welke USB C met video ondersteuning en vooral waar te koop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 20:53
De standaard formaat koopadvies gaat niet op want in de pricewatch staat geen 1 kabel als zodanig gepresenteerd.

Mijn dashcam moet over van auto en ik heb een 6m lange USB C male naar USB C male nodig. Echter blijkt er onder USB C kabels ook veel verschillen en ik begrijp dat voor video je een andere standaard nodig hebt. Fabrikant wil wel replacement leveren maar dat kan weken duren.

Nu ben ik al een uurtje aan het inlezen en begrijp ik dat ik een zgn thunderbolt, of een usb c 3.1 kabel nodig moet hebben. De enige kabels die ik op internet kan vinden zijn in China of de VS en ik kan ze niet eens bestellen. In NL heb je allekabels.nl maar ook daar krijg ik de spec specifiek voor video niet helder. In dashcam topic lijkt ook niemand echt te weten wat als alternatief kan dienen.

Heeft iemand enig idee

a. wat voor type kabel ik nodig heb en moet zoeken

b. welke vendor in NL of EU zuks levert?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03
Ik ben er een beetje bang voor of het echt om een usb kabel gaat. Want USB3 kan vziw helemaal niet lekker werken over dergelijke lengtes. Ik denk eerlijk gezegd dat het om een kabel gaat met twee USB connectors. Dat gebeurt, helaas, weleens vaker. Het is namelijk goedkoper om een bestaande connector te nemen dan een nieuwe te bouwen.

Anyway. Ik denk dat je hiervoor toch het beste de kabel van de fabrikant kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De vraag is of er video signaal over de kabel gaat of geen USB. Ouderwetse dashcams gebruikten daar micro USB of zelfs mini USB voor, het zou zomaar kunnen dat jouw dashcam alleen USB gebruikt voor data en niet voor video.

Je zou dit kunnen testen door gewoon een goedkoop USB-C kabeltje te kopen en even de achtercamera op de hoofdunit aan te sluiten zonder de kabel meteen netjes weg te werken (evt. de achtercamera even los halen), kans is groot dat het prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 20:53
alex3305 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:13:
Ik ben er een beetje bang voor of het echt om een usb kabel gaat. Want USB3 kan vziw helemaal niet lekker werken over dergelijke lengtes. Ik denk eerlijk gezegd dat het om een kabel gaat met twee USB connectors. Dat gebeurt, helaas, weleens vaker. Het is namelijk goedkoper om een bestaande connector te nemen dan een nieuwe te bouwen.

Anyway. Ik denk dat je hiervoor toch het beste de kabel van de fabrikant kunt gebruiken.
ahh dat vermoeden had ik al een beetje met mijn vorige dashcam. Kabel was hetzelfde maar nieuwe model ging van spec sock naar usb c. Iig dank voor een beetje licht want ik snapte er geen snars meer van.
Oon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:16:
De vraag is of er video signaal over de kabel gaat of geen USB. Ouderwetse dashcams gebruikten daar micro USB of zelfs mini USB voor, het zou zomaar kunnen dat jouw dashcam alleen USB gebruikt voor data en niet voor video.

Je zou dit kunnen testen door gewoon een goedkoop USB-C kabeltje te kopen en even de achtercamera op de hoofdunit aan te sluiten zonder de kabel meteen netjes weg te werken (evt. de achtercamera even los halen), kans is groot dat het prima werkt.
Ja dat is juist wat ik vandaag probeerde. Vrij dure USB C gekocht maar weigerde dienst. Het gaat denk ik toch panelen lospeuteren worden of paar weken geduld hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Rene44 op 18-05-2024 22:19 ]