Binnenkort wordt de benedenverdieping verbouwd en dat is meteen de kans om kabels netjes weg te werken.
In de hoek van de TV heb ik momenteel een COAX kabel die via de meterkast door pvc buizen loopt en netjes uitkomt in een WCD.
De huidige UTP kabel loopt achter plinten langs (door het hele huis).
Ik wil graag de UTP en COAX beiden via de WCD zodat ik zowel internet als TV uit 1 WCD haal.
Nu zie ik op internet dat er een combi kabel bestaat met een coax en UTP in 1 kabel. De UTP is maximaal cat 6.
Dat klinkt heel mooi, namelijk 1 kabel trekken.
Maar, ik dacht altijd dat UTP en coax in 1 kabel tot verstoringen leidt.
Wat zijn jullie ervaringen? Is dit gewoon een mooie oplossingen of is het beter om een aparte UTP en aparte coax te trekken?
In de hoek van de TV heb ik momenteel een COAX kabel die via de meterkast door pvc buizen loopt en netjes uitkomt in een WCD.
De huidige UTP kabel loopt achter plinten langs (door het hele huis).
Ik wil graag de UTP en COAX beiden via de WCD zodat ik zowel internet als TV uit 1 WCD haal.
Nu zie ik op internet dat er een combi kabel bestaat met een coax en UTP in 1 kabel. De UTP is maximaal cat 6.
Dat klinkt heel mooi, namelijk 1 kabel trekken.
Maar, ik dacht altijd dat UTP en coax in 1 kabel tot verstoringen leidt.
Wat zijn jullie ervaringen? Is dit gewoon een mooie oplossingen of is het beter om een aparte UTP en aparte coax te trekken?