Corrosie vlekken velg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-09 15:24
Afgelopen september liet ik 4 oudere velgen (betreft auto van 2012) afdraaien, spuiten en coaten omdat de velg last had van corosie. Dat is keurig gedaan en de velgen waren als nieuw, dus ik super tevreden.
Bij het poetsen stel ik nu vast dat er opnieuw corosie vlekken op de velg zitten rond de naaf. Met de wagen is in de winter niet gereden en sinds september zelfs maar ~500km in totaal.
Er is op elke velg welk 1 of meerdere vlekjes te bespeuren (allemaal rond de naaf) en er zijn geen krassen of andere beschadigingen. Om maar te zeggen, steenslag oid lijkt mij dan niet de oorzaak.

Het zijn voor de duidelijkheid erg kleine vlekjes en dat stoort niet, maar ik stel mij toch de vraag of dit normaal is voor een velg die slechts 6 maand geleden is onder handen genomen? Foto van 1 van de velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzqFci-edyeY22ZfP-ne-vuoiB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re83XuXMmUXILlSnavQ45meP.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:36
Heb je hem binnen gezet in de wax, of heeft hij weer en wind gezien?

Ik zal maar geen foto van mijn velgen plaatsen, dan val je achterover :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
miitjohn schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:27:
Afgelopen september liet ik 4 oudere velgen (betreft auto van 2012) afdraaien, spuiten en coaten omdat de velg last had van corosie. Dat is keurig gedaan en de velgen waren als nieuw, dus ik super tevreden.
Bij het poetsen stel ik nu vast dat er opnieuw corosie vlekken op de velg zitten rond de naaf. Met de wagen is in de winter niet gereden en sinds september zelfs maar ~500km in totaal.
Er is op elke velg welk 1 of meerdere vlekjes te bespeuren (allemaal rond de naaf) en er zijn geen krassen of andere beschadigingen. Om maar te zeggen, steenslag oid lijkt mij dan niet de oorzaak.

Het zijn voor de duidelijkheid erg kleine vlekjes en dat stoort niet, maar ik stel mij toch de vraag of dit normaal is voor een velg die slechts 6 maand geleden is onder handen genomen? Foto van 1 van de velgen:
[Afbeelding]
Ik neem dat ze na het afdraaien gespoten zijn, kan zijn dat ze daar de lak net niet dik genoeg er op gezet hebben. zou het desbetreffende bedrijf even contacteren of ze iets voor je kunnen betekenen want er zit gewoon weer corosie onder die lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het blijft gevoelig, blanke lag op afgedraaide velgen. Er zit nu eenmaal geen grondlaag tussen het aluminium en de lak, met een matige hechting tot gevolg.

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 23-05-2024 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-09 15:24
Thanks voor de antwoorden. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf en hun zeggen zelf dat dit niet mag (toch niet na een dik half jaar). Ze gingen dit fixen onder garantie :)