Koelkast koelt niet meer. Wat kan het probleem zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:38
Beste mede-tweakers,

Ik heb voor een tijdelijke sistuatie (verbouwing) via Marktplaats een koelkast gekocht. Het gaat om een Samsung RR61FHMG. De koelkast koelt na één dag al niet meer helaas. Voor ik hem naar de stort breng wil ik graag een poging wagen hem te fixen. Hopelijk hebben jullie wat suggesties.

De koelkast 'doet het' wel gewoon. Als in, hij maakt geluid en de verlichting gaat aan. Ik zou verwachten dat wanneer de thermostaat stuk zou zijn hij of ijskoud zou zijn, of uit zou staan (geen actieve koeling). Klopt die redenering?

Als het niet de thermostaat is, wat kan het dan zijn? Hoe kom ik hier achter en is het makkelijk te fixen/is het duur?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 17:02

Rmg

Lek waarschijnlijk, koelgas er uit. Niet zelf te fixen. Zeker als de compressor wel aan gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Rmg op 19-05-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Rmg schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:14:
Lek waarschijnlijk, koelgas er uit. Niet zelf te fixen. Zeker als de compressor wel aan gaat.
Simpel te controleren ook. voel of de spiraal aan de achterkant (buitenkant) warm wordt. Is deze kamertemperatuur terwijl de compressor wel draait, dan zit er geen (of weinig) koelmiddel meer in.

Kan heel makkelijk gebeuren tijdens transport.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:38
Bedankt voor jullie reacties. De bol (pomp?) voelt warm. De koperen leidingen niet. Is dit door een monteur (betaalbaar) te repareren of is dit End of Story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:54
tiesum schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:45:
Bedankt voor jullie reacties. De bol (pomp?) voelt warm. De koperen leidingen niet. Is dit door een monteur (betaalbaar) te repareren of is dit End of Story?
Aangezien het een MP item is zal reparatie niet meer lonend zijn. Houd rekening met €100-€150 euro voorrijkosten, uurtje werk €100, dan kun je al gauw een nieuwe kopen.

Zoals jij het zegt is de koelkast zijn koudemiddel kwijt geraakt, ergens is die lek, de grote vraag is waar. IN de condensor kun je nog wat doen maar als het de verdamper is dan is het einde oefening.

Alles is te repareren, het ligt er maar net aan hoeveel je er voor wilt betalen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Hoe heb je de koelkast getransporteerd (liggend?) en hoe snel heb je hem aangedaan na het transport?
Pagina: 1