Lankabel van camera systeem vervangen door WiFi, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-04 13:38
Ik wil een nieuw camera systeem aanschaffen voor mijn bedrijfsruimte. De huidige (puur Wifi/cloud) werkt niet betrouwbaar genoeg.
Echter heb ik een additionele wens op de nieuwe set-up.
Er is een mogelijkheid tot remote kijken en bedienen, echter moet dat via een Lankabel naar de router.
Dat is echter gezien de lokatie van de appartuur niet wenselijk. Wifi zou de oplossing zijn.
Maar kan ik de Lankabel vervangen door een Wifi adapter of zender/ontvanger? Ik weet niet of dat bestaat in die vorm... Hieronder is mischien duidelijker te zien wat ik bedoel.
Ik wil graag de rode kabel vervangen hebben door Wifi. Is dat mogelijk? En hoe?
Uw hulp is welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU8s-nJgMeGkJlPQ2LnYywDDDAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZSjCVbfjV4F3BfSfMaWodrqr.png?f=fotoalbum_large

mvg,
Martijn.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
je wilt dus de nvr (waar je beelden op komen) aangesloten hebben op de wifi van de router?
De camera zelf mag wel een utp kabel gebruiken?

zeer slecht idee. wifi is vrij makkelijk weg te drukken.
Zodat je beelden van uit je bedrijfsunit niet bij jou terecht komen, net als de waarschuwingen dat er beweging is gedetecteerd...

wat is het aan de locatie dat het niet wenselijk is?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:58
Zeker kan dat, wat is de afstand die aflegt moet worden door de lucht?

En zitten hier muren tussen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je huidige oplossing is niet betrouwbaar genoeg door de WiFi. Je wil nu een nieuwe pakken die betrouwbaarder is want bedraad - maar die draad vervangen door WiFi...

Exact hoe verwacht je dat dit betrouwbaarder gaat zijn dan oude oplossing als je zwakste schakel van die oplossing weer gaat introduceren?

Nu, dat wil niet zeggen dat er geen mogelijkheden zijn, maar dan moeten we een stuk meer weten over oude systeem (merk+type), beoogde nieuwe systeem (merk+type) en situatie - waar hangt de camera, waar is de router en wat zit daar allemaal tussenin?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:51
de lokatie van de nvr doet toch totaal niet ter zake?! Gewoon naast de router zetten en bekabeld aansluiten. Vervolgens kun je met een app of de browser, zelfs vanaf 'buiten', gewoon naar de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
jack zomer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:10:
je wilt dus de nvr (waar je beelden op komen) aangesloten hebben op de wifi van de router?
De camera zelf mag wel een utp kabel gebruiken?
Inderdaad. De camera's gewoon op de PoE kabels.
En alleen de lankabel naar de router vervangen voor draadloos.
shure-fan schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:21:
Zeker kan dat, wat is de afstand die aflegt moet worden door de lucht?
En zitten hier muren tussen?
De afstand is -/+5m en er zitten twee muren tussen.
Voor wifi doorstraling is dat geen probleem want vanaf die router naar de plek waar de NVR moet komen heb ik prima wifi dekking met de telefoon.
dion_b schreef op maandag 20 mei 2024 @ 00:01:
Je huidige oplossing is niet betrouwbaar genoeg door de WiFi. Je wil nu een nieuwe pakken die betrouwbaarder is want bedraad - maar die draad vervangen door WiFi...
Ik snap wat je zegt, maar toch zit het iets anders.
Het huidige camera systeem is een Foscam camera die draadloos verbind met de router, en opslaat in een cloud. Compleet waardeloos en onbetrouwbaar.
Het syteem wat ik wil is en blijft bedraad van camera naar de NVR waar het beeld wordt opgeslagen.
Enkel het remote bekijken komt dan via wifi. Als dat niet 100% van de tijd 'online' is is dat geen ramp.
Alarmeringen zijn niet nodig, want daar zit een ander gesloten systeem voor op het pand.

Het probleem is dat het niet mijn eigen pand is en ik geen toestemming heb om gaten te boren in muren of in de stalen design deurposten van de ruimte die ik moet doorkruisen. Een kabel doortrekken is dus niet zomaar mogelijk.
De PoE kabels kunnen door de reeds bestaande gaten voor de voedingskabels van de Foscam camera's.

[EDIT]
Als ik het plaatje nog eens bekijk...zat ik te denken...
Zou ik simpelweg nog een router kunnen kopen en deze aansluiten zoals op de afbeelding, en dan die nieuwe router laten verbinden met mijn huidige internet router? Dan is het opgelost, toch?!

mvg,
Martijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnLC op 20-05-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Als je demping voldoende laag is zoals je zegt dan kun je dit simpelweg realiseren met een wireless bridge.
De meeste accesspoint kun je daar wel voor gebruiken, ik zou daar geen extra router voor gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 15:20
Is zo’n powerline setje dan niks voor je? Heb je toch een bekabelde verbinding en hoef je niet te boren. Je hebt ze ook met een stopcontact, dan heb je zelfs die niet extra nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je de keuze hebt tussen wifi en powerline zou ik persoonlijk nooit voor powerline gaan.
Powerline is onbetrouwbaar, kan van daag prima werken en morgen ineens niet meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

FreakNL

Well do ya punk?

MartijnLC schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:05:
[...]

[EDIT]
Als ik het plaatje nog eens bekijk...zat ik te denken...
Zou ik simpelweg nog een router kunnen kopen en deze aansluiten zoals op de afbeelding, en dan die nieuwe router laten verbinden met mijn huidige internet router? Dan is het opgelost, toch?!

mvg,
Martijn.
Ik snapte je case. Tot je edit. Nu ben ik je kwijt.

Volgens mij;
Je hebt een plek waar je UTP kabels uitkomen van je camera’s (poe kabels bestaan niet)
Je wilt daar een NVR neerzetten
Je NVR moet nog verbonden met het netwerk (rode kabel)

Het lijkt me een redelijke oplossing om die rode kabel met Powerline te doen, gezien het feit dat het deze verbinding (blijkbaar) niet kritisch is. De verbinding tussen camera en NVR is iig bekabeld dus dat is betrouwbaar.

Liever wil je de rode kabel ook UTP hebben… Bedenk ook dat Powerline stroom kost en een lifecycle heeft.

Je extra router opmerking snap ik nog steeds niet.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 20-05-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

emielbf schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:09:
de lokatie van de nvr doet toch totaal niet ter zake?! Gewoon naast de router zetten en bekabeld aansluiten. Vervolgens kun je met een app of de browser, zelfs vanaf 'buiten', gewoon naar de recorder.
Als hij de NVR bij de router zegt kan hij zijn camera’s niet meer aansluiten op de NVR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:28:
[...]

ik denk dat dit het idee is

nvr en modem/router b
internettoegang en modem/router a

router/modem b maakt via wifi verbinding met router/modem a.
En daardoor hoeft er geen kabel te komen tussen deze 2 router/modem die op 2 verschillende plekken staan die niet op dezelfde plek staan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
Ben(V) schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:21:
Als je demping voldoende laag is zoals je zegt dan kun je dit simpelweg realiseren met een wireless bridge.
De meeste accesspoint kun je daar wel voor gebruiken, ik zou daar geen extra router voor gebruiken.
Een wireless Bridge. Ik kende hem nog niet, maar ga er zeker op Googlen.

Een signaal via het stopcontact zou niet heel goed werken omdat de router ruimte niet op dezelfde groep zit als waar de NVR komt. Dat is toch een factor hierin?
FreakNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Ik snapte je case. Tot je edit. Nu ben ik je kwijt...
Wat ik bedoelde is om met een extra bedrade router in de ruimte van de NVR draadloos te verbinden met de internetrouter in de andere ruimte (waar geen kabel heen kan vanaf de NVR).
Maar dat idee had ik voordat ik hoorde over een 'wireless bridge'. Wat hetzelfde idee is, maar waarschijnlijk makkelijker en goedkoper.

mvg,
Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan de NVR gewoon aansluiten op je netwerk deze aansluiting is alleen via kabel mogelijk want de NVR heeft geen wifi. Hoe je verder een device aansluit op je netwerk maakt niet uit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Frogmen schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:47:
Je kan de NVR gewoon aansluiten op je netwerk deze aansluiting is alleen via kabel mogelijk want de NVR heeft geen wifi. Hoe je verder een device aansluit op je netwerk maakt niet uit.
Ja maar er is geen mogelijkheid om een kabel van NVR naar router te leggen. Dus je geeft nog steeds geen oplossing. En als hij zijn NVR vlak naast zijn router plaatst kan hij zijn camera’s weer niet aansluiten…

De camera kabels komen uit op locatie A en de router staat op locatie B

Dus dan wordt het Powerline of een wifi bridge.

@MartijnLC ik gebruik zelf een gl.iNet mt300a als wifi client om een wifi-loos apparaat met wifi (en derhalve het netwerk) te verbinden.

En mijn ouders gebruiken een antieke TL-WR710N om een Humax (zonder wifi) met het netwerk te verbinden.

Verwacht geen wonderen maar om je NVR te benaderen en beelden te bekijken zou het genoeg moeten zijn. Zeker als je maar met 1 iemand tegelijk de NVR benadert.

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 20-05-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:58
Je zoekt een wireless bridge, liefst met externe antennes, iets uit de enginius ecb range zou al kunnen voldoen…

Anders: nanostation loco m2 (als het netwerk op 2,4ghz is)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
shure-fan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:42:
Je zoekt een wireless bridge...
Inderdaad. Dat is denk ik wel de beste oplossing.
Het camerasysteem met NVR word besteld en dan ga ik kijken voor een Wireless bridge.
FreakNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:34:
Verwacht geen wonderen maar om je NVR te benaderen en beelden te bekijken zou het genoeg moeten zijn. Zeker als je maar met 1 iemand tegelijk de NVR benadert.
Nee dat verwacht ik ook niet hoor. Als er maar een mogelijkheid is om iets op afstand te zien, al is het maar SD kwaliteit, dat is minder belangrijk. Het word dan in ieder geval betrouwbaar via LAN en in HD opgenomen.

Eerst maar eens de camera/NVR set gaan bestellen. ;)

mvg,
Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Gewoon een wifi bridge in de 5 Ghz band doet niet onder voor een kabel mits je niet te veel demping hebt.

Pagina: 1