Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58
In miijn vorige auto (Tucson 2019) zat een ingebouwd appje waarmee je in de omgeving de benzineprijzen kon checken en de navigatie daar op instellen. Dit werkte (in heel Europa) heel fijn.
Ik heb nu een andere auto maar daar zit helaas niet zo'n optie op. Ik gebruik wel de Direct Lease app om de benzineprijzen in de omgeving te checken maar voor zover ik weet kan ik dit niet direct in Android Auto doen en direct navigeren naar de goedkoopste pomp in de omgeving. Waze heeft wel zo'n optie maar ik zie daar voornamelijk oude tot eer oude prijzen vermeld dus daar heb je ook niet veel aan.
Weet iemand of er nog ander opties zijn? Dus dat ik via Android Auto benzineprijzen kan controleren en indien gewenst daar naartoe laten navigeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Interessant als het bestaat, maar ik vind handmatig checken via de DirectLease app prima. Kost 10 sec en doe je in de praktijk, 1x week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
Dat is voor jou misschien voldoende, maar bv tijdens een vakantie of een tripje is het fijn als je in de auto zit en direct de info op kunt vragen/zoeken. Ik weet dan 's ochtends niet precies waar ik 's middags zit dus van te voren opzoeken is dan geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

sanook schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:58:
Dat is voor jou misschien voldoende, maar bv tijdens een vakantie of een tripje is het fijn als je in de auto zit en direct de info op kunt vragen/zoeken. Ik weet dan 's ochtends niet precies waar ik 's middags zit dus van te voren opzoeken is dan geen optie.
Eens, de use case wordt een stuk groter als je vaker langere afstanden in het buitenland rijd.

In Duitsland heb je Clever & Mehr-tanken maar zijn voornamelijk Duits & hebben geen Android auto. Heb zelf helaas de oplossing ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Tsja, upgraden naar een nieuwe Tucson 😉

Of naar TomTom gaan, volgens mij koopt Hyundai dit soort informatie van hun (zit voor jou in de aanschafprijs van de Tucson verwerkt) en de Go Navigatie app ondersteunt life data, je kunt het 7 dagen gratis proberen.
https://www.tomtom.com/nl...e-apps/go-navigation-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Waze heeft recente benzine prijzen in de app. Vaak geautomatiseerd geupdate, maar soms ook door andere gebruikers. Een specifieke app alleen hiervoor ken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:58:
Tsja, upgraden naar een nieuwe Tucson 😉

Of naar TomTom gaan, volgens mij koopt Hyundai dit soort informatie van hun (zit voor jou in de aanschafprijs van de Tucson verwerkt) en de Go Navigatie app ondersteunt life data, je kunt het 7 dagen gratis proberen.
https://www.tomtom.com/nl...e-apps/go-navigation-app/
Zo op het eerste gezicht lijkt TomTom GO niet 100% accuraat, ik krijg bv (dure) prijzen van Super benzine te zien (je kunt alleen benzine aangeven als brandstof, dus geen onderscheid tussen E10 of E5), maar is i.i.g. iets om te proberen.
Ik weet trouwens niet of de huidige Tucson ook nog de oude optie heeft, maar is geen optie om hiervoor weer terug te gaan naar een Tucson. Daar rijdt mijn NX 450h+ te lekker voor ;)
rhuijben schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:48:
Waze heeft recente benzine prijzen in de app. Vaak geautomatiseerd geupdate, maar soms ook door andere gebruikers. Een specifieke app alleen hiervoor ken ik niet.
Mijn ervaring met Waze is dat de meeste prijzen hier in de buurt erg achterhaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 21:35
Ik kijk vaak via de ANWB onderweg app.
Maar dat is niet handig tijdens het rijden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
sanook schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:28:
Mijn ervaring met Waze is dat de meeste prijzen hier in de buurt erg achterhaald zijn.
De Waze beheerders voor NL proberen de prijzen automatisch over te nemen als de pomp houders ze aanbieden online. Als vrijwilligers is het niet echt haalbaar een abonnement bij de grote leasemaatschappijen te nemen die ze via de betaalpassen bijhouden.

Zo te zien worden er deze week 943 stations automatisch geupdate.
Pagina: 1