...Beste mensen. Ik heb net een nieuwe computer met Windws 11. Dat ging allemaal goed: Alleen één irritant kleinigheidje bederft mijn feestvreugde. Telkens als ik opstart moet ik een pincode invullen. Ik heb dat misschien zelf veroorzaakt tijdens het inrichten van Windows 11 en gelukkig voor een simpele pincode gekozen. Maar hij is totaal overbodig. Ik ben alleenstaand dus geen mens zal mijn computer openen. Die pincode mag van mij weg.
Op Google staat:
Ga naar:
Instellingen
Accounts
Accounts
Aanmeldingsopties
Pincode
Uw pincode wijzigen:
Deze aanmeldingsoptie verwijderen
maar die optie was grijs weergegeven en werkte niet.
Daarop zei Google:
onder aanmeldingsopties naar:
Pincode Windows Hello
Daar moet je je Microsoft wachtwoord opgeven
Dat was ik vergeten dus ze stuurden mij een code
Toen was ik geïrriteerd en verzon als wachtwoord een lange, knetterende vloek
Die werkte en ik kon inderdaad, als ik mijn wachtwoord/ vloek opgaf de pincode verwijderen
Maar, helaas, karma is a bitch!
Want nu hoefde ik telkens bij het opstarten niet meer de korte en eenvoudige pincode op te geven maar de ellenlange vloek!
Ik heb gebeden om hulp van boven en een wierookstaafje gebrand (en van alles gedaan) en zie! Ik mag nu de pincode weer gebruiken!
Maar ik ben er niks mee opgeschoten en zit nog steeds met die overbodige pincode.
Wie o wie weet er raad?
Op Google staat:
Ga naar:
Instellingen
Accounts
Accounts
Aanmeldingsopties
Pincode
Uw pincode wijzigen:
Deze aanmeldingsoptie verwijderen
maar die optie was grijs weergegeven en werkte niet.
Daarop zei Google:
onder aanmeldingsopties naar:
Pincode Windows Hello
Daar moet je je Microsoft wachtwoord opgeven
Dat was ik vergeten dus ze stuurden mij een code
Toen was ik geïrriteerd en verzon als wachtwoord een lange, knetterende vloek
Die werkte en ik kon inderdaad, als ik mijn wachtwoord/ vloek opgaf de pincode verwijderen
Maar, helaas, karma is a bitch!
Want nu hoefde ik telkens bij het opstarten niet meer de korte en eenvoudige pincode op te geven maar de ellenlange vloek!
Ik heb gebeden om hulp van boven en een wierookstaafje gebrand (en van alles gedaan) en zie! Ik mag nu de pincode weer gebruiken!
Maar ik ben er niks mee opgeschoten en zit nog steeds met die overbodige pincode.
Wie o wie weet er raad?