Heeft Tweakers.net Innovation in Motion failliet verklaard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Nederlandse start-up Innovation in Motion is failliet verklaard

Ik heb geen bron kunnen vinden dat dit bedrijf failliet is - noch de in het artikel aangehaalde bron, noch het insolventieregister geven dit aan (en dat bestaat toch met die reden..). Wel wordt de stellingname van Tweakers rap overgenomen elders.

Lijkt me nogal grof, als het helemaal niet waar blijkt.. Dus: kan de bron erbij, danwel kan het rap gecorrigeerd worden?

(Het zo net mogelijk, in zekere zin met opgeheven hoofd, sluiten van een niet meer levensvatbaar bedrijf, verdient m.i. enige waardering, t.o.v. het maar laten klappen. Dus ik ben erg nieuwsgierig wat het nu is en of het juist weergegeven wordt.)

@JayStout

[ Voor 17% gewijzigd door Gwaihir op 19-05-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Gwaihir
Dat schrijft medeoprichter Kai Beetstra in een e-mail naar zijn klanten
Denk dat dit de bron is .

Icm het volgende bericht
https://tweakers.net/nieu...ordijnen-stopt-ermee.html

[ Voor 41% gewijzigd door jack zomer op 19-05-2024 21:48 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Op zich is het misschien wel goed om de titel in quotes te plaatsen: de oprichter claimt dat het zo is, maar dat hoeft niet waar te zijn.

Dat kan belangrijk zijn voor de schuldeisers (klanten die wachten op bestellingen): bij faillissement moet je maar hopen dat er nog wat aan geld terug te vorderen is. Mocht de oprichter gewoon de deuren gesloten hebben en met miljoenen op de bahama's zitten, dan heb je als schuldeiser wat meer mogelijkheden.

Gezien de berichtgeving heb ik niet veel twijfel over het waarheidsgehalte van het faillissement, maar toch: een harde stelling zoals deze moet wel betrouwbaar aantoonbaar waar zijn, niet een statement van een eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@vanaalten @jack zomer Dat lijkt inderdaad de (enige) bron. Maar claimt de oprichter daar een faillissement? Ik lees dat niet hoor.

(Hij zegt dat er geen toekomst meer is. Dat leidt vaak, maar toch ook lang niet altijd, tot een faillissement. Maar a) nu dus nog niet, en b) om dat dan maar vast te verkondigen..)

Edit: link voor de laatste stand van zaken - nu (nog) niet dus:
https://insolventies.rech...ummer=&type=rechtspersoon

[ Voor 24% gewijzigd door Gwaihir op 21-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
@JayStout Heb je wellicht dit topic gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik denk dat je redelijkerwijs wel mag aannemen dat 'de deuren sluiten' in dit geval failliet betekent maar dat is natuurlijk wel bewoording die met een gerechtelijke uitspraak gepaard gaat. Daarom lijkt het me wel goed het aan te passen voor de volledigheid, dus dat heb ik gedaan.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Fijn.

Tot op heden nog altijd niet failliet verklaard, dus men doet op z'n minst z'n best om het netter dan dat rond te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://innovationinmotion.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRBCshZrR9Rh87NcBNaKOeOFt8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cljs5cnCrsSxeTsJaE3qIab1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nog niks in het register

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hulde daarvoor dan. Want dit lijkt een actie die bij failliet niet zo maar zou mogen: het maakt het bedrijf nl. MINDER waard voor eventuele schuldeisers. Dus op het oog sluiten ze de deuren netjes (net) vóór ze die (in noemenswaardige mate) hebben. Zodat ze dus nog zeggenschap hebben wat ze zelf 'zo netjes mogelijk achterlaten' vinden.
Pagina: 1