VPN op de router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Sinds ik een VPN op mijn router heb gezet vinden sommige apps het niet meer leuk. Ik switch nogal eens tussen vpn aan en uit, maar als ik dat doe blijft bv de roomba app vertellen dat de roomba niet meer gekoppeld is. Zijn er meer mensen die VPN op de router hebben? Ervaringen met smarthome zaken? Of is dit toch iets specifiek met de roomba app? Er zijn namelijk ook zat andere aplicaties en apparaten die het prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:10
Vertel eens wat meer over de situatie.
Wat voor router?
Welk OS op de router?
Heb je een vpn server of client?
In het geval van een cliënt, welke provider?
Routeer je alles of alleen specifieke clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
gwabber schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:08:
Vertel eens wat meer over de situatie.
Wat voor router?
Welk OS op de router?
Heb je een vpn server of client?
In het geval van een cliënt, welke provider?
Routeer je alles of alleen specifieke clients?
Het is een Asus RT AX53U. Daar heb ik een Surfshark VPN client per hun instructies op gezet. In de app kan ik dat aan of uit zetten. De router kan alleen of alles via VPN client of niets instellen (daar baal ik wel beetje van. Ik heb liever wat opties maar microtik router is veeeeel te ingewikkeld voor mij).

Ik ben nu eens inlezen op de app die ellende geeft: een IMOU Life Chinees product. Gezien de vele 1 star reviews denk ik dat ik al weet waar het euvel zit: daar. Veel meer mensen melden inlog en aanmeldproblemen.

Het is namelijk niet alleen VPN, maar ik laat de router ook paar keer per week rebooten. Ik vermoed dat daar ergens iets mis gaat. Mijn andere 17 huishoudapparaten raken niet de kluts - de connectie kwijt na on inlog.

Misschien meer voor componentaankoop: zijn er routers aan te bevelen die wat meer vpn opties hebben zodat ik sommige apparaten buiten die client optie kan laten internetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:10
Als je een router wilt met uitgebreidere mogelijkheden, maar je wilt niet teveel uitgeven, zou ik kijken of je je router kan flashen met OpenWRT.

Als je wilt investeren, zou ik kijken naar een mini pc met daarop pfSense of OPNSense. Ook deze opties zijn in eerste instantie overweldigend, maar je kunt het zo gek en ingewikkeld maken als dat je zelf wilt.

Maar wat is dan de connectie met IMOU en je Roomba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
gwabber schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:28:
Als je een router wilt met uitgebreidere mogelijkheden, maar je wilt niet teveel uitgeven, zou ik kijken of je je router kan flashen met OpenWRT.

Als je wilt investeren, zou ik kijken naar een mini pc met daarop pfSense of OPNSense. Ook deze opties zijn in eerste instantie overweldigend, maar je kunt het zo gek en ingewikkeld maken als dat je zelf wilt.

Maar wat is dan de connectie met IMOU en je Roomba?
Mijn fout. Ik noem alle robotstofzuigers roomba. Het is geen roomba. Het is een IMOU rv-l11-a-1444.

Dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Makkelijkste is vpn per client regelen, vaak ook sneller

Maar wat is de reden dat je vpn wilt gebruiken? Heel huishouden via surfshark bv?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
laurens0619 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:56:
Makkelijkste is vpn per client regelen, vaak ook sneller

Maar wat is de reden dat je vpn wilt gebruiken? Heel huishouden via surfshark bv?
Tja, waarom niet? We zijn met zn 5en maar 2 daarvan klimmen bomen en vangen muizen, de 3e eet graag poep van de straat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Tja, waarom niet? We zijn met zn 5en maar 2 daarvan klimmen bomen en vangen muizen, de 3e eet graag poep van de straat. :)
Euh ok.
Op tweakers komt vaker het x>y probleem voor dus vandaar mn vraag voor je onderliggende doel.

Imho gebruim je zon vpn thuis vooral bij torrents/nieuwsgroepen of geo block omzeilen van content providers.in het geval van downloaden dan zou ik eerder de vpn draaien op je download bak ivm snelheid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
laurens0619 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:36:
[...]

Euh ok.
Op tweakers komt vaker het x>y probleem voor dus vandaar mn vraag voor je onderliggende doel.

Imho gebruim je zon vpn thuis vooral bij torrents/nieuwsgroepen of geo block omzeilen van content providers.in het geval van downloaden dan zou ik eerder de vpn draaien op je download bak ivm snelheid
Je hebt gelijk. Sorry voor de flauwe reactie en in ieder geval dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Rene44 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:23:
[...]

3e eet graag poep van de straat. :)
Misschien kun je je vrouw vertellen dat ze ook gewoon uit de koelkast mag eten :+

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1