Schade aan auto. Veroorzaker onbekend.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vannochtend na het boodschappen doen, loop ik naar mijn auto. Zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fbu0g7G8Gp3DxWtpfRGryix-Gw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4BQFZbT6F2Ob8IvovJ8gIYA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJmntNpO2VztvoDbcQ0ARK0Ox0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gt6fdd0Tk9th1lELoMvx1lgr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1guN5eJHFgxAgg0nQq68Qy9cMjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DJQhmurzEwhSj08Zqw65lYT.jpg?f=fotoalbum_large

Nou wonen er veel ZZPers waar ik de auto parkeer met van die grote pakket bussen. Het enige wat ik met schade zie staan is een bus met zo’n zijbuis. Die is ook verbogen en er zit gele verf op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91_2J-Rvqo08W_p51Zh-MVSiNGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ye8FLobC6YLrZTxCq2qLYQQk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvExcjgAo3Lt0-yEJ3SZIe3hstc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfSz79yMgkV7bEYV2suMWIdp.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bus staat wel verder geparkeerd, maar mijn auto is niet geel. Toch vermoed ik wel dat het zo’n type bus zou moeten zijn.

Stel ik vind de auto met mijn lak erop. Wat kan ik hiertegen doen?

Ik begrijp alleen niet dat mensen die hiertegen verzekerd zijn een ander met zoveel troep achter laten.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:05
Lijkt me dat dit soort beugels niet in de buurt te komen van de schade, wellicht een beugel aan de achterkant van een bus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stel je vind de auto: kentekennummer noteren. Aangifte is een optie, bewijzen is alleen wat lastig tenzij er getuigen zijn.

Vwb de zooi bij een ander achterlaten, het kan zijn dat de persoon niets door heeft gehad, of een aso is.

Zijn er misschien cameras in de buurt? Even aanbellen en vragen of ze beelden willen bekijken is zo gedaan.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:37
Ik zou ook denken aan een beugel achterzijde bus. Beugel aan de zijkant lijkt mij het niet te halen zonder andere zijkant schade te maken. Bij het inparkeren wil je ook nog kunnen uitstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ingelogd op 18-05-2024 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Zakkenwasser schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:16:

Ik begrijp alleen niet dat mensen die hiertegen verzekerd zijn een ander met zoveel troep achter laten.
Vast en zeker een andere zakkenwasser geweest ;) Sorry, kon het niet laten.

Om zo'n schade met een sidebar te veroorzaken lijkt mij nogal lastig. Ik vermoed dat het met een bullbar-achtig iets of een rearbar is veroorzaakt. Dat kan een bus zijn, maar je ziet ook wel van die opgedirkte SUV's met een hele metaalhandel er aan vast geschroefd.
Dus kijk ook even aan de achterkant van die bus op jouw foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9R_4xm2BOLu_skzlQsBIY1jNOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/79zH7QJ7at00ENKs7Y4Ucxzd.png?f=fotoalbum_large

I.i.g. succes met het vinden van de dader.

[ Voor 20% gewijzigd door JukeboxBill op 18-05-2024 14:52 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 12:28

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

lijkt meer alsof je een stenen paaltje hebt meegenomen

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:51
PhRiXoS schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:40:
lijkt meer alsof je een stenen paaltje hebt meegenomen
Dan is er wel iets meer lak af, kan ik je helaas uit ervaring vertellen.

Dat is dan ook meteen het vreemde aan deze situatie, de lak lijkt amper beschadigd, natuurljk een krasje, maar als er iemand langs de dorpel schraapt en zulke deuken achterlaat is de lak echt wel verder weg.

Hoe iemand tegen de auto kan rijden en vervolgens geen krassen of deuken in de deur heeft achtergelaten is mij een raadsel anders dan de achterbumper van een Mercedes Sprinter ofzo (pakkerbezorgers je kent ze wel)
maar dan nog zit de schade wel erg laag.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

DonJunior schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Dan is er wel iets meer lak af, kan ik je helaas uit ervaring vertellen.
ik heb zelf ooit eens een stenen paaltje meegenomen en dat zag er precies hetzelfde uit. Niet meer lak er af, wel ingedeukt met groeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:49
@Zakkenwasser
Hier is maar 1 oplossing voor, het waarborgfonds:
https://www.rijksoverheid...aarborgfonds-motorverkeer

Kunnen zij jou niet helpen, dan houdt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
chrisborst schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:55:
@Zakkenwasser
Hier is maar 1 oplossing voor, het waarborgfonds:
https://www.rijksoverheid...aarborgfonds-motorverkeer

Kunnen zij jou niet helpen, dan houdt het op.
250.- eigen risico :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
Wellicht de treeplanken van een vuilniswagen? Die rijden op zaterdagochtend over het algemeen papier en gezien de hoogte zal het een optie kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MrXzombie op 18-05-2024 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:21
Tja, ik acht de kans klein dat je de dader gaat vinden en daarmee aansprakelijk kunt stellen. En dan is die 250 euro een stuk beter dan die schade zelf betalen. Al kan het waarborgfonds ook lastig doen.

Maar gezien de plek en hoogte zou ik in eerste instantie ook zeggen dat het om een paaltje is gegaan. Maar dat moet je wel gemerkt hebben. En is de breedte van de schade niet meer dan de dikte van zo'n bar?

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:25
redwing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Tja, ik acht de kans klein dat je de dader gaat vinden en daarmee aansprakelijk kunt stellen. En dan is die 250 euro een stuk beter dan die schade zelf betalen. Al kan het waarborgfonds ook lastig doen.

Maar gezien de plek en hoogte zou ik in eerste instantie ook zeggen dat het om een paaltje is gegaan. Maar dat moet je wel gemerkt hebben. En is de breedte van de schade niet meer dan de dikte van zo'n bar?
Ik vermoed ook dat het waarborgfonds zal zeggen dat het een eigen schade is gezien de hoogte en het feit dat er verder niets beschadigd is.

Door de horizontale lange krassen lijkt er sowieso iets langs geschraapt.

Zij-bar van een busje lijkt me uitgesloten, dan hadden ze wel meer schade gereden. Ook achter-bar lijkt me onwaarschijnlijk, dat is vaak hoger. Enige wat ik kan me bedenken is een treeplank aan de achterzijde van de bus/auto die er bij het achteruit inparkeren tegenaan is geschraapt.

Heb je een situatieschets?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

FreakNL

Well do ya punk?

En als je allrisk verzekerd bent heb je er ook niks aan.

Een betere tip voor de TS is Fixico. Heeft mij wel een paar 100 euro bespaard toen ik een betonblok meenam bij de Ikea.

Het zit op je onderstijl en niet op je deur (zo te zien) en er zijn ook geen deuken. Dit kan je bijna zelf fixen en bij een schadebedrijf ben je voor max 200-300 klaar. Ff vloeken en weer door.

Laatste tip (en hier moet je wel zin in hebben);
Parkeer taktisch mits mogelijk . Ik parkeer altijd op een hoek plek en dan helemaal tegen de stoep. Dan is er meer ruimte voor degene naast je en sowieso heb je maar 1 buurman. Moet je soms wel verder lopen.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FreakNL schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Jawel, want alhoewel je dan het beste de verzekering het af kunt laten handelen, kunnen zij de claim door zetten naar het waarbogfonds. En als het waarborgfonds dan uitkeert verlies je geen schadevrije jaren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 07:08

FreakNL

Well do ya punk?

Ah okay dat was nieuwe voor me, thx.

Maar in dit geval zullen ze zeggen dat het eigen schade is. Verwacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2024 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:27
redwing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Jawel, want alhoewel je dan het beste de verzekering het af kunt laten handelen, kunnen zij de claim door zetten naar het waarbogfonds. En als het waarborgfonds dan uitkeert verlies je geen schadevrije jaren.
Voor zover ik weet heb je daar getuigen voor nodig die kunnen aangeven dat het niet je eigen schuld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Nopheros schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:52:
[...]
Voor zover ik weet heb je daar getuigen voor nodig die kunnen aangeven dat het niet je eigen schuld was.
Je moet getuigen hebben die verklaren dat je de auto daar zonder schade neer hebt gezet. Je hoeft echter geen getuigen van het daadwerkelijke ongeluk zelf te hebben.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
redwing schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Je moet getuigen hebben die verklaren dat je de auto daar zonder schade neer hebt gezet. Je hoeft echter geen getuigen van het daadwerkelijke ongeluk zelf te hebben.
Daarnaast moet je aantonen / aannemelijk maken dat de schade is veroorzaakt door een motorvoertuig. Schade door fietsers wordt bijvoorbeeld niet vergoed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 18-05 20:04

Honesty

kattenneus!

DaWizza schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:28:
Stel je vind de auto: kentekennummer noteren. Aangifte is een optie, bewijzen is alleen wat lastig tenzij er getuigen zijn.

Vwb de zooi bij een ander achterlaten, het kan zijn dat de persoon niets door heeft gehad, of een aso is.

Zijn er misschien cameras in de buurt? Even aanbellen en vragen of ze beelden willen bekijken is zo gedaan.
Dit inderdaad zeker met zo'n Bullbar, gisteren reed bij ons inde straat ook een auto haar deur aan gort, toen ze uitstapte keek ze niet dus vroeg ik haar of ze het wel door had en ze had het niet door.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Dit inderdaad zeker met zo'n Bullbar, gisteren reed bij ons inde straat ook een auto haar deur aan gort, toen ze uitstapte keek ze niet dus vroeg ik haar of ze het wel door had en ze had het niet door.
Hoe moet ik dat voor me zien. Zo’n bullbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Een betere tip voor de TS is Fixico. Heeft mij wel een paar 100 euro bespaard toen ik een betonblok meenam bij de Ikea.

Het zit op je onderstijl en niet op je deur (zo te zien) en er zijn ook geen deuken. Dit kan je bijna zelf fixen en bij een schadebedrijf ben je voor max 200-300 klaar. Ff vloeken en weer door.

Parkeer taktisch mits mogelijk . Ik parkeer altijd op een hoek plek en dan helemaal tegen de stoep. Dan is er meer ruimte voor degene naast je en sowieso heb je maar 1 buurman. Moet je soms wel verder lopen.
Ik zie toch echt wel deuken :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20
Als zo'n beugel van een bus in aanraking komt van de dorpel van je auto dan heb je ook een deur onder de krassen en deuken.

Dit is typische schade van een paaltje, een varkensrug, of hoge stoeprand in een bocht etc.

En ook al vind je een bus met zo'n stootbeugel met rode verf erop, je kunt nooit bewijzen dat het exact die bus was. Tenzij je CSI gaat spelen en de samenstelling van de verf van jou auto en die op de stootbeugel gaat vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 18-05-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 18-05 20:04

Honesty

kattenneus!

Zakkenwasser schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Hoe moet ik dat voor me zien. Zo’n bullbar?
Dat is zo'n beugel/stootkussen

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:25

Coldcat

HODL

Gezien de deuken lijkt het erop dat je zelf wat meegepakt hebt ergens. Het deukpatroon is precies zoals de deuken bij mij waar ik een houten paaltje pakte.

Aan de krassen te zien is duidelijk dat er iets langs geschuurd is (geen beuk van een bar van achteren). Een bar aan de zijkant lijkt me sterk. Dan zou er meer schade zijn.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Als ik een paaltje had meegepakt had ik dat zeker wel geweten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 10:53
Zakkenwasser schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:18:
Als ik een paaltje had meegepakt had ik dat zeker wel geweten.
Ok. Dan was TS het niet. Ieder ander die vindt dat het waarschijnlijk zelf veroorzaakt is, heeft hier niets te zoeken 😊

[ Voor 8% gewijzigd door mgizmo op 18-05-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 16:39
Het doet mij een beetje denken aan een tweewieler die er half onder is geschoven. Opgestaan en verdergegaan.

Alles wat gewoon rond rijdt lijkt me veel te hoog. Het zit laag en naar binnen dus een bus zou ook hogere dingen raken. Zeker over laag én die lengte lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het een andere auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:37
Een opstap voor bestelbussen aan de achterzijde zitten vaak onder de trekhaak gemonteerd, dat zou de hoogte van de dorpel kunnen zijn. Het zijn ook nog van die uitzwaai dingen, vooral als er strak geparkeerd is.
Je zou is rond kunnen kijken of er een bus aan de achterzijde een heeft en meten of het een juiste hoogte kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/278473/files/335293053/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Desbetreffende bus waar ik eerder ook foto’s van had geplaatst staat helemaal met zijn achterkant in de struiken geparkeerd. Ik zie daar inderdaad een opstapje maar geen rode lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 08:49
De deuk is niet op alle plaatsen even diep.
Dit ziet er uit (imho) alsof er een bumper (natuurlijk van zo'n klote-bus) langs is gegaan bij achteruit inparkeren.
En dat de deuk varieert in diepte komt door stuurbewegingen van de chauffeur, die rustig op z'n spiegels achteruit inparkeert en steeds correcties maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:12
zetje01 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:12:
Dit ziet er uit (imho) alsof er een bumper (natuurlijk van zo'n klote-bus) langs is gegaan bij achteruit inparkeren.
En dat de deuk varieert in diepte komt door stuurbewegingen van de chauffeur, die rustig op z'n spiegels achteruit inparkeert en steeds correcties maakt.
Krassen lopen in lengte richting dus deze theorie kan niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Jupiter2 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Krassen lopen in lengte richting dus deze theorie kan niet kloppen
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:12
Krassen op 2de foto lopen ononderbroken door in de lengterichting. Kan niet als je iedere keer correcties maakt zoals je aangeeft. Diepte van de krassen loopt ook vloeiend door…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Jupiter2 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:28:
[...]

Krassen op 2de foto lopen ononderbroken door in de lengterichting. Kan niet als je iedere keer correcties maakt zoals je aangeeft. Diepte van de krassen loopt ook vloeiend door…
- De diepte van de krassen wordt bepaald door het 'profiel' van de achterbumper van de achteruit inparkerende bus.
- De diepte van de deuk wordt bepaald door de stand van de bus... die steeds verandert omdat de chauffeur stuurcorrecties maakt terwijl hij achteruit rijdt.
- je argument over 'krassen zijn in de lengte' kan ik geen chocola van maken, behalve : "Dat klopt toch precies met mijn verhaal?!?".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41

Part

Helemaal niets.....

zetje01 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:12:
De bodemplaat van een auto heeft dwarsbalken die onder de stoelen lopen ter versterkingen en tegen torsie.
Wat je ziet zijn het begin van deze balken die niet zo eenvoudig in te drukken zijn. Vandaar dat de deuk niet over de hele lengte even diep is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw8coY_xHv6hx0cbNHRUrZ6nNSM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9qtFFP3EBHU7KsNllvNgPSuY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:25

Coldcat

HODL

Je auto lijkt wel redelijk schoon te zijn. Als je hem niet al te lange tijd terug met de hand gewassen hebt dan weet je wanneer hij voor het laatst zonder schade stond. Dat zou je wellicht kunnen helpen.

Ik zou kijken wat voor rare situaties je hem neergezet hebt of geweest bent. Heeft iemand anders achter het stuur gezeten? Rare plekken (bouwmarkt / gevaarlijke parkeerplaatsen)?

Je zou ook de afstand tussen de bovenste en onderste kras kunnen meten. Dan weet je de minimale grootte van het object wat je geraakt heeft. Kan wellicht helpen.

Pas als je weet wat het is geweest kun je iemand aansprakelijk stellen.

Offtopic: (wellicht interessant voor sommige lezers)
Ik had eenzelfde soort schade, en lijnen in mijn portier staan (iets minder diep en in de deur in plaats van dorpel). De punten zullen iets sterker zijn geweest achter de deur waardoor het patroon onderbroken is. Al jaren geleden en toevallig vandaag dezelfde krassen weggepoetst. Je zou het niet zeggen, maar dit was ook het schampen van een staand object.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXP1KmOJ3rcvZLXvuZzD2aiBmzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4hw3gAaVAG9O1PlZ0JrS08eA.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 19-05-2024 00:37 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:38
[...]

Tactisch parkeren is sowieso handig ja.
Parkeren langs een betonnen afscheiding en tegen jezelf zeggen: ohja straks opletten met wegrijden, werkt meestal slecht >:)

En toch ziet die schade er ongeveer zo uit zoals mijn collega laatst had, toen ie zo'n betonnen verhoging langs een parkeervak raakt bij het wegrijden. Ook alleen de dorpel aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:46
FastFred schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:40:
Als zo'n beugel van een bus in aanraking komt van de dorpel van je auto dan heb je ook een deur onder de krassen en deuken.

Dit is typische schade van een paaltje, een varkensrug, of hoge stoeprand in een bocht etc.

En ook al vind je een bus met zo'n stootbeugel met rode verf erop, je kunt nooit bewijzen dat het exact die bus was. Tenzij je CSI gaat spelen en de samenstelling van de verf van jou auto en die op de stootbeugel gaat vergelijken.
Precies - ik zou ook zeggen stoeprand in een bocht. Wellicht op de stoep begonnen en er toen af gegleden? Wellicht zit er ook nieuwe schade op de velg?
Voor schade toegebracht door ander voertuig ziet het er erg vreemd uit (in my opinion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:05
Nu ik nog een keertje naar de schade en de krassen kijk kan het nooit een bullbar o.i.d. geweest zijn. Dan zouden er niet een paar dunne horizontale krassen op zitten maar meer grote vegen of bredere krassen. Dit lijk mij toch erg erop dat je zelf iets van het boomstronk, houten paaltje hebt meegenomen....

[ Voor 4% gewijzigd door Nougat op 19-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Zie net een witte auto met precies dezelfde schade voor de deur staan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPkcoZkZcg0yMaY3yehpH8gqAJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkrN9gyXBaGCFVGtGDNSZN1N.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben niet de enige met dit soort schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meten is weten, op hoeveel cm zit deze schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:43:
Meten is weten, op hoeveel cm zit deze schade?
24cm hoogte, kras is 54cm in lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:04
Ik zou eens langs een schadehersteller rijden om te kijken wat de meest aannemelijke bron van deze schade kan zijn. Dat kan helpen om doelgerichter te zoeken.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Durf toch wel te zeggen dat dit zelf is gereden. Mede door die lange krassen waar de lak helemaal doorheen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nogmaals. Dit had ik dan wel geweten. Dat voel je toch als je zoveel schade maakt op je auto? :+

[ Voor 46% gewijzigd door Zakkenwasser op 20-05-2024 02:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50
Zakkenwasser schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:05:
Nogmaals. Dit had ik dan wel geweten. Dat voel je toch als je zoveel schade maakt op je auto? :+
Denk dat het je nog behoorlijk tegenvalt hoe weinig je van zo'n schade voelt tijdens het rijden.

Radio aan, bochtje te krap nemen zonder er erg in te hebben en het is zo gedaan.

Aan de lengterichting van de krassen te zien is er niet iets tegenaan gereden/gedrukt maar is het tijdens rijden gebeurt. Of doordat jezelf reed of iemand is er langs gereden.

Maar de schade zit erg laag en je deur steekt daarbuiten.
Bullbar of een andere beugel zit vaak ook binnen de afmetingen van je deuren en of voertuig.

Ik vermoed als je langs een schade bedrijf gaat dat je grote kans hebt dat er tegen je gezegd gaat worden "je hebt een paaltje geraakt".

En ook al kom je een voertuig tegen met rode lak van schade erop dan nog ga je aan het kortste eind trekken. Aangezien je geen enkel bewijs hebt dat het van jou auto afkomt.

Of all risk verzekering erop zetten of de waarborgfonds maar ben zelfs bang dat de waarborgfonds zegt van jammer komt door je eigen schuld door een paaltje.

Het is heel rot maar ben bang dat je er heel weinig mee kan.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Je moet wel wezenloos in je auto zitten om niet te merken dat je zo'n schade rijdt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik vermoed inderdaad deze bus. Achter bar heeft schade en komt op dezelfde hoogte als de schade op mijn auto. Gezien de staat van dat ding is het al vaker gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn9p3z_Uy37btRcnWViNBhPe_v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptV48S2rinvcLydq43Il6l93.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or26-NI7ZcHwD4rW__GE8iMtv8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBjbV599zPSFu5RSiaOnX4ub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmEaLPrvSgY-qpMYmJqJHt7LYtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rmfakt2jqm8jz9rsPiup5BDo.jpg?f=fotoalbum_large
Wat is handig, eigenaar vragen en politie bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet toevallig buitencamera's van de ene of andere winkel daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:50
Politie bellen heeft geen zin, die doen hier niets mee.

Ik zou naar de eigenaar gaan en kijken of je er met bluf uitkomt. Gewoon aanbellen en aangeven dat je gezien hebt dat er schade is ontstaan en hoe hij het wil oplossen...wellicht bekend hij het dan al gelijk...doet hij dat niet dan heb je gewoon pech.

Edit bij nader inzien ben ik het met mijn onderste mede tweaker eens..de aangifte hebben is wel nuttig ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Devian op 23-05-2024 11:49 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zou sowieso aangifte doen van schade, veroorzaakt door een onbekend iemand. Zolang er geen getuige is dat die bus daadwerkelijk daadwerkelijk tegen je auto aangezeten heeft, kan natuurlijk moeilijk hard gemaakt worden dat die bus de veroorzaker is.

Met die aangifte kun je vervolgens naar het waarborgfonds...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:18

Agent47

I always close my contracts.

In ieder geval kenteken noteren. Politie bellen heeft weinig zin. Aangifte moet je bewijs van hebben.
Ik zou de eigenaar aanspreken en aangeven dat je het hebt zien gebeuren ( bluf) en kijken hoe die het wil oplossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Agent47 op 23-05-2024 11:49 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:13
Dan speel je wel een heel smerig spelletje niet waar? Tig van die bussen met die beugels en toevallig omdat deze in de buurt staat die de schuld geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker_ab2b1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:51
Ik zou maar oppassen dat je met die bluf niet zelf in de sfeer van het strafrecht terecht komt. Liegen over het hebben zien gebeuren van de aanrijding zou zomaar onder oplichting gebracht kunnen worden. Het is in ieder geval een leugen die je bij de politie niet moet herhalen, dan doe je valse aangifte en dat is een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:50
sanderhgv schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:55:
Dan speel je wel een heel smerig spelletje niet waar? Tig van die bussen met die beugels en toevallig omdat deze in de buurt staat die de schuld geven...
Wat stel jij voor?

Jij hebt een verse schade, het busje heeft een verse schade op dezelfde hoogte...maar omdat je er niet bij was maar je verlies nemen en eventueel zelf de kosten dragen?

Of stappen we gewoon op die eigenaar af en kijken we wat hij zegt als je hem even triggert?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:19

D4NG3R

kiwi

:)

Juist ja, zonder zekerheid te hebben dat het de dader is iemand schuldgevoel/twijfel aanlullen en hopen dat jouw probleem zijn of haar probleem word. :F

@Zakkenwasser Heeft een winkel of andere ondernemer in de buurt misschien een camera gericht staan op waar je zaterdag geparkeerd stond, en wil die meewerken?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2024 12:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@D4NG3R Veel camera’s in de buurt. helaas niet op dat punt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Zakkenwasser schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:44:
Ik vermoed inderdaad deze bus. Achter bar heeft schade en komt op dezelfde hoogte als de schade op mijn auto. Gezien de staat van dat ding is het al vaker gebeurd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ik zie geen enkel bewijs dat dit de schade veroorzaakt heeft.
Neem je verlies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:30
Zakkenwasser schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:44:
..
Ik zou de man lekker met rust laten. Die bar steekt niet/nauwelijks uit buiten het vlak van zijn deuren. De onderdorpel van jouw auto ligt verder naar binnen dan jouw deuren. Die bar kan dus nooit tegen je onderdorpel komen zonder dat de deuren elkaar raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-05 15:05
Ben je allrisk verzekerd, melden bij je eigen verzekering en duidelijk aangeven dat het een mogelijke waarborgfonds schade is, zij geven dan bij je aan welke informatie zij nodig hebben. Wordt de schade inderdaad via het waarborgfonds verhaald dan kost dat je geen schadevrije jaren.

Ben je niet allrisk verzekerd, dan kun je zelf claimen bij het waarborgfonds. Via https://waarborgfonds.vereende.nl/ kun je dit makkelijk regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik zie geen rode verf op die beugel?

Als dat mijn bus zou zijn geweest en je kwam bij mij aan de deur en me ergens valselijk van zou beschuldigen dan zou ik niet zo vriendelijk zijn tegen je.

Neem je verlies, je gaat niets bewijzen want je hebt geen enkel bewijs. Laat het geen obsessie worden waar het nu op begint te lijken.

Ja, en shit happens en het is super vervelend. Maar je gaat hier niets meer aan doen. of All Risk verzekering aanspreken of waarborgfonds.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Ik denk dat gezien de schade en de vorm van die stootbalken dat sowieso niet de oorzaak is geweest. Het krassenpatroon over de hele hoogte van de schade strookt niet met een stevige ronde buis die er indrukt/overheen schuurt. Zeker niet als die buis daarna niet ook plat is...

Voor mij ziet het er uit als een houten paaltje oid. En nee, dat hoef je niet meer te merken dan (rustig) een stoeprandje meepakken. Of als het paaltje naast die stoep staat letterlijk denken dat het die stoeprand was. (ervaring mee, helaas. )

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Misschien Deurbel of beveiliging camera beelden opvragen bij de buren?

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zou er ook op gokken dat dit zelf veroorzaakte schade is die pas opgemerkt is bij die parkeerplaats. Je oog moet er ook maar net op vallen, en een paaltje of zo’n steen op de hoek van een bocht meepakken kan vrij ongemerkt gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Die dorpel bestaat uit 2 lagen, als je daar iets mee raakt kan het inderdaad zijn dat je niets merkt, maar dat de buitenste laag schade heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Toevallig net een busje zien keren hier; typische beweging wat hier ook gebeurd lijkt te zijn. Ik ben het met de TS eens, deze schade merk je echt wel op als je het zelf doet, op deze specifieke plek wel iig. Een afgeronde bar die bij een draaiende manouvre erlangs gaat, lijkt mij ook het meest logisch. Op plekken waar geen materiaal achter de dorpel zit buigt het iets verder in. Lakrestjes die op de bar te vinden zouden moeten zijn, zitten dan wel alleen in die schrammen op de bar zelf. Want deze schamp beweging ging niet zo hard.

Ik heb zelf vroeger ook veel met een busje gereden, de kans dat de bestuurder van het busje het niet heeft gemerkt lijkt mij heel reeël. Ik heb al eens een diepere deuk gereden, waarbij ik later pas dacht; hee....nu weet ik wat ik toen voelde!
Dat gezegd hebbende, dat busje in de straat zou het dan niet zijn, want als je geen idee hebt ga je ook niet minitueus je bar poetsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 23-05-2024 16:55 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nog even terug komen met meer info.

Zag weer een andere auto met exact dezelfde schade en toevallig stond de buurman erbij dus ging ik hem vragen of hij weet hoe deze schade komt en dat ik exact dezelfde schade heb op dezelfde hoogte.

Hij vertelde me dat het door die grote bestelbussen komt en dat ze er echt in de weg staan (10+) sprinters in de straat zeg maar.

Handtekeningactie geweest jn de buurt en naar de gemeente gestuurd. Ze betalen gewoon wegenbelasting dus helaas ze mogen er gewoon allemaal staan.

Niemand laat een briefje achter dus dikke pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Zakkenwasser schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:17:
Nog even terug komen met meer info.

Zag weer een andere auto met exact dezelfde schade en toevallig stond de buurman erbij dus ging ik hem vragen of hij weet hoe deze schade komt en dat ik exact dezelfde schade heb op dezelfde hoogte.

Hij vertelde me dat het door die grote bestelbussen komt en dat ze er echt in de weg staan (10+) sprinters in de straat zeg maar.

Handtekeningactie geweest jn de buurt en naar de gemeente gestuurd. Ze betalen gewoon wegenbelasting dus helaas ze mogen er gewoon allemaal staan.

Niemand laat een briefje achter dus dikke pech
Niemand met een dashcam? De mijne gaat in stilstand over naar snapshot mode.
Hier ook wel eens gedoe gehad maar dan met grote trailers (bevoorrading Albert Heijn). Gemeente deed ook niks. Buurman heeft toen een paal geplaatst in zijn tuin op de hoek waar het steeds mis ging. Na drie kapotte vrachtwagenbumpers is er toen denk ik een briefing onder de chauffeurs geweest, want ineens konden ze allemaal wél keurig insteken en is er nooit meer schade gereden.

Overigens staat in veel APV's dat bedrijfsvoertuigen langer dan 6 meter niet zomaar overal geparkeerd mogen worden. Weet niet hoe groot die bussen zijn maar lengte gaat wel "over alles".

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1