Ik weet dat ik eigenlijk aan de (te) lage kant zit in het budget, maar ik ben toch benieuwd of jullie het toch mogelijk achten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog twee 1080p schermen, maar wil in de toekomst ook upgraden naar 1440p schermen, dus de nieuwe pc moet wel ready zijn om 1440p games te kunnen spelen. Games die ik speel zijn: Cyberpunk, Hades, Starfield, RDR 2, Control, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk het beperken tot ongeveer 800 euro, als we er iets overheen gaan kan dat, maar niet teveel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk alleen een 1TB m2 SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat de adviezen van veel mensen zijn om qua prijs/kwaliteit verhouding AMD te kiezen, maar ik wil graag een gpu van NVIDIA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet dat 800 euro aan de erg lage kant is, dus het systeem moet een beetje toekomstbestendig zijn in de zin van upgraden. Nu misschien een ietwat goedkopere kaart, die ik dan misschien over 1 a 2 jaar vervang voor een nieuwere kaart.
Ga je overklokken?
Nee zeker weten niet.
Wat verwacht je van ons?
Advies, kritiek, goede combinaties, ik lees al een tijdje het forum en jullie zijn echt geweldig in het samenstellen van een pc!
Dan heb ik hieronder al wat samengesteld, boven mijn eigen budget. Wat kan goedkoper / is een matige keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog twee 1080p schermen, maar wil in de toekomst ook upgraden naar 1440p schermen, dus de nieuwe pc moet wel ready zijn om 1440p games te kunnen spelen. Games die ik speel zijn: Cyberpunk, Hades, Starfield, RDR 2, Control, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk het beperken tot ongeveer 800 euro, als we er iets overheen gaan kan dat, maar niet teveel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk alleen een 1TB m2 SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat de adviezen van veel mensen zijn om qua prijs/kwaliteit verhouding AMD te kiezen, maar ik wil graag een gpu van NVIDIA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet dat 800 euro aan de erg lage kant is, dus het systeem moet een beetje toekomstbestendig zijn in de zin van upgraden. Nu misschien een ietwat goedkopere kaart, die ik dan misschien over 1 a 2 jaar vervang voor een nieuwere kaart.
Ga je overklokken?
Nee zeker weten niet.
Wat verwacht je van ons?
Advies, kritiek, goede combinaties, ik lees al een tijdje het forum en jullie zijn echt geweldig in het samenstellen van een pc!
Dan heb ik hieronder al wat samengesteld, boven mijn eigen budget. Wat kan goedkoper / is een matige keuze?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 190,99 | € 190,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Behuizingen | Montech X3 Mesh Wit | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 - V2 - Full Modular | € 72,49 | € 72,49 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Totaal | € 988,18 | |||
[ Voor 77% gewijzigd door Harrypatat90 op 19-05-2024 06:57 . Reden: Bij aanmaken topic per ongeluk op enter geduwd. Titel moest ook anders 'Game pc 800 euro' ]