Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Hi,

Ik heb sinds de aanschaf van mijn PC en "zoem/statisch" geluid wat uit de richting van mijn RAM komt.
Dit is alleen onder "load", tijdens het gamen. Zodra ik tijdens het gamen naar mijn bureablad ga is het meteen weg. Ook in games zoals WoW verschilt de hoogte van deze "zoem" als ik een bepaalde richting op kijk of in een drukke of niet zo'n drukke plek ben.

Specs:
AMD Ryzen 5 7600
MSI B650 Gaming Plus WiFI
Kingston Fury Beast Black 32
DDR5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5-48000 - CL36 - 1.35V - XMP 3.0 - AMD EXPO - On-die ECC - zwart

Lexar 2TB SSD
ASUS TUF Radeon RX7800 XT OC Editions
Seasonic Focus GX-850 PSU / PC voeding

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KNGGYhh/1.jpg

Het valt mij trouwens op dat EXPO Profile 1 een ander voltage heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 19:38
ScreamGT schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:41:
Hi,

Ik heb sinds de aanschaf van mijn PC en "zoem/statisch" geluid wat uit de richting van mijn RAM komt.
Dit is alleen onder "load", tijdens het gamen. Zodra ik tijdens het gamen naar mijn bureablad ga is het meteen weg. Ook in games zoals WoW verschilt de hoogte van deze "zoem" als ik een bepaalde richting op kijk of in een drukke of niet zo'n drukke plek ben.
Zou het coil whine kunnen zijn (Coil whine zal eerder van je videokaart komen)?
https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc
Het valt mij trouwens op dat EXPO Profile 1 een ander voltage heeft...
Ook een andere snelheid ....

[ Voor 7% gewijzigd door Zatara op 19-05-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Coil Whine zou inderdaad ook kunnen, lijkt mij een stuk beter te verklaren. Alhoewel het geluid wel uit de richting van het RAM komt.

Voor wat betreft de snelheid van het RAM, dit betreft de snelheid van het te kiezen profiel. Zou dus moeten kloppen.

Coil Whine kan volgens mij weinig aan veranderd worden, als het er is dan is het er.. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 19:38
Soms kan je Coil whine verminderen of wegkrijgen door van voeding te veranderen maar garantie dat dat werkt heb je niet.