Ophogen schutting (hout+antraciet platen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:49
In onze tuin wil ik 36m schutting gaan plaatsen aan de volledige rechterkant van de tuin, hier staat nu een oud laag hekwerk met draad/betonpalen waar 3 tuinen haaks op liggen (privacy is er dus niet).

Over 30m is dit geen probleem en kan ik vrij normaal een schutting plaatsen over de gehele lengte, maar bij het terras wordt dit een probleem.

Het terras ligt 70cm lager dan zowel mijn tuin als de tuin van de buren en dit strekt ongeveer 6 meter.
Nu wil ik de schutting op het zelfde niveau laten doorlopen, als ik immers trapsgewijs omlaag zou gaan, dan zou de schutting 70cm korter zijn en heb ik er nog niks aan.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken. De schuttingen met betonpalen/platen komen in standaard maten van 1.80/2.80/3.10.

Andere uitdaging is de huidige betonnen schutting die er staat, deze dient als grondkering dus die laat ik staan en verwijder alleen de platen die boven het grondniveau uitkomen. De nieuwe schutting zal ik er dan voor plaatsen.

Is het mogelijk schutting op te hogen zonder het grond niveau te verhogen? Of ontkom ik er niet aan om een enkelsteens muurtje op te metselen voor de bestaande schutting met een speling van 10cm voor de nieuwe palen? Wellicht mis ik wel een hele creatieve of doorsnee oplossing hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8Y_Ve5hSvIG_sf2WxOxNbXO4Mc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wnAVgz7GodEiHC3zHDsC8ZFC.png?f=fotoalbum_large

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:30
Zou je op dat stukje terras niet gewoon een stuk heg kunnen planten net als aan de rechterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Monteer de schutting gewoon op die betonnen platen die als kering dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Milo85 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:09:
Zou je op dat stukje terras niet gewoon een stuk heg kunnen planten net als aan de rechterkant?
Die optie heb ik overwogen, maar na overleg met de al wat oudere buurman besloten om er vanaf te zien. Buurman zag het niet zitten om op zijn leeftijd nog meer Haag snoeiwerk te krijgen. Wat begrijpelijk is.
Caelorum schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:46:
Monteer de schutting gewoon op die betonnen platen die als kering dienen?
Hoe zie je dat precies voor je? De stijl van de schutting wil je laten doorlopen op dat stuk, dus ook de antraciete palen en platen van de schuttingdelen naast het gazon. Hoe krijg je dat voor elkaar als je de schutting bovenop het bestaande plaatwerk zou plaatsen? Naast het esthetische, hoe zou dit constructief werken? Waar laat je dan de (nieuwe) betonpalen waar de schutting aan bevestigd wordt? Deze gaan normaliter +/- 40cm de grond in met beton.

Ben benieuwd hoe je dit zou aanpakken.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Waarschijnlijk door de huidige weg te halen en een nieuwe dikkere kering te plaatsen. Eventueel zelf gieten van beton. Moet de buurman natuurlijk wel meewerken, want je zal dat stukje grasvels voor een stuk moeten opensnijden en later weer terugplaatsen.
Maar esthetisch zie ik zelf geen betere manier aan de schutting gewoon door te laten lopen over de kering heen.
Overigens als je hem zelf gaat gieten kan je er zelfs wat kleurmiddel (of coaten) aan toevoegen zodat de kering ook antraciet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:11
quintox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 00:30:
[...]

Die optie heb ik overwogen, maar na overleg met de al wat oudere buurman besloten om er vanaf te zien. Buurman zag het niet zitten om op zijn leeftijd nog meer Haag snoeiwerk te krijgen. Wat begrijpelijk is.

[...]
Waarom zou de buurman jouw haag snoeien?
Als het niet jouw haag is, kun jij die toch voor die buurman snoeien, die paar jaar dat ie er nog is? is jouw probleem ook mee opgelost misschien.

Anders, bestaan er geen langere schuttingpalen? Heb je alleen schuttingswebshops bekeken of ook eens gebeld of er een langere paal bestaat?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
No Hands schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:32:
[...]

Waarom zou de buurman jouw haag snoeien?
Als het niet jouw haag is, kun jij die toch voor die buurman snoeien, die paar jaar dat ie er nog is? is jouw probleem ook mee opgelost misschien.

Anders, bestaan er geen langere schuttingpalen? Heb je alleen schuttingswebshops bekeken of ook eens gebeld of er een langere paal bestaat?
Als de haag op de grens staat, dan is de achterkant voor de buurman. Dan zou ik via zijn tuin de haag moeten snoeien.

Even zodat de foto goed begrepen wordt, wellicht is er wat verwarring haha. Het huis wat je ziet, dat is van de buurman. De foto is genomen vanaf mijn terras. Zijn huis staat haaks op mijn tuin via een zijweg. Het stuk haag wat je rechts ziet is gedeeltelijk van hem en zijn buurman. Wat je nog ziet op de foto is alleen de kopse kant van de haag.

Langere schuttingspalen weet ik dus niet, dat krijg ik nergens gevonden, daarvan hoopte ik wellicht dat iemand hier daar ervaring mee heeft. Ze komen in standaard maten (ivm wetgeving max. hoogte van schuttingen voor/achtertuin), maar maatwerk zal vast wel ergens mogelijk zijn. Dit kan ook een advies zijn als mensen goede ervaringen hebben met bedrijven voor dit soort klussen/maatwerk.

Als ik een hovenier vraag dan weet ik dat ik de hoofdprijs betaal en een kapitaal kwijt ben.

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quintox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Als de haag op de grens staat, dan is de achterkant voor de buurman. Dan zou ik via zijn tuin de haag moeten snoeien.
Als de buurman er dan wel mee instemt, prima toch?

Hoi!

Pagina: 1