handmatige bediening ComfoFan S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanJu
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-06-2024
Hi, ik heb een zehnder comfofan s als mechanische ventilatie. Ik wil deze uitsluitend gebruiken met handmatige bediening. Ik wil niet dat het apparaat reageert op sensoren. Daarvoor is dipswitch 5 bedoeld: door deze uit te schakelen zouden er 3 standen zijn (waarvan je de ventilatorsnelheid dan weer op verschillende standen kunt instellen met dipswitch 1 t/m 4). Echter als ik DS5 uitzet, kan ik inderdaad de ventilator regelen met de handmatige bediening (stand 1 t/m 3), maar alsnog past het apparaat zichzelf aan. Als je DS5 op 'aan' zet reageert het apparaat volledig op sensoren, maar als je het op 'uit' zet reageert het apparaat niet uitsluitend op de handmatig instelling.

Weet iemand, of heeft iemand ervaring, dat als je dipswitch 5 op 'uit' zet, of de instelling dan uitsluitend behoort te reageren op de handmatige instelling, of dat het de bedoeling is dat de handmatige bediening wordt overruled door sensoren (dat lijkt mij dus eigenlijk niet de bedoeling; in dat geval zou dipswitch 5 dus mogelijk stuk kunnen zijn?).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: alle dipswitches terug naar fabrieksinstelling (1 t/m 6 'uit').