Ik kom het op Steam steeds vaker tegen; de remasters, de definitives, de remakes. 'Nieuwe' oude games die in een modern jasje worden gestoken en worden voorzien van een vers likje verf. In theorie een mooi idee en ook best vaak goed uitgevoerd. Echter, in mijn beleving ook heel vaak erbarmelijk slecht gedaan. Zeker als PC gamer kom je vaak van een koude kermis thuis. Neem als voorbeeld GTA: IV - The Complete Edition. Deze game is haast onspeelbaar op een mid- tot high end gaming PC. Veel stutters, rare bugs, FPS die stuitert en andere gebreken die het spelplezier ernstig beschadigen. Hoe kan dit? Wat is de insteek van developers? Het doel van deze remakes, remasters.. hoe je het ook wilt noemen is toch juist om de games te bugfixen en ze grafisch mooier te maken zodat ze goed speelbaar zijn op de hardware van nu? Waarom moeten we dan in heel veel gevallen het complete internet afstruinen om er achter te komen wat wij, de gamers, moeten doen om het spel van hun, de developers, te laten draaien? Ik geloof niet dat het de bedoeling is om je FPS naar 60 te moeten cappen (als voorbeeld) om een 15 jaar oude game te spelen op PC. Zeer ergerlijk en ik vroeg me af hoe deze community hier tegen aan kijkt.
Vraag
Alle reacties
GTA: IV - The Definitive Edition bestaat niet.
Daarnaast bij de gewone editie ervaar ik de problemen niet. Alles hangt ook af van je setup.
Klopt dat veel remakes slecht uitgevoerd zijn. Dit omdat het snel geld verdieners zijn.
Daarnaast bij de gewone editie ervaar ik de problemen niet. Alles hangt ook af van je setup.
Klopt dat veel remakes slecht uitgevoerd zijn. Dit omdat het snel geld verdieners zijn.
Mijn fout, het heet The Complete Edition. Geef het beestje een naam. Punt is dat het vaak zo slecht uitgevoerd is dat het helemaal niet meer relevant is om het op een high-end PC te spelen. It defeats the purpose.corporalnl schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:23:
GTA: IV - The Definitive Edition bestaat niet.
GTA IV The complete Edition is geen remaster/remake of wat dan ook. Dat is gewoon de oude editie maar dan met alle uitbreidingen. ( en aanpassingen in liedjes ivm licenties )
Dus niet te vergelijken.
Maar het klopt dat remasters soms niet goed werken.
Dus niet te vergelijken.
Maar het klopt dat remasters soms niet goed werken.