehad :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tweakwondo op 20-05-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45
In het algemeen is een renovatie broodjesvloer duurder dan schuimbeton. Wel duurt schuimbeton langer omdat dat eerst moet drogen voordat je met afwerking aan de gang kan.

Maar de eerste vraag die je moet stellen is of de tussenwandjes gefundeerde wanden zijn of lichte scheidingswanden. Heb je constructietekeningen van de fundering of de verdiepingsvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
D-e-n schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:20:
In het algemeen is een renovatie broodjesvloer duurder dan schuimbeton. Wel duurt schuimbeton langer omdat dat eerst moet drogen voordat je met afwerking aan de gang kan.

Maar de eerste vraag die je moet stellen is of de tussenwandjes gefundeerde wanden zijn of lichte scheidingswanden. Heb je constructietekeningen van de fundering of de verdiepingsvloer?
dankje voor je reactie

ik vermoed dat het geen draag muren zijn want op de bouw tekening is te zien dat het huis eerst was omgedraaid. Waar de gang, toilet en keuken zitten zat eerst de woonkamer. de muren klinken ook hol

ik kan niet goed zien of dit een dragend op de bouw tekeningen die er nog bestaan. wel is er ongeveer halverwege een stalen ligger aangebracht toen de boven verdieping werd verbouwd. vroeger was daar alleen een zolder, nu zitten er 2 slaapkamers en een badkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Tweakwondo schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:32:
[...]

dankje voor je reactie

ik vermoed dat het geen draag muren zijn want op de bouw tekening is te zien dat het huis eerst was omgedraaid. Waar de gang, toilet en keuken zitten zat eerst de woonkamer. de muren klinken ook hol

ik kan niet goed zien of dit een dragend op de bouw tekeningen die er nog bestaan. wel is er ongeveer halverwege een stalen ligger aangebracht toen de boven verdieping werd verbouwd. vroeger was daar alleen een zolder, nu zitten er 2 slaapkamers en een badkamer.
Als je iets van bouwtekeningen hebt is het altijd wel verstandig die even te plaatsen. Om te voorkomen dat mensen dingen roepen die niet kunnen. Breedte staat ook niet bij de plattegrond. Ik vraag me af of de balken in één keer kunnen zonder tussensteunpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
vanwege privacy de tekeningen niet online gezet maar goed als dit wel beter inzicht geeft dan heb ik dat voorlief. de woning bestond uit een woning waar er twee woningen van gebouwd zijn, dat zie je terug op de tekening. de woning betreft de hoekwoning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1R8CFonOk9xVG0rrZE7ocbQjOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWjZudFrwmFXAhvPwFJWKJWf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5fQ2kB4lP263ic3gWGNfZxQ8ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0LXSTHW4Ek9jjrqu6DadrCM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
D-e-n schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Als je iets van bouwtekeningen hebt is het altijd wel verstandig die even te plaatsen. Om te voorkomen dat mensen dingen roepen die niet kunnen. Breedte staat ook niet bij de plattegrond. Ik vraag me af of de balken in één keer kunnen zonder tussensteunpunt.
tekeningen toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02

reaL_G

G

als je de eerste tekening de laatst bekende situatie/tekening (gemeentearchief) is.
lijkt de balklaag inderdaad van links naar rechts te gaan, en tpv de wand/stalen balk nog een tussenfundering ligt. fundering op staal.

daarbij lijkt de indeling op de bg te bestaan uit lichte scheidingswanden (conform gebruikte arcering). dus met verwijderen van de gehele vloer zullen deze normaliter ook weggaan.
Mogelijkheden om te behouden zijn er wel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Een broodjes vloer is wel vrij licht uit te voeren maar de vraag is of je muren uit 1903 het extra gewicht van beton tov van hout fijn dragen - andere optie is om gewoon met pir op zand te isoleren - dat is best een hoge R en dan heb je minder droogtijd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:14
Los van de wanden zou ik de vloer opbouwen met eps op zand. Beton, eps, en dan daar een redelijk dikke dekvloer op.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
BCC schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:23:
Een broodjes vloer is wel vrij licht uit te voeren maar de vraag is of je muren uit 1903 het extra gewicht van beton tov van hout fijn dragen
Daarvoor heb je speciale renovatievloeren waar geen beton op komt maar beplating. Dan zit je dus wel vast aan droogbouw vloerverwarming.

Vraag is dan wel wat de overspanning van de huidige balklaag is want niet alle renovatievloeren kunnen 4m aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 18:08
Schuimbeton is na 48 beloopbaar. het geeft wel een enorme warmte en vocht af tijdens de eerste 48 uur, en je ruikt het een beetje.

Gisteren mijn schuimbeton (onder) vloer gekregen, zaterdag vloerverwarming leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
(RSH) schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:29:
Schuimbeton is na 48 beloopbaar. het geeft wel een enorme warmte en vocht af tijdens de eerste 48 uur, en je ruikt het een beetje.

Gisteren mijn schuimbeton (onder) vloer gekregen, zaterdag vloerverwarming leggen!
heey, dat het langer duurt o.i.d is voor ons niet erg. wij kunnen elders verblijven. toch nog aan rond kijken hoe of wat. ik ben nogal leek als het gaat om klussen etc :+

welk bedrijf heb jij aangenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

Wuursj

want worst is al bezet

Hier een aannemer die alleen schuimbeton wilde doen maar ik heb toch voor een (lichtgewicht) broodjes vloer gegaan. Vond ik een stuk beter. Dat nu in eigen beheer aan het uitvoeren met een renovatievloer van Havebo. Broodjesvloer met beton is goedkoper dan lichtgewicht maar durfde ik niet aan qua gewicht.

Waarom toch broodjes voor ons?
- Behoud kruipruimte, ook al is ie beperkt. Het nooit-noot-meer-bijkunnen van schuimbeton vond ik toch wel spannend, ook al is een hoop af te dekken met nieuw en loos leidingwerk. Wie weet wil ik in de toekomst juist weer van kook eiland af of de warmte pomp in de tuin ipv dak of is de aangelegde cat6A toch te traag geworden.
- Isolatiewaarde van renovatievloer is hoger en heb ook meer vertrouwen in.
- Schuimbeton zou in mijn geval met 70cm hoogte toch een hele hoop gewicht betekenen. Niet direct op de fundering maar wel direct er naast.
- Met mogelijk ooit toekomstige funderingsherstel zit dat schuimbeton ook aardig in de weg (waar hier huizen gefundeerd 'op staal' ook mee te maken hebben)

Maar goed, zat buren die wel voor schuimbeton hebben gekozen en daar tot nu toe geen spijt van hebben.

Die renovatievloer kan tot 5 meter breedte maar dan adviseren ze wel een tussensteunpunt. Maar bij mij zat er onder de vloer wel nog een gefundeerd muur waar ooit een muur gestaan heeft. Die wordt ook gebruikt voor de nieuwe vloer.

Qua prijs wint schuimbeton het van alles. Er zijn ook nog andere opties. Compofloor en Casettevloer waren duurder dan schumbeton maar goedkoper dan een broodjesvloer door aannemer.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 18:08
Tweakwondo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:06:
[...]

heey, dat het langer duurt o.i.d is voor ons niet erg. wij kunnen elders verblijven. toch nog aan rond kijken hoe of wat. ik ben nogal leek als het gaat om klussen etc :+

welk bedrijf heb jij aangenomen ?
Faber, en de vloerverwarming leg ik zelf. Faber doet dus het schuimbeton en de anhydriete vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
(RSH) schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Faber, en de vloerverwarming leg ik zelf. Faber doet dus het schuimbeton en de anhydriete vloer
Hier idem dito.

Zelf slopen en leeghalen
Waar nodig repareren en afdichten van de muren en fundering
Leggen folie
Leggen loze en noodzakelijke leidingen

Toen 2x Faber met schuimbeton
70cm tot 1 meter dik kon niet in één keer.

Daarna zelf vloerverwarming leggen.

Daarna weer een partij via Faber voor het anhydriet dat is bij mij 8cm dik geworden omdat we wat krap uitkwamen met de schuimbeton.
Alleen maar beter meer massa voor de wp.
En alles voor dezelfde prijs.

Schuimbeton is overigens erg licht in verhouding tot beton of water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnQfR9dOpabRQ-Zf4wtjMQqGA8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGar1LXgUHftKyqeGN8oJIAf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRzUkbpFNUDWWaDZdD1n-316BEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mKDSncZO57Sl1r4i47i9Iov.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ0Hll6pNKyYbJf6mh4JjVQ7aHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JB9pQP0737huwUxt80xSztdC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqCEvoqHJ0YOVzOxF2V4D2do7Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjGX20iWxV3u0N2AQ1ZnPfRv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tw4vT9yCTYcj1U3vaUo4Y0HlzLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYRB0JoEim6NQofFjmQQryS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8iX1EayQv-1oqlC_b9FCv4stEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bqoznlA1UXI9ouKFpxRzTpv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCSWEhoYe_VhK7aDjlu6U-koyvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAde4NdIQkntpYRS9h0iWA2v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4hyDk0BDqOm9ieDZPsGeVGu1lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgEslhH0ePZ7cl0wo2sD01uU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1P6mLKYLcvMLG7fFLMvw943qBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDVYAK7OjXbGjcC4hDqz7Nkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MyTcwCWv7-vhYiJHoA8X1Wxz28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcuyNyl8T8fsrnKCQvBs1Luy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9JEPbpJru9Ag-tvCLJce8MArQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFcJbKMAJ8lS1PdSLmJIFw0l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egZ1FbBll4skGyRB7WDoKsYlofc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WTiBipPGGGoy81KKbh7K1A1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KoX2-CL5zOX-QCxa6vJ0JsSSpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOLfkUrSQA5GykItHZvTc4EU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA6ehw1Ggr0dZ4rpGE9nLtzhEyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2ugwAygOsKNxMrYP1me67lT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nHDp39Kq2Y0Q5gYbDLfuKxLB3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxOskXo7lHMY55QMarIOZiQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYksh4JJPfcUp_Q8lKguED38wfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CjUeQMGWE9oZImSnNKGPzbr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Ronald.42 op 23-05-2024 17:21 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ronald.42 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Hier idem dito.

Zelf slopen en leeghalen
Waar nodig repareren en afdichten van de muren en fundering
Leggen folie
Leggen loze en noodzakelijke leidingen

Toen 2x Faber met schuimbeton
70cm tot 1 meter dik kon niet in één keer.

Daarna zelf vloerverwarming leggen.

Daarna weer een partij via Faber voor het anhydriet dat is bij mij 8cm dik geworden omdat we wat krap uitkwamen met de schuimbeton.
Alleen maar beter meer massa voor de wp.
En alles voor dezelfde prijs.

Schuimbeton is overigens erg licht in verhouding tot beton of water.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aah, een muurtje metselen onder de muren? Slim.. niet aan gedacht , kan ook wel op zand met een goede onder fundering denk ik?

woah mooie tegeltjes ook! Die zitten nu onder het beton? Hoe komt het dat die vloer zoveel lager ligt, wel erg mooi hoor bijna zonden ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Tweakwondo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Aah, een muurtje metselen onder de muren? Slim.. niet aan gedacht , kan ook wel op zand met een goede onder fundering denk ik?

woah mooie tegeltjes ook! Die zitten nu onder het beton? Hoe komt het dat die vloer zoveel lager ligt, wel erg mooi hoor bijna zonden ;p
Die mooie tegelvloer was asbest zeil dat was verlijmd op de keldervloer.
Die vloer is dus zoveel lager omdat het de kelder was.
2 opties zeil weg laten halen , ik ben niet bang voor asbest zoals platen of leidingen maar zeil lostrekken zag ik niet zitten ivm met vrijkomen van veel vezels.
Of laten zitten.
Er ligt nu grotendeels een meter schumbeton plus 8 cm anhydriet op en het stukje in de overblijvende "kelder" ligt 30cm schuimbeton en een laagje anhydriet op.
Dus die asbest zien wij nooit weer.

De vloer van de kelder ligt op dezelfde zandlaag als de fundering van de rest van het huis dus zou ook lekker met elkaar mee moeten zakken de volgende 100 jaar :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ronald.42 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Die mooie tegelvloer was asbest zeil dat was verlijmd op de keldervloer.
Die vloer is dus zoveel lager omdat het de kelder was.
2 opties zeil weg laten halen , ik ben niet bang voor asbest zoals platen of leidingen maar zeil lostrekken zag ik niet zitten ivm met vrijkomen van veel vezels.
Of laten zitten.
Er ligt nu grotendeels een meter schumbeton plus 8 cm anhydriet op en het stukje in de overblijvende "kelder" ligt 30cm schuimbeton en een laagje anhydriet op.
Dus die asbest zien wij nooit weer.

De vloer van de kelder ligt op dezelfde zandlaag als de fundering van de rest van het huis dus zou ook lekker met elkaar mee moeten zakken de volgende 100 jaar :+
Dan snap ik het waarom je de vloer hebt lagen liggen.
Bij Faber heb ik een offerte aangevraagd en de prijs was een stuk hoger dan ik had verwacht echter heb ik wel dan het aanleggen van de vloerverwarming erbij.
Ook twijfel ik over de vloer vanwege wij op termijn een uitbouw willen hebben achter, ik weet niet of dan giet vloer handig is etc, volgens faber (en woodstock vloeren zou dat gewoon kunnen), toch heb ik het idee dat ze sneller ja en amen zeggen dan echt goed mee denken op langer termijn, ook als ik lees dat er niet gekeken wordt naar leidingen etc door derden partijen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Tweakwondo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Dan snap ik het waarom je de vloer hebt lagen liggen.
Bij Faber heb ik een offerte aangevraagd en de prijs was een stuk hoger dan ik had verwacht echter heb ik wel dan het aanleggen van de vloerverwarming erbij.
Ook twijfel ik over de vloer vanwege wij op termijn een uitbouw willen hebben achter, ik weet niet of dan giet vloer handig is etc, volgens faber (en woodstock vloeren zou dat gewoon kunnen), toch heb ik het idee dat ze sneller ja en amen zeggen dan echt goed mee denken op langer termijn, ook als ik lees dat er niet gekeken wordt naar leidingen etc door derden partijen maar goed.
Ik heb de vloerverwarming zelf besteld bij een online shop.
Ik heb dan ook geen idee wat er door Faber voor gerekend wordt.

Mijn vraag aan Faber was 20m3 schuimbeton en later 6cm anhydriet (dat is uiteindelijk 8cm geworden voor dezelfde prijs ivm met te weinig volume schuimbeton)
Totaal was voor Faber meende ik 6K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
update:

na veel overleg en bedenkingen is er toch schuim beton gestort over de hele onder verdieping. Wat leidingen en loze leidingen zijn gelegd. Ik heb alles uitbesteed zoals het verwijderen balken, aanleg vloerverwarming etc ivm drukte eigen werk en er nog genoeg te klussen valt in huis. Dit weekend is het even kamperen bij de familie, kan niet wachten tot we erop kunnen lopen :)
Heel erg benieuwd hoe het straks allemaal zal zijn

@Ronald.42 ben je nog steeds tevreden over de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Tweakwondo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:39:
update:

na veel overleg en bedenkingen is er toch schuim beton gestort over de hele onder verdieping. Wat leidingen en loze leidingen zijn gelegd. Ik heb alles uitbesteed zoals het verwijderen balken, aanleg vloerverwarming etc ivm drukte eigen werk en er nog genoeg te klussen valt in huis. Dit weekend is het even kamperen bij de familie, kan niet wachten tot we erop kunnen lopen :)

Jup. Even terug gezocht hij is juni 2021 gestort en ik heb nog geen tekortkomingen ontdekt.
Ook de pvc vloer oogt nog identiek aan toen hij gelegd is.
Nergens tekenen van degradatie.

Dus ja nog altijd tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1989
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-01 13:18
Mag ik vragen wie je deze opdracht hebt laten uitvoeren?
En een indicatie van de kosten wellicht?

Dit is namelijk precies waar ik ook mee zit :)
Wuursj schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:54:
Hier een aannemer die alleen schuimbeton wilde doen maar ik heb toch voor een (lichtgewicht) broodjes vloer gegaan. Vond ik een stuk beter. Dat nu in eigen beheer aan het uitvoeren met een renovatievloer van Havebo. Broodjesvloer met beton is goedkoper dan lichtgewicht maar durfde ik niet aan qua gewicht.

Waarom toch broodjes voor ons?
- Behoud kruipruimte, ook al is ie beperkt. Het nooit-noot-meer-bijkunnen van schuimbeton vond ik toch wel spannend, ook al is een hoop af te dekken met nieuw en loos leidingwerk. Wie weet wil ik in de toekomst juist weer van kook eiland af of de warmte pomp in de tuin ipv dak of is de aangelegde cat6A toch te traag geworden.
- Isolatiewaarde van renovatievloer is hoger en heb ook meer vertrouwen in.
- Schuimbeton zou in mijn geval met 70cm hoogte toch een hele hoop gewicht betekenen. Niet direct op de fundering maar wel direct er naast.
- Met mogelijk ooit toekomstige funderingsherstel zit dat schuimbeton ook aardig in de weg (waar hier huizen gefundeerd 'op staal' ook mee te maken hebben)

Maar goed, zat buren die wel voor schuimbeton hebben gekozen en daar tot nu toe geen spijt van hebben.

Die renovatievloer kan tot 5 meter breedte maar dan adviseren ze wel een tussensteunpunt. Maar bij mij zat er onder de vloer wel nog een gefundeerd muur waar ooit een muur gestaan heeft. Die wordt ook gebruikt voor de nieuwe vloer.

Qua prijs wint schuimbeton het van alles. Er zijn ook nog andere opties. Compofloor en Casettevloer waren duurder dan schumbeton maar goedkoper dan een broodjesvloer door aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1989
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-01 13:18
Tweakwondo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:39:
update:

Mag ik vragen welke partij je dit hebt laten uitvoeren?
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
Fred1989 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:47:
[...]

Mag ik vragen welke partij je dit hebt laten uitvoeren?
Bedankt!
Ik heb het laten doen door woodstock vloeren. Naar mijn idee wat duurder dan de Faber, zij gaven een prijs indicatie van ca 8500. Dit was enkel voor vloer laten storten incl de vloerverwarming. De rest zou ik zelf hebben moeten doen. via woodstock heb ik alles laten doen voor zo'n 15k incl pvc vloer, leiding van cv naar wk voor VV koppelen, kraan buiten laten aanleggen, trap, muurtjes laten onderstutten, houten vloer eruit slopen + afvoeren etc. Een heel pakket. Voor gemak betaal je natuurlijk ook. Harde werkers wel, alle dagen heb ik gewoon gewerkt en hebben zij het in nette staat achter gelaten. Met beide partijen zit je goed schat ik zo in. Ik zou wat offertes en advies opvragen.

inmiddels draait de vloerverwarming (opstart protocol), ik kan niet wachten tot ik gebruik kan maken van de woonruimte :D
Pagina: 1