Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:36
Beste Tweakers,

Ik gebruik Lighroom Classic vanuit Adobe Cloud en heb vrij vaak het probleem dat Lightroom vastloopt en uitvalt. Reden? Geen idee. Soms vrij spontaan of nadat ik een foto export. Het is ook vaak het geval dat de export er glitched uit komt (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S4dAW5qzES80XoL7V8aYowQ5Eg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bvLvcSAcLhrVHgZuJgmeDvHS.png?f=fotoalbum_large

Wat zou dit kunnen zijn? Mijn pc specs:

Windows 11
6700 XT
32gb RAM
SSD
5600 Ryzen

Komt dit iemand bekend voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zou eens proberen naar een andere drive te exporteren dan je nu doet. Ik vermoed dat je nu rechtstreeks exporteert naar een externe schijf of NAS?

Probeer het eens bijvoorbeeld met een aantal foto's gewoon allemaal op je SSD. Dus laden van je SSD en ook exporteren naar je SSD.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:36
Ventieldopje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:17:
Ik zou eens proberen naar een andere drive te exporteren dan je nu doet. Ik vermoed dat je nu rechtstreeks exporteert naar een externe schijf of NAS?

Probeer het eens bijvoorbeeld met een aantal foto's gewoon allemaal op je SSD. Dus laden van je SSD en ook exporteren naar je SSD.
Excuus voor de latere reactie, ik heb het inmiddels gefixt!

Het had bij mij niet te maken met op welke schijf ik foto's exporteerden en dergelijke. De oplossing bij mij was dat ik Lightroom niet meer heb laten runnen op mijn GPU. Sinds ik dat uitvinkte zie ik geen glitches meer in Lightroom, loopt het niet meer vast, en zijn exports niet meer glitched :)