:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o4haGwEtKDqrcr1x0pLhzda4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9VUVCTSxQh8tmjpRcnKLWebV.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is van ons! Voor het eerst dat we een huis officieel van ons mogen noemen, dus nog 1 keertje dan: 'Hij is van ons!'. Sinds half mei op papier dan, we hebben er verder nog geen cent aan afbetaald.
Wat betreft eerste keren blijft het daar niet bij; Met ons eerste huis verhuizen we tevens naar ons eerste dorp.
Voorbereidingen
Een huis verbouwen kunnen we nóg niet. Nul ervaring, geen technische achtergrond, wel leergierig en geduldig.Wat ons betreft komt het dus helemaal goed.De Walt
:strip_exif()/f/image/g7E1P2HuVlK7bpkavNvijpzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien we vanuit nul starten kan je je vast voorstellen dat we ons arsenaal aan gereedschap nog moeten opbouwen. Dat kan via de veilige weg door naar de bouwmarkt te gaan, of nog makkelijker, te surfen naar de goedkoopste leverhettotaanmijndeur.nl webshop.
Wat ik heb gedaan is een kapotte Dewalt DWS780 afkortzaag kopen. Voor €20,-. In een vorig leven stond hij in een werkplaats. Daar heeft de 780 een flinke smak op de grond gemaakt en daarbij zijn arm gebroken. Is wat de kringloop verkoper erover vertelt. Nadat ik het briefje uit mijn portemonnee heb overhandigt mag ik de Walt voor het eerst tillen. Gelukkig staat de auto voor de deur.
Tevens mijn eerste auto, om in thema te blijven, vrij recent gekocht in aanloop naar het dorpse leven. De paardensticker kreeg ik erbij.
De afkortzaag ga ik thuis rustig nalopen voordat ik nieuwe onderdelen bestel.
De Kas
Een kleine zijsprong, voor het totaalplaatje nog totaal onrelevant::strip_exif()/f/image/rsPf0VL8xkoXk3H80DuzyANA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor als het moment daar is willen we een kleine kas in de tuin bouwen. Voor €50 mocht ik deze week 8 van deze glas in lood ramen overnemen, plus 8 voorzetramen. Ik ben er blij mee. Voorlopig gaan ze voor lange tijd de schuur in.
De Plant
:strip_exif()/f/image/RBBz4tUG788k7ldddNTdy4nc.jpg?f=fotoalbum_large)
De plant heeft het afgelopen winter zwaar te verduren gehad. We hebben hem toch een beetje in de steek gelaten. De schildluis heeft hem flink te pakken gekregen. Nu stropen we dan toch voor een intensieve reddingssessie onze mouwen op. Op dat hij Hoe Dan Ook naar het dorp mee gaat!
:strip_exif()/f/image/pfoJs3FwBmmN5occtsRj8KoB.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor nu werken we naar het eind van de maand toe, wanneer we onze huurwoning definitief achter ons laten om midden in een verbouwing te gaan leven.