Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 09:53
Iemand bekend met probleem dat als je iemand probeert te bellen (naar hun vaste telefoonlijn) die in een nieuwbouw wonen, vaak niet te bereiken zijn. Blijft 'calling' en verandert niet naar 'ringing'.
Volgens internetprovider telenet zijn er geen problemen aan de buitenlijn, dus iemand een idee hoe dit op te lossen valt. Telefoon (vaste lijn) zit met kabel rechtstreeks aan modem verbonden.
Zou een internet booster werken of juist niet?
Vroeger ook issues met connectie naar televisie (nu ook met kabel verbonden) of soms signaal op gsm, maar dit lijkt nu beter te zijn. En dat is misschien een ander probleem (wifi verbinding).

Heb geen idee hoe het probleem op te lossen.
Stel maar vragen als iets niet duidelijk is in mijn misschien onduidelijke uitleg.

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 19:05
Wat je omschrijft is volgens mij niet echt een vaste telefoonlijn, maar gewoon bellen via internet / IP telefonie?

Je zou in het modem de telefonie settings eens kunnen nalopen, maar het kan ook een gare kabel of stekkertje zijn wat niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
Inderdaad, volgens mij bestaat de 'vaste lijn van vroeger' niet meer, maar dus een draadloze telefoon die in een oplader zit, die op zijn beurt via kabel met modem is verbonden.

Ok, waar zou ik die settings kunnen nagaan? Ik vermoed dat betreffende modem er een led lampje zal dienen aan te staan als kabel voor telefonie is verbonden. Zijn er verder zaken die in meer in diepte voor een telenet modem kan nagaan?
Zal eens nagaan of de kabel voor telefoon wel in de TEL1 'aansluiting voor telefoonlijn' zit en niet in 1 van de 4 ethernetpoorten voor een utp kabel.
Maakt het uit welk kabeltype de telefoonlijn verbindt met de modem (want dat is vermoed ik op zich ook een utp kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als die draadloze telefoon in de lader staat en de lader verbonden is het met modem van Telenet dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03
Bennike schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:18:

Maakt het uit welk kabeltype de telefoonlijn verbindt met de modem (want dat is vermoed ik op zich ook een utp kabel).
Ik weet niet of het nog zo is, maar voorheen had je ISDN telefoonkabel die wel een RJ45 connector hadden, dus hetzelfde als netwerk, maar de kabels zelf waren anders en kon je niet uitwisselen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
jadjong schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:37:
Als die draadloze telefoon in de lader staat en de lader verbonden is het met modem van Telenet dan moet het werken.
Probleem is dat in dat geval (dus draadloze telefoon in lader, en lader verbonden met modem) dat je wanneer je belt naar de vaste lijn/draadloze telefoon, je vaak niet van 'calling' naar 'ringing' overgaat. En dat telenet bij controle van de lijn zegt dat alles ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bennike je hebt dit specifiek als je belt naar één huis?

En waarmee bel je dan? Altijd met dezelfde telefoon? Ook vast of is dat mobiel? En ben jij de enige die dit ervaart?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het iets duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Ik zou beginnen met je telefoon te testen met een vast bedraad toestel rechtstreeks in het modem, dus zo'n ouderwetse telefoon waar de hoorn met een kabel vast zit.
Hiermee sluit je een probleem uit met bijvoorbeeld draadloze dect telefoons waar er interferentie op het signaal zit. Ook sluit je eventueel lange kabels in het huis uit de beschadigd kunnen zijn door met een korte nieuwe kabel rechtstreeks in te prikken op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
rens-br schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:47:
@Bennike je hebt dit specifiek als je belt naar één huis?

En waarmee bel je dan? Altijd met dezelfde telefoon? Ook vast of is dat mobiel? En ben jij de enige die dit ervaart?

[mbr]Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het iets duidelijk is.

[/]
Meerdere mensen ervaren dit wanneer ze naar dat nummer bellen.
Zowel als er gebeld wordt naar het nummer met vaste lijn of met GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
swhnld schreef op maandag 20 mei 2024 @ 04:15:
Ik zou beginnen met je telefoon te testen met een vast bedraad toestel rechtstreeks in het modem, dus zo'n ouderwetse telefoon waar de hoorn met een kabel vast zit.
Hiermee sluit je een probleem uit met bijvoorbeeld draadloze dect telefoons waar er interferentie op het signaal zit. Ook sluit je eventueel lange kabels in het huis uit de beschadigd kunnen zijn door met een korte nieuwe kabel rechtstreeks in te prikken op je modem.
Ik vermoed dat dit hetzelfde is als het toestel? Is ook verbonden via oplader met korte kabel (korter dan 2m) naar modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:56
Bennike schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Ik vermoed dat dit hetzelfde is als het toestel? Is ook verbonden via oplader met korte kabel (korter dan 2m) naar modem.
Je sluit daarmee nog steeds het draadloze component van de handset niet uit, of eventuele instellingen gemaakt in die handset.

Terwijl als je gewoon even zoiets inplugt:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/358addf0-40bc-4bd7-bd2b-2f918ab26446.jpg

je vrijwel alles kan uitsluiten, aangezien zo'n telefoon geen instel mogelijkheden heeft, afgezien van mogelijk een schuifje voor tone en pusle dialing als het een ouder model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 19:05
Werkt het uitgaand bellen met de draadloze handset wel?
Daarmee kan je al eea uitsluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeEs op 20-05-2024 15:03 ]

Pagina: 1