Toon posts:

win xp

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik vind xp maar traag !
het openen van een programma of explorer gaat heel traag
doe ik iets verkeerd of heb ik iets niet goed ingesteld?

Verwijderd

Hmmm dat is wel raar ik heb het hier draaien en ik heb nog nooit zo een superieur windows gehad :) Draait lekker snel en stabiel!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Op maandag 10 september 2001 10:17 schreef mvtb het volgende:
ik vind xp maar traag !
het openen van een programma of explorer gaat heel traag
doe ik iets verkeerd of heb ik iets niet goed ingesteld?
Huh, TRAAG?!

Erg vaag allemaal... Kijk eens naar m'n systeem onderaan de reactie... Hierop werkt het perfect... Natuurlijk is het wel iets trager dan Win2K maar de nieuwe interface maakt alles weer goed... En verder heb ik eigenlijk geen problemen met WinXP... Alles werkte perfect na het installeren... :)

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Door het overklokken van een processor kan het ook voorkomen dat XP trager wordt. Het klinkt gek, maar ik had hetzelfde probleem. Toen ik weer de normale processor snelheid koos, deed XP het weer snel. :Z

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik vind het ook traag, de basis lijkt niet traag maar het komt op mij over of de proc/geheugen/hd het erg moeilijk hebben met het constant laden van al die onnodige grafische troep.

Het gamen e.d lukt dus wel, maar menu's openen gaat ietwat traagjes.. op een GHz met een halve gig ram en 7200 RPM disks ;)

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik draai XP (2600) cooperate Pro met een AMD Athlon 1GHz, 256mb ram (pc133) en het werkt afentoe wle lekker snel.

soms vertraagt ie das wel :(
maar internet doet het er gewoon niet op :(
reden waarom ik nu weer Windows ME run

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn er nog geen tweaks voor xp ?
en ik draai nu op een 900 mhz met 512 cas 2 mem en 2x40 gig 7200 rpm geforce 2 gts en nu niet overklokt
maar het blijft gewoon hetzelfde

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Tsja, die menu's lijken traag doordat ze zo lekker op komen. Was in win2k ook al. Gelukkig kan je dat lekker uitzetten :)

Het is sneller dan win2k en als je problemen hebt met het laden van die 'grafische troep' dan verander je de look toch even naar die van win2k :?

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik dat veranderen?

• jep

jep

Op maandag 10 september 2001 11:11 schreef Eguan het volgende:
Tsja, die menu's lijken traag doordat ze zo lekker op komen. Was in win2k ook al. Gelukkig kan je dat lekker uitzetten :)

Het is sneller dan win2k en als je problemen hebt met het laden van die 'grafische troep' dan verander je de look toch even naar die van win2k :?
Die win2k look is nog steeds geen win2k look hoor, en sneller wordt 't er niet veel van.

• jep

jep

Heb hem trouwens ook al op 2 verschillende pc's zien hangen hoor, met goede drivers e.d.. :Z

* jep ziet er echt totaal niets in, zal wel aan mij liggen :z

Verwijderd

Bij mij gaat het helamaal traag.
ik heb een 286 met 4mb intern en een hd van 200 mb.
weet iemand waar het aan ligt?
:7

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik denk aan je voeding :7
het kan ook zijn dat je computer niet op turbo mode staat :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

snelheidstweakje:
rechtermuis op buroblaadje>properties>appearance>effects
en uitvinken maar!
Ik vind vertragingen in menuutjes door de onzinnige effecten namelijk very annoying ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Neowam
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Onder thema's: windows classic kiezen :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier is het wel redelijk vergelijkbaar met win2k, alhoewel ie wel wat trager wordt na een uptime van 2 dagen, alhoewel ik dan aardig wat proggies heb gedraaid en XP aardig belast hebt.

Heb nu 128 MB RAM maar ben van plan om er 512 bij te kopen deze week. Volgens mij merk ik dan wel weer wat verschil ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Ik vind het vreemd want hier draait het echt goed heb natuurlijk wel de nodige services uitgezet en office XP erop gezet. :) Oeh! En het gaat hier stukken beter dan win98 SE.

Verwijderd

Ik ken iemand die het zelfde propleem heeft. ik heb er al een paar keer naar gekeken maar kan het probleem niet vinden.
Ik heb zelf ook XP met een vergelijkbaar systeem (dus hier kan het niet aan liggen) en bij mij werkt het uitstekend.

Opstarten gaat snel maar als je word of internet wilt opstarten kun je ondertussen koffie gaan zetten.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag.

toch nog wat spec`s

CPU XP 2000+
512 MB intern geheugen
60 Gig hardeschijf
Asrock moederbord (Heb zelf een ECS)

PS er zit wel een goedkope videokaart in (hercules 3d prophet, de persoon speelt nooit games)

Verwijderd

ik zou zeggen kijk een op www.speedguide.net voor de laatste internet tweaks

en op tweaktown heb ze een goede guide gemaakt voor windows XP

succes

Verwijderd

Errrr....geef eens wat meer info en zoek eens wat rond. 'Mijn Windows is traag hoe komt dat' kan ik persoonlijk erg weinig mee.

Heb je gekeken welke processen er allemaal actief zijn in Task Manager (ctrl + alt +del) en hoeveel % cpu kracht ze gebruiken?
Hoe vol is je harddisk?
Is je harddisk misschien erg gefragmenteerd?
Hoeveel procent van je fysiek geheugen is bezet/leeg?

Wat is 'heel erg traag'? Hoeveel seconden duurt het ongeveer om een IE raam te openen?
Heb je gechecked of je misschien een virus/spyware hebt?
etc.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:06
Ik kan ik je aanraden de search te gebruiken: ZAT topic's over XP -TRAAG.
Ik denk dat de modjes hier net zo over denken en verder zou je probleem ook in de Topic-titel moeten staan VB : [Win XP] XP is traag.
Verder succes ermee 8)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Het scheelt ook of dat die 900 mhz pc uitgerust is met een Athlon/Duron of Pentium3/Celeron cpu, handig om dat er bij te vermelden. Is het een Duron/Celeron dan vind ik het geen wonder als het niet vooruit te branden is.

Canon Digital Ixus V3

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
www.tweakxp.com

mijn xp pro install werkt nu echt megasnel :Y)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Probeer eerst even wat zelf uit. Zoek even wat andere topic waarin wel oplossingen worden geboden, tweak je XP, kijk wat er zoal draait op de achtergrond, etc etc...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.