Tweakers inlogproblemen alleen bij Chrome.

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:16
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
* Frontpagina.
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
* Klikken op "inloggen".
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
* Zie dan inlognaam en wachtwoord en het vlak "inloggen".
Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmmIbsQsCuyScZHFtWopsP5zW0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMP6RcrCgUqmEjXSFETxosbb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh0CUhfKtD8Z7otHmsgFHeB92p8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG4mgUy60ohBJyCQSRX7y25R.jpg?f=fotoalbum_large
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
* Besturingssysteem is Windows 7 en de browser is Google Chrome.
* Beveiliging door Zonealarm antivirus + firewall

Sinds vrijdag 17-5 kan ik niet meer inloggen op Tweakers bij Google Chrome. Zodra ik op "inloggen" klik in de rode balk, krijg ik gelijk de foutmelding te zien. Ik kan hier wel op het blauw onderstreepte "forum" klikken en dan krijg ik de foutmelding weer te zien.

Tot de inlogproblemen begonnen, heb ik niets gewijzigd, gedownload of veranderd aan de pc.

Ik kan wel inloggen op Tweakers bij Firefox, Edge en Opera.
Ik kan op alle andere site, waar ik op moet inloggen, bij Chrome gewoon inloggen zonder problemen.

Ik las hier dat er een wijziging is geweest waarbij meerdere mensen inlogproblemen hebben ondervonden.
Heeft mijn probleem hier ook mee te maken?
Zijn er wijzigingen geweest bij Tweakers die Chrome bij W7 niet meer ondersteunt?

Ik hoop dat dit probleem kan worden opgelost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jovadca op 19-05-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23

DaFeliX

Tnet Devver
Woeps, daar was een regel van onze securityregels wat strak afgesteld, deze hebben we weggehaald. Kun je het nu nog 'ns proberen?

We krijgen vaak te maken met aanvallen, waarbij we de aanval stoppen door onder andere snel een foutpagina te gooien in onze loadbalancer.
In dit geval selecteerden we o.a. op een specifieke browserstring van Chrome 109, omdat dat een oudere browser is die weinig werd gebruikt en de kans dat dit legitieme gebruikers zou raken erg klein was (zeker omdat we op de hele browserstring matchen, niet zozeer "Chrome 109"). Dit in combinatie met nog wat andere factoren deden echter blijkbaar niet alleen de aanvaller, maar ook jou raken.

Overigens gebruik je wel dus een oude versie van Chrome, ik zou je aanraden deze iig up te daten :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DaFeliX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:18:
Overigens gebruik je wel dus een oude versie van Chrome, ik zou je aanraden deze iig up te daten :)
Volgens mij is dit het enige advies dat @jovadca nodig heeft. :o De huidige Chrome-versie is 125 en het zijn vooral security updates.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DaFeliX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:18:
Het zou kunnen dat er sprake is van een wat gedateerd Android device, dan stopt Chrome op een gegeven moment met updaten.
edit: "Besturingssysteem is Windows 7 "
Ah :P

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 22-05-2024 17:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
@DaFeliX
_/-\o_ voor het oplossen van mijn probleem, want ik kan nu weer gewoon inloggen bij Chrome. _/-\o_
(Updaten zou ik wel willen, maar is helaas financieel nu even niet haalbaar. Ik gebruik idd Versie 109.0.5414.120.)

Ik begrijp dat het dus te maken heeft met beveiliging en dat klinkt logisch.
Echter waarom kon ik dan wel inloggen bij Tweakers op Firefox, Edge en Opera? Updaten deze 3 browsers dan wel met de laatste versie die ook in Windows 10 of 11 gebruikt wordt? Als dat zo is, dan stap ik over op een andere browser en laat Chrome vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dit bedoel ik totaal niet flauw want ik denk dat ik hem echt niet snap of ik denk dat je iets over het hoofd ziet: Maar een Chrome-update is toch gratis? :?

edit:
Ohhh. Is 109 de laatste versie die op Win7 ondersteund werd? En Firefox dan misschien? Dan is in ieder geval je webbrowser up-to-date.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 22-05-2024 20:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 7 systemen zouden eigenlijk alleen nog maar in zware sandboxed omgevingen gebruikt moeten worden. Liefst volledig offline, want het is al een paar jaar end-of-life. De gratis upgrade naar Windows 10 is helaas niet meer mogelijk, maar iets anders dan W7 draaien is toch wel geadviseerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
@Room42
Ah, jij snapt het nu ook zie ik? :P

@Hero of Time
Dank voor je antwoord.
Helaas kan ik momenteel niet updaten en moet ik roeien met de riemen die ik heb. :(
Wat bedoel je met; "... in zware sandboxed omgeving gebruikt moet worden"?

Wil je mijn (onderstaande) vraag van eerder ook beantwoorden aub? Dan wordt het gehele plaatje voor mij iets duidelijker.
Echter waarom kon ik dan wel inloggen bij Tweakers op Firefox, Edge en Opera? Updaten deze 3 browsers dan wel met de laatste versie die ook in Windows 10 of 11 gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jovadca schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:46:
[...]

Echter waarom kon ik dan wel inloggen bij Tweakers op Firefox, Edge en Opera?
Omdat de 'browserstring' van deze browsers niet overeenkomt met die van Chrome en dus niet geblokkeerd werd.
Updaten deze 3 browsers dan wel met de laatste versie die ook in Windows 10 of 11 gebruikt wordt?
Zover ik weet kun je nog steeds de nieuwste versie van Firefox installeren op Windows 7. Samen met de uBlock Origin-add-on en een password manager heb je dan een erg goede, veilige browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jovadca schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:46:
@Hero of Time
Dank voor je antwoord.
Helaas kan ik momenteel niet updaten en moet ik roeien met de riemen die ik heb. :(
Wat bedoel je met; "... in zware sandboxed omgeving gebruikt moet worden"?
Zwaar sandboxed is met zeer beperkte netwerktoegang. Voor het andere is het wat makkelijker voor mij om te zeggen, maar afhankelijk van wat je met de pc doet, zou je wat anders dan Windows kunnen draaien, kost niks behalve dan wat tijd om het te leren, iets wat tegenwoordig een stuk makkelijker is dan vroeger. ;)
Wil je mijn (onderstaande) vraag van eerder ook beantwoorden aub? Dan wordt het gehele plaatje voor mij iets duidelijker.
Echter waarom kon ik dan wel inloggen bij Tweakers op Firefox, Edge en Opera? Updaten deze 3 browsers dan wel met de laatste versie die ook in Windows 10 of 11 gebruikt wordt?
Op sites zoals https://ifconfig.io kan je de user agent van je browser zien. Dat is hoe het zich bij webservers identificeert. Er kan hier specifiek op gehandeld worden en de regel die Chrome gaf veroorzaakte bij jou dat er dus wat anders werd gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
Het geheel is nu duidelijk voor mij en ik weet wat mij te doen staat in de toekomst.
Dat zal dan waarschijnlijk iets van Linux gaan worden.

Iedereen bedankt voor jullie hulp en oplossing! _/-\o_
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.