Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Mijn vraag
Wat is de beste 65 inch uhd smart tv op dit moment voor onder de 600€? Zal vooral op worden genetflixd en zo af en toe een film vanaf mijn laptop op worden afgespeeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Samsung 65AU7020 – 65 inch – 4K LED – 2022 (Mr speazy 578€)
Deze aanbieding verloopt morgen als die heel goed is hoor ik dat graag

RCA RS65U2
(Blokker 500€)

Ik heb weinig verstand van tv’s hulp wordt zeer gewaardeerd 🙏 dank

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van zelf eerst eens wat onderzoek doen en reviews lezen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Dank, dit heb ik ook zeker wel gedaan, maar ik heb weinig verstand van tv’s hulp wordt zeer gewaardeerd ;)

Mediamarkt heeft nu ook een 70 inch Qled in de aanbieding voor 488,- van eigen met ‘peaq’.

Heeft iemand ervaring met peaq?

Zal de beeldkwaliteit beter zijn van de Samsung 65 inch uhd voor 578 bij mr speazy ook al heeft die geen qled?

[ Voor 10% gewijzigd door mrDaantje op 20-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Schermoppervlak is belangrijker dan beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
dmantione schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:27:
Schermoppervlak is belangrijker dan beeldkwaliteit?
Nee?

Mijn vraag is of de beeldkwaliteit beter is op de Samsung UHD (65 inch)
Versus de
Peaq met Qled (70 inch)

De Samsung heeft betere ‘beeldverwerking software’ heb ik begrepen maar ik heb dusdanig weinig verstand van tv’s dat ik benieuwd ben of Qled het wint in deze vergelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als schermoppervlak niet belangrijker is dan beeldkwaliteit ben je met deze modellen verkeerd aan het winkelen. Het zijn de allergoedkoopste schermen in een grote maat en lage prijs gaat gepaard met concessies aan de beeldkwaliteit.

Tweakers heeft een recensie van de AU7020:

review: Samsung Q65C- en AU7020-tv - Led zonder toeters en bellen

... daarin wordt geklaagd over de traagheid van de AU7020. Of de Peaq beter is, is maar de vraag, we weten niet wat voor processor erin zit.

Beter gezegd, van de Peaq kan ik in het geheel geen betrouwbare specificaties vinden. Er is de webstek van Mediamarkt waarop wat globale specificaties staan, waaronder een max. helderheid van 300 cd/m², wat redelijk overeenkomt met de max. helderheid van de AU7020. Beiden zijn daarmee ongeschikt voor HDR, voor het geval dat wenselijk mocht zijn.

Eén van de belangrijkste vragen bij de keus van een LCD-televisie: VA of IPS, kan zo niet beantwoord worden, omdat we niet weten wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Ik rijd zo even langs de mediamarkt om de modellen te vergelijken. 488 voor 70 inch met Qled klinkt te mooi om waar te zijn maar als het geluid en beeld gewoon mooi zijn en Android er snel op werkt neem ik hem mee.

Bijkomend voordeel is via ziggo app op de tv EK kijken dat kan wel met Android niet met Tizen

Edit:
Zeker niet het mooiste beeld maar zoveel deed het nou ook weer niet onder voor de modellen van 1500€ +.

Voor deze prijs ook prima audio en Android werkt snel genoeg.

Heb hem gekocht. Paste niet in de auto dus morgen in huis :)

Dank voor de hulp

[ Voor 30% gewijzigd door mrDaantje op 20-05-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Veel plezier ermee!

Heb je de snelheid van de menu's vergeleken met de Samsung? Dat kan nuttige informatie zijn voor mensen die in de toekomst voor de keus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Dat niet, ik heb wel de beeldkwaliteit vergeleken van een Samsung (was wel een 50 inch) die Chystal UHD had, modelnummer weet ik niet meer.

Ik vond de peaq 70 inch fijner om naar te kijken omdat het scherm veel groter was.

Dat gezegd was het beeld van de Samsung chrysral uhd mooier, ‘vloeiender’ en dan bedoel ik niet vloeiendere bewegingen maar een mooier geheel van het beeld, lastig om in woorden uit te leggen. ‘Meer gepolijst’?

Maar de peaq Qled 70 inch doet er niet heel ver voor onder, prachtig scherp beeld, en ook voor andere tv’s van de duurdere merken in de zelfde grootte vond ik hem niet veel onder doen in beeld kwaliteit voor tv’s die 3-4 keer zo duur waren.

Zichtbaar minder mooi beeld als je ze naast elkaar ziet? Ja. Zou je dat verschil ook echt merken als je bijvoorbeeld een film kijkt op de Peaq en dan een dag erna op een van de duurdere merken die er stonden? Ik betwijfel het.

[ Voor 14% gewijzigd door mrDaantje op 20-05-2024 22:18 ]

Pagina: 1