Tips voor afspelen geluid via bewegingsmelder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerre W
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-05 13:08
Beste tweakers,

Omdat ik mijn vraag aan de ene kant niet kan vinden bij de alarmsystemen en aan de andere kant ook niet goed zou weten hoe anders te stellen hierbij een korte vraag. (en anders excuus als deze toch eerder is beantwoord!!)

Ik woon in een fijne buurt maar helaas is niet uit te sluiten dat ook daar een insluiper actief kan zijn. Of je er nu uit bent voor een boodschap of je bent een paar dagen weg. Los van de verschillende alarmsystemen die je zou kunnen installeren (ik heb ervaring met de budget variant e.g. Elro of Somfy en ben over beiden niet enorm positief aangezien sensoren soms net binnen of buiten bereik gaan al naar gelang de weersgesteldheid lijkt wel) zou ik een losse bewegingsmelder willen (liefst verdekt en gewoon bedraad buiten mijn huis) en in huis een systeempje wat geluid kan afspelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan stemmen, het doortrekken van een WC, TV geluiden of het geluid van een huisdier. Het liefst als digitale bestanden op bijvoorbeeld een memory stick waaruit random wat gekozen wordt.

Wat ik kan vinden lijkt toch vaak ook weer een beperkt systeem met weinig opties waarbij alles gelijk geïntegreerd is maar daardoor weinig flexibel, vooral de keuze in geluid. Bijvoorbeeld
https://www.elro.eu/nl/el...sch-3d-hondengeluid-ard51

Iemand enig idee hoe zo'n systeem gemakkelijk samen te stellen? Aan welke componenten zou je dan denken?
Dank en groet! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:43
Dit zou je kunnen doen met HomeAssistant + Zigbee2MQTT + Google Home! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:34
wil je bewegingsmelder op openbare ruimte richten? dan bevind je je in het typische "grijze gebied".

Voor rest, kan toch gewoon willekeurig elke bewegingsmelder aansluiten op een boxje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerre W
Danielson schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:29:
Dit zou je kunnen doen met HomeAssistant + Zigbee2MQTT + Google Home! :)
Dankjewel, ik ga kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerre W
99ruud99 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:30:
wil je bewegingsmelder op openbare ruimte richten? dan bevind je je in het typische "grijze gebied".

Voor rest, kan toch gewoon willekeurig elke bewegingsmelder aansluiten op een boxje ?
Als antwoord op de eerste vraag; valt gelukkig mee, het is het pad in de voortuin en het platje bij de voordeur wat ik in gedachten had... dus je moet bewust wel een stukje lopen vanaf de openbare weg.

En wat betreft aansluiten van een melder op een boxje, mee eens maar ik ben niet altijd helemaal de handigste met de combinatie van losse componenten. :? Vandaar :)