Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustGamer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-03 15:26
Mijn vraag
Ik heb een 2TB HDD die ik graag weer zou willen gebruiken. Ik heb een apparaatje waar ik een schijf ik kan stoppen en die kan ik met een USB kabel in mijn computer stoppen (weet zo niet hoe het heet). Bij al mijn schijven werkt dit perfect, alleen met deze HDD werkt het niet.

Als ik hem erin stop krijg ik hem wel te zien in file explorer en task manager, alleen gaat hij in task manager constant tot 100%, en als ik er op klik in file explorer crashed het gewoon. Dit gebeurd bij geen enkel van mijn andere schijven. Enig idee wat dit is en hoe ik dit moet oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Task manager
SATA naar USB
https://www.amazon.com/Co...arp_d_pdt_img_top?ie=UTF8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Direct verbinden in mijn computer werkt ook niet, zelfde effect

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arkLv6qTszb8VHJkaGGTXFYulQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/72mY4iYRSkkQlHryN53fkZIT.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:50
Je hebt kans dat de adapter te weinig stroom levert voor die harddisk.
Je komt daar achter door even iemand te vragen die een desktop heeft of je de harddisk daar even in mag prikken. Als hij het daarin wel doet, is inderdaad de voedingsadapter van je externe usb diskdrive te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustGamer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-03 15:26
Bedankt voor je reactie! Heb net geprobeerd hem aan te sluiten op mijn desktop, helaas met hetzelfde effect. Bij het opstarten bleef de computer wel even hangen in het BIOS scherm, waar hij zei dat hij een schijf aan het repareren was. Maar goed toen ik inlogte zelfde probleem helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:50
Dan vergeet die harddisk maar, hij is onbetrouwbaar (op zjn best) en een nieuwe is tegenwoordig niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Met dit gedrag is de schijf vrijwel altijd defect. Tijd voor een nieuwe.

I reject your reality and substitute my own